Gå til innhold

Retter dere ikke barna dere sin holdning? Krokryggede unger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser 12-åringer som har krokrygg som 60-åringer nå. Ser små barn med ipad som sitter med hodet fremoverlent, så tungt at hodet da veier 15 kilo mer enn det bør. Ingen foreldre ber barna rette opp hodet eller justerer ipaden slik at barnet ikke må ha knekk i nakken. Mobilnakke in the making.

Passer dere ikke på at ungene deres får rørt overkroppen og ryggen? Klatre i trær? Sørger dere for god ergonomi på barna eller driter dere i det så lenge dere får drikke kaffen deres ifred og det er stille når ungene sitter på padden?

Anonymkode: 85b61...d4b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lar ikke barna være på ipad mer enn en skjelden gang iblandt. Da må de sitte fint ved bordet og ipaden står som regel ved hjelp av dekselet. Men jeg har sett flere som får ligge i sofa med ipad og hadde en bror som lå veldig mye på ene siden for å se på ipaden.. ikke bra.. 

Anonymkode: 2ae29...db2

AnonymBruker
Skrevet

Jo jeg retter på dem.

Min mann går rundt med en potetsekk holdning. Det er ufattelig usexy

Anonymkode: a0472...582

AnonymBruker
Skrevet

Frykter det er ingen vei tilbake.

Tar nok ikke mange tiår før bortimot alle vil ha lutrygget fremferd.

Jeg var ofte på (nødvendige) reiser under pandemien, og forholdene gjorde at det ble veldig mange svært lange opphold på flyplasser ved mellomlanding. Jeg husker spesielt en 8,5 timers mellomlanding i Frankfurt. Jeg satt like ved et ungt par (18-20 år?), og jeg så dem ikke rette seg opp et eneste sekund. I 8,5 time satt de begge foroverbøyd. 

Anonymkode: 5f4c1...38a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Lar ikke barna være på ipad mer enn en skjelden gang iblandt. Da må de sitte fint ved bordet og ipaden står som regel ved hjelp av dekselet. Men jeg har sett flere som får ligge i sofa med ipad og hadde en bror som lå veldig mye på ene siden for å se på ipaden.. ikke bra.. 

Ikke noe bedre å ha ipaden på bordet? Den blir for lav for nakken

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer da helt ann på høyede på barn, høyde på stol, høyde på bord. 

Skrevet

Hvilke tiltak gjør de på skolen? Ligger ipaden rett på pulten eller? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer vel ann på hvor høyt bordet er og hvor lav stolen er🙈🙈 som sagt bruker ikke mine barn ipad regelmessig. De ønsker det ikke selv heller i frykten for å få firkantede øyne😂 de er oppvokst uten både ipad og tv de aller første årene, så her er de vandt til å leke med andre ting🙏🏼

AnonymBruker
Skrevet

Nei, selvfølgelig gjør vi ikke det, hvordan skulle sure kjerringer som deg ellers få noe å syte om på forum? 

Anonymkode: b65dd...945

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...