Gå til innhold

Føler min søster utnytter våre foreldre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster er snart 26 år. Hun har god utdanning, leilighet til mange millioner og en samboer med meget god økonomi. Samboeren jobber offshore og når han er borte kommer hun krypende hjem til våre foreldre. Hun ligger henslengt på sofaen, for hun er alltid så sliten, har en krevende jobb må vite. Hun går og plukker dyre varer i butikken som mine foreldre betaler for. Hun verken rydder ut tallerken fra rommet eller vasker klær. 

Foreldrene våre er altfor snill, og behandler min søster som en liten ungdom som må vernes om. De nærmer seg 70 år og har ikke allverdens inntekt (en er pensjonist og den andre nærmer seg).

Dagens hjertesukk.

Anonymkode: a7d19...69b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du dette plager dem, eller tror du de setter pris på å få "tenåringen" sin hjem? :)  Er det dem som klager over dyre varer og tenåringsfaktene hennes? Eller er det noe du observerer?

Hvorfor plager det deg at hun er hos foreldrene dine?

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du synser veldig mye om noe du ikke vet. Kanskje liker foreldrene dine å få henne hjem og kunne stulle og stelle med henne litt. De er dessuten voksne mennesker og kan helt fint si i fra om det blir for mye. Dette er ikke din sak, slutt å blande deg inn. 

Anonymkode: 3d29d...2a8

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor dette plager deg? Dette er mellom din søster og foreldre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Mooza skrev (2 minutter siden):

Tror du dette plager dem, eller tror du de setter pris på å få "tenåringen" sin hjem? :)  Er det dem som klager over dyre varer og tenåringsfaktene hennes? Eller er det noe du observerer?

Hvorfor plager det deg at hun er hos foreldrene dine?

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du synser veldig mye om noe du ikke vet. Kanskje liker foreldrene dine å få henne hjem og kunne stulle og stelle med henne litt. De er dessuten voksne mennesker og kan helt fint si i fra om det blir for mye. Dette er ikke din sak, slutt å blande deg inn. 

Anonymkode: 3d29d...2a8

Selvfølgelig elsker mine foreldre å få henne hjem, og det synes jeg er koselig. Det sagt så synes jeg ikke det er riktig at det flyter med rot etter henne eller at hun plukker matvarer for flere tusen kroner. Hun har tross alt en årsinntekt på nærmere 800 000,- . Det er det samme som våre foreldre har til sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt funnet på å dulle med et voksent barn 😅

Og hadde selvsagt ikke ryddet opp/vasket klær om jeg ikke ønsket selv. 

Anonymkode: 12c89...fdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Konfronter drittungen med det! Fy f… så irriterende 🤮

Greit at hun er hos foreldre, men hun skal ikke utnytte de, dvs hun får hjelpe til og betale for de dyre vanene sine!

Anonymkode: dd1a9...90c

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke helt hva årsinntekt og prisen på bolig har med saken å gjøre. Hvis foreldrene setter pris på hennes til stede værelse så er vel alt ok. Hadde de syntes det var slitsomt så hadde jeg forstått situasjonen 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Morten1 skrev (Akkurat nå):

Ser ikke helt hva årsinntekt og prisen på bolig har med saken å gjøre. Hvis foreldrene setter pris på hennes til stede værelse så er vel alt ok. Hadde de syntes det var slitsomt så hadde jeg forstått situasjonen 

Det var for å vise at hun ikke akkurat sliter med økonomien og derfor trenger hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig elsker mine foreldre å få henne hjem, og det synes jeg er koselig. Det sagt så synes jeg ikke det er riktig at det flyter med rot etter henne eller at hun plukker matvarer for flere tusen kroner. Hun har tross alt en årsinntekt på nærmere 800 000,- . Det er det samme som våre foreldre har til sammen.

:) Det er ikke selvfølgelig. Det betyr bare at dere har veldig gode og koselige foreldre. 

Angående utnyttelse ; Som mor til til voksne jenter så kan jeg bekrefte at en stor del av det å være mor er ren utnyttelse fra barnas side- økonomisk og emosjonelt fra de ligger i magen!! :) 

Det er viktig at foreldre setter grenser selv, tenker jeg. De koser seg med at hun kommer hjem og det må du unne dem, Så kan du jo påpeke for din søster at hun må ta litt ansvar og tenke på deres økonomi og dessuten hjelpe til. 

Jeg vet ikke om foreldrene dine gjerne har litt oppsparte midler?. Det er vel ingenting heller de vil bruke pengene på enn koselige stunder? Kanskje det ikke er en big deal å bruke litt ekstra penger når hun er hjemme? Men kanskje du føler at det er urettferdig og at du trenger mer hjelp? Sliter du med økonomien siden du stadig nevner dette med god jobb, stort hus og god lønn? Du har gjerne mer vanlig lønn, og strever med ditt, og så kommer gullungen susende inn og flotter seg på dine foreldre vegne, lar dem plukke opp og oppfører seg som en prinsesse, mens du aldri hadde funnet på å oppføre deg slik, eller handle på deres regning.(?) Det er urettferdig..??

Når det gjelder at unge voksne blir barn når de kommer hjem- vel, det gjelder faktisk oss eldre også. Selv da jeg var godt over 40 år lot jeg min mor dulle for meg, vaske opp osv. Jeg ble som en tenåring selv. Man går inn i gamle vaner og lar mor ordne opp. Antar det er fordi de bor langt unna, så når vi sees så blir det bare slik. 

Anonymkode: c410b...751

AnonymBruker
Skrevet

De har oppdratt henne selv, så hun er vel akkurat slik de ønsker

Anonymkode: 2e962...51b

Skrevet

Mest av alt, høres det ut som misunnelse. Jeg tror foreldrene dine liker å ha selskap.

For alt du vet, vippser hun dem regelmessig til fellesskapet. 

Tipper de sier i fra, om det blir for meget :nikke: 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nok gjerne sett på på samme måte som din søster, bare med mine besteforeldre. 

Jeg dukker opp på middag der innimellom, jeg har kommet innom på et glass vin en og annen kveld når barna er hos far. De diller og duller fælt med meg. Hisser seg om jeg hjelper til. Jeg lar de hisse seg og hjelper til, men de vil virkelig varte meg opp. 

Jeg tjener nok mye deg samme som de har i pensjon nå, men de har likevel bedre råd enn meg og er i en annen økonomisk situasjon. Jeg har også ofte med meg blomster jeg vet bestemor liker, en flaske vin, konjakk, en god ost, noe godt eller annet. Men utenfra ser det jo kanskje ut som om jeg kommer der for å bli dullet med og spise på deres regning. 

Anonymkode: 8cf8b...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...