Gå til innhold

Har skikkelig kjærlighetssorg, men vil date

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble slutt for under en uke siden. Er absolutt ikke over han og jeg griner nå i sengen og virker som sorgen blir verre for hver dag. 

Er det lov å ta seg en date for å glemme han litt? Se andre menn og vite at det faktisk finnes noen andre der ute? Eller vil jeg føle meg verre? 
Tror det blir vanskelig å bli intr i en annen mann nå når alt jeg vil ha er eksen.

Men hva tenker dere?

laste ned tinder og hive seg ut i igjen?

Anonymkode: b4cc8...047

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et grusomt brudd i august og prøvde å date kort tid etter. Det gikk veldig dårlig og alt føltes helt feil. Møtte bare sånne jeg ikke likte og som var helt uaktuelle for alt. Følte meg bare verre og dårligere av det. Jeg la det på hylla så lenge. Har gått et halvt år nå, men føler fortsatt ikke for å date enda. Håper det blir bedre etterhvert, men følte at jeg må ha tid til å komme meg ut av de vonde følelsene og bearbeide alt som skjedde. 

Anonymkode: 8cc7b...bea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde et grusomt brudd i august og prøvde å date kort tid etter. Det gikk veldig dårlig og alt føltes helt feil. Møtte bare sånne jeg ikke likte og som var helt uaktuelle for alt. Følte meg bare verre og dårligere av det. Jeg la det på hylla så lenge. Har gått et halvt år nå, men føler fortsatt ikke for å date enda. Håper det blir bedre etterhvert, men følte at jeg må ha tid til å komme meg ut av de vonde følelsene og bearbeide alt som skjedde. 

Klem❤️ Vet hvordan du har det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det blir litt dårlig gjort å kaste bort tiden til en fyr når du egentlig vet at du ikke er klar for noe nytt uansett? En ting er jo om det vil være bra for deg eller ikke, men du må jo være real mot den du går på date med også. Jeg synes ikke det er realt å gå på date med en fyr for å «glemme eksen litt» når du egentlig vet at du ikke er klar til å gå videre. 

Anonymkode: f567d...958

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva skjedde med å sørge seg ferdig og i det minste komme over eksen LITT i alle fall før man kaster seg ut på datingmarkedet og kaster bort andres tid? Det er jo litt bedragersk å date noen når du bare sitter der og sørger over en annen uansett.

Før i tiden, da man leste kontaktannonser fra folk, pleide en gjenganger i annonsetekstene å være: "Må være ferdig med tidligere forhold".

Jeg tror det er en god idè.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det blir litt dårlig gjort å kaste bort tiden til en fyr når du egentlig vet at du ikke er klar for noe nytt uansett? En ting er jo om det vil være bra for deg eller ikke, men du må jo være real mot den du går på date med også. Jeg synes ikke det er realt å gå på date med en fyr for å «glemme eksen litt» når du egentlig vet at du ikke er klar til å gå videre. 

Enig! Klart, hvis du bare vil drukne dine sorger med litt uforpliktende sex, og du er åpen om det, er det en ting. men ikke vær uærlig.

Anonymkode: c7c92...e6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Klem❤️ Vet hvordan du har det.

Takk for det ❤️

Skrevet (endret)

Det er viktig å bli ferdig med sorgen før du hiver deg ut på noe nytt. Rebound fører som regel ikke noe godt med seg, og du vil føle deg enda mer nedtrykt. Bruk tiden til å pleie deg selv! 

Endret av Jaytee
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lage en tiderprofil og be om trøste-date? 

Anonymkode: 1c09f...427

AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å date! Men vær veldig forsiktig med hvordan type mann fra tinder du gidder å bruke tid på. De fleste er fuckboys og vil gjøre at du føler deg værre så hvertfall unngå sex og klining de første møtene! Gjør det helt klart på chat at du gjerne vil vi bedre kjent ute på en offentlig plass, ta en matbit og bli bedre kjent,  eller gjøre noe gøy som å spille bowling eller biljard. Dropp han hvis han hinter til sex eller hjemmedate for da kommer han bare til å behandle deg som bruk og kast. Det du trenger nå er noe som er positivt, en hyggelig middag og god prat med noen som ikke bare tenker på sex også kan dere gå å spille bowling på date nr 2 og le og ha det moro 

Anonymkode: 8f631...62a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er lov å date! Men vær veldig forsiktig med hvordan type mann fra tinder du gidder å bruke tid på. De fleste er fuckboys og vil gjøre at du føler deg værre så hvertfall unngå sex og klining de første møtene! Gjør det helt klart på chat at du gjerne vil vi bedre kjent ute på en offentlig plass, ta en matbit og bli bedre kjent,  eller gjøre noe gøy som å spille bowling eller biljard. Dropp han hvis han hinter til sex eller hjemmedate for da kommer han bare til å behandle deg som bruk og kast. Det du trenger nå er noe som er positivt, en hyggelig middag og god prat med noen som ikke bare tenker på sex også kan dere gå å spille bowling på date nr 2 og le og ha det moro 

Jeg synes egentlig man må velge litt. Du vil at TS skal være obs på menn som vil behandle henne som «bruk og kast» - men det er jo det samme hun vil gjøre hvis hun dater uten å være klar for å møte noen! 

Uforpliktende sex er selvsagt helt ok hvis man ønsker det og er åpen om at det er akkurat det man er på jakt etter. Men å finne seg en fin fyr for «hyggelig middag og god prat», samtidig som du vet at du ikke er i nærheten av å være klar for noe seriøst - det synes jeg faktisk er dårlig gjort. Du kaster bort tiden til den andre og møter vedkommende på et falskt grunnlag. 

Det er jo en av to grunner til at man er på datingmarkedet. Uforpliktende sex eller letingen etter kjærligheten og noe seriøst. Hvis det du trenger er en venn (eller en hobbypsykolog) så må du lete etter det andre steder. Ikke bruke fine menn som tror de er på date til å trøste deg og få deg til å føle deg bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes egentlig man må velge litt. Du vil at TS skal være obs på menn som vil behandle henne som «bruk og kast» - men det er jo det samme hun vil gjøre hvis hun dater uten å være klar for å møte noen! 

Uforpliktende sex er selvsagt helt ok hvis man ønsker det og er åpen om at det er akkurat det man er på jakt etter. Men å finne seg en fin fyr for «hyggelig middag og god prat», samtidig som du vet at du ikke er i nærheten av å være klar for noe seriøst - det synes jeg faktisk er dårlig gjort. Du kaster bort tiden til den andre og møter vedkommende på et falskt grunnlag. 

Det er jo en av to grunner til at man er på datingmarkedet. Uforpliktende sex eller letingen etter kjærligheten og noe seriøst. Hvis det du trenger er en venn (eller en hobbypsykolog) så må du lete etter det andre steder. Ikke bruke fine menn som tror de er på date til å trøste deg og få deg til å føle deg bedre.

Nei ærlig talt , du kan ikke sammenligne det å bli utnyttet som bruk og kast for sex , med å gå openminded på en alminnelig date, bli kjent, begge to har det hyggelig sammen. Møter hun den rette så tar hun det jo videre og det er ingenting galt i å si etter noen dater at man ikke fant gnisten. Ingenting umoralsk i det. Hadde vært noe annet om hun begynte å lyve om følelser osv bare for å få bekreftelse, sånn som mennene som er ute etter sex gjør 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 19.59):

Ble slutt for under en uke siden. Er absolutt ikke over han og jeg griner nå i sengen og virker som sorgen blir verre for hver dag. 

Er det lov å ta seg en date for å glemme han litt? Se andre menn og vite at det faktisk finnes noen andre der ute? Eller vil jeg føle meg verre? 
Tror det blir vanskelig å bli intr i en annen mann nå når alt jeg vil ha er eksen.

Men hva tenker dere?

laste ned tinder og hive seg ut i igjen?

La det gå litt tid! Slik at du ikke trekker med deg problemene du har nå, inn i et nytt forhold. Dette er faktisk et must om det er noe seriøst du ser etter. La det gå noen måneder i alle fall til du har lagt dette litt bak deg. Jeg hadde ventet litt, trent , gått turer, brukt tiden på noe jeg liker. Så sørget ferdig. Da kan du begynne å tenke den tanken der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...