AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Barn på 11 år (blir 12 i år) som "alltid" har vært veldig sosial og veldig glad i å både være på besøk og ha besøk. Hadde hun hatt mulighet ville hun nok hatt besøk hver dag. I det siste virker det som hun ikke har det samme behovet lenger. Oftere og oftere når jeg spør om hun vil spørre noen om å komme på besøk så svarer hun nei. Jeg har spurt om noe har skjedd eller noe, men hun sier nei. Er dette vanlig? Jeg trodde i den alderen at de skulle være enda mer sosiale enn før, og ikke mindre? 🥺 Anonymkode: ab717...94b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Det er vel også i denne alderen at endel «gamle» vennskap går i oppløsning og nye klikker dannes osv. Kan hun ha blitt «ukul» og mistet venner? Anonymkode: 0dffa...29c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel også i denne alderen at endel «gamle» vennskap går i oppløsning og nye klikker dannes osv. Kan hun ha blitt «ukul» og mistet venner? Anonymkode: 0dffa...29c Ja, kanskje. Hun føler nok at andre blir mer spurt i retur enn det hun gjør selv, og det føler vel også jeg. Men da hun spør venner bruker de å si ja. Vi bor ikke i gangavstand til noen av vennene. Anonymkode: ab717...94b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er vel også i denne alderen at endel «gamle» vennskap går i oppløsning og nye klikker dannes osv. Kan hun ha blitt «ukul» og mistet venner? Anonymkode: 0dffa...29c Skulle si det samme. Det skjedde med jentene i klassen min husker jeg. Alle jentene pleide å være mye sammen, også ble gutter mer interessant og da ble det mye mere grupperinger. Kan det være noe sånt? Er jo ikke sikkert hun vil fortelle. Jenter er ofte fæle mot hverandre i den alderen. Mye baksnakking, utestenging og "blikking" f.eks.. Hvor man selv får en følelse av at noe er annerledes, men det er ikke like synlig som erting og/mobbing. Da vet kanskje ikke barnet hvordan det skal utrykke dette. Sosiale medier er også verdt å nevne. Vet ikke om hun bruker det enda, men det kan bare andre i klassen gjør det. Hvis man gjør noe teit en dag så kan jo dette deles til hele klassen osv.. Mye som foreldre ikke ser. Man kan bli hengt ut for det minste ting, som å bruke feil klær osv. Anonymkode: 500c7...fc5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skulle si det samme. Det skjedde med jentene i klassen min husker jeg. Alle jentene pleide å være mye sammen, også ble gutter mer interessant og da ble det mye mere grupperinger. Kan det være noe sånt? Er jo ikke sikkert hun vil fortelle. Jenter er ofte fæle mot hverandre i den alderen. Mye baksnakking, utestenging og "blikking" f.eks.. Hvor man selv får en følelse av at noe er annerledes, men det er ikke like synlig som erting og/mobbing. Da vet kanskje ikke barnet hvordan det skal utrykke dette. Sosiale medier er også verdt å nevne. Vet ikke om hun bruker det enda, men det kan bare andre i klassen gjør det. Hvis man gjør noe teit en dag så kan jo dette deles til hele klassen osv.. Mye som foreldre ikke ser. Man kan bli hengt ut for det minste ting, som å bruke feil klær osv. Anonymkode: 500c7...fc5 Jeg har hatt følelse av at gjengen hun har vært i har vært fine mot hverandre. Men det kan jo være at det er noe i kulissene likevel. Og flere har fått kjæreste ja, noe min ikke har. Anonymkode: ab717...94b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå