Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #21 Skrevet 27. desember 2005 La nå for guds skyld hunden få spise opp maten sin før dere skyter. ← Slik at den snur seg og ser rett på skytteren? Visst ja.
Gjest Varg-Menja Skrevet 29. desember 2005 #23 Skrevet 29. desember 2005 Ja, er ikke det mer fair? ← Det øker ihvertfall sjangsen for at man ikke treffer helt riktig, så nei, det høres ikke fair ut...
Imax Skrevet 30. desember 2005 #24 Skrevet 30. desember 2005 Mange veterinærer tar hjemmebesøk for avliving. Så kan man unngå den kjipe turen til veterinæren. Når det gjelder avliving av rotter, vil jeg tror at det er lett å få skviset deg inn i en tett timeplan, det kan ikke ta lange tiden for veterinæren. Når det er sagt, er det ikke sikkert at løsningen du forespeiler at kompisen din skal gjøre er så ille.
Gjest Varg-Menja Skrevet 30. desember 2005 #25 Skrevet 30. desember 2005 Det er mer humant enn et veterinærbesøk og jeg vet om folk som har tatt livet av kattunger på den måten. ← Dette er ihvertfall forbudt og straffbart når det gjelder avlivning av kattunger, så det er ikke noe å anbefale... (Reglene for av livning av små gnagere vet jeg desverre ikke.)
Gjest Hege Skrevet 31. desember 2005 #26 Skrevet 31. desember 2005 Hei dere! Jeg har ikke noen problem med å avlive dyr privat dersom man vet hva man gjør. Det jeg har noe i mot er at det legges ut diverse forslag til avlivningsmetoder her i forumet. Vi vil vel ikke risikere at ukyndige forsøker noe slikt på egenhånd, vil vi vel? Best å tie om sånt i et forum som er åpent for hvem som helst å lese i. Ikke sant? Derfor har jeg fjernet noen slike innlegg fra denne tråden.
Gjest Maikana Skrevet 31. desember 2005 #27 Skrevet 31. desember 2005 Jeg har faktisk tenkt tanken når det gjelder vår eldste hund, å få noen til å gjøre det, for den hunden blir så stressa hos dyrlegen at jeg er redd det gjør hennes siste reise langt verre ← Dyrleger kommer gjerne hjem og setter sprøyte, så det er et fullgodt alternativ til å dra med hunden til klinikken. Vår hund ble avlivet hjemme i stua, mens hun lå og hvilte på favorittpleddet sitt. Sovnet inn med hodet i fanget på moren min og led ikke i det hele tatt. Jeg synes det blir vel brutalt å skyte en hund man har delt så mye med opp gjennom årene, uansett om den lider i det den dør eller ikke. Det er iallefall ikke noe jeg hadde valgt med mindre det var aller siste utvei og det ikke var mulig å avlive den på noen annen måte. Sorry, dette var litt på siden av det trådstarter spurte om.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #28 Skrevet 31. desember 2005 Det var jeg som foreslo en avlivningsmetode og jeg skrev som gjest og hadde ikke muligheten til å slette innlegget etterpå. Jeg kom også til å tenke på at ukyndige kan benytte seg av metoden, men da satt jeg ikke lenger foran pcen. Det var bra mitt innlegg ble slettet. Men uansett om jeg ville latt en jeger foreta avlivningen, så ville jeg selv vært tilstede og sett at det foregikk på en mest mulig dyrevennlig måte og det håper jeg også andre dyreeiere gjør. Selv om det er tøft, så er det en del av ansvaret man har påtatt seg når man har dyr.
Gjest Fruktfat Skrevet 1. januar 2006 #30 Skrevet 1. januar 2006 Jeg kan forstå at fugler, mus og små dyr lett kan avlives av en "privatperson"...Men hvordan avliver dere HUNDER alene???? ← vel, jakthundene i vår familie har blitt tatt med ut med ut på jakt og skutt under los, da er de lykkelige på vei til de evige jaktmarker.
Gjest Miloine Skrevet 4. januar 2006 #31 Skrevet 4. januar 2006 (endret) syns det e heilt sprøtt at eg e lei meg for at rotta mi skal dø egentlig.. ← Syntes du er litt sprø jeg, som syntes det er sprøtt at du er lei deg for at kjærledyret ditt skal dø. Alle blir vel lei seg når noen dør eller skal dø - uansett om det er mennesker eller egne kjæledyr. ...du kunne i tilegg valgt et annet ord enn drepe i overskriften din. "jeg skal DREPE rotta mi" Ta med deg rotta til dyrlegen, og ikke la en mann knekke nakken på den. Du får som regel time på dagen, eller dyrlegen kommer hjem til deg. Endret 4. januar 2006 av Miloine
Leo Skrevet 4. januar 2006 #32 Skrevet 4. januar 2006 vel, jakthundene i vår familie har blitt tatt med ut med ut på jakt og skutt under los, da er de lykkelige på vei til de evige jaktmarker. ← Jeg har også vært vant til at det gjøres slik. Å ta livet av dyr er noe vi har gjort i uttallige generasjoner, så jeg vil heller at en en god venn med pistol tar livet av min gamle hund enn enn veterinær. Mye bedre å vite at han ble sluppet i skogen på spor og skutt enn å bli plassert på et stålbord! Tror faktisk heller jeg skyter ham selv enn å se blikket hans på meg når han står på bordet og venter på sprøyta!
Gjest dyrevenn Skrevet 4. januar 2006 #33 Skrevet 4. januar 2006 Hunden vår måtte avlives! Ikke pokker heller om vi ville ha skutt den selv! Vi fikk veterinæren til å komme, og mens vi koste med den og hunden vår rullet rund i gresset - satt dyrlegen en sprøyte! Det går faktisk ann å gjøre det sånn.........
Korall Skrevet 4. januar 2006 #34 Skrevet 4. januar 2006 Men hvordan gikk det med rotta??? Hovedinnlegger?!
lillesky Skrevet 5. januar 2006 #35 Skrevet 5. januar 2006 (endret) Tråden er ryddet for avlivningsforslag og utenomsnakk. - lillesky (mod) Endret 5. januar 2006 av lillesky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå