Gå til innhold

Kveldsmat for 15

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha gjester på kveldsmat i morgen, og skal ha stående buffet. Har planlagt endel, da dette er tradisjon hvert år, men da dette er personer som er glade og fornøyde uansett hva jeg serverer, er det artig å servere ting som virkelig er godt, om dere skjønner :)

Jeg har et hjemmebakt brød, og rekker ikke bake mer, så hvilke kjøpebrød anbefales?

Har spekeskinke, lammerull, biffsalami, sylte, ost, sild, tyttebærrømme, diverse tilbehør osv.

Hva ville dere ønsket skulle vært på bordet om dere var gjester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang kjøpebrød, generelt så liker jeg bakers sine brød, det lavkarbo brødet er og rimelig godt.

Ellers:

Linsepostei el hadde falt i smak hos meg iverfall :)

Løk, spirer, reddiker, kanskje noe søtt? Syltetøy el?

Er det jeg kommer på i farten :)

Skrevet

Det første jeg tenkte var; hjemmebakt brød :ler:

Siden du skal kjøpe brød vil jeg anbefale å gå i et bakeri og høre der. De har jo så mye å velge i mellom!! Gjerne brød som er stekt i stenovn og sånt, det er gode brød!

Når det gjelder pålegg, jeg savnet egg!?! I tillegg pleier jeg å ha noe søtt, som appelsinmarmelade, honning eller lignende, da det kan være godt å avslutte måltidet med en loffskive med kliss på!

Og, har du pepperkvern, sett den frem, det er utrolig godt med et dryss pepper på maten!

Skrevet

Herregud, det var bra du svarte, hvis ikke hadde jeg kanskje kommet på eggene når jeg skar tomatene, og da ville det nok vært forseint... :nisse:

Skrevet

På Meny får du kjøpt mange forskjellige typer brød som blir stekt i butikken. Kjempegode. Smaker som hjembakt.

Skrevet
Herregud, det var bra du svarte, hvis ikke hadde jeg kanskje kommet på eggene når jeg skar tomatene, og da ville det nok vært forseint... :nisse:

:ler:

Skrevet

DEt er et brød som jeg synes er veldig godt, men kommer selvfølgelig ikke på hva det heter :forvirret: Det er mange brød fra samme produsent, papiret er hvitt også er det bilde av en baker. De forskjellige brødene har en liten stripe med forskjellige farger. Det grønne er min favoritt, det lilla er heller ikke så verst.

Ica og rimi har i vært fall dette brødet.

På meny og ultra har de et brød som heter solsikkebrød. (shell stasjoner har det også.) Kjempegodt!

Eller hva med rundstykker? Kjøp halvstekte rundstykker, ciabatta el.

Og hva med lefse? Det hører jo jula til.

Røkelaks er et must for meg. Ville nok kanskje ha hatt noen typer smøreost og kanskje maiones. Du skrev bare ost, men i hvert fall, både hvitost og brunost.

Og som de andre her sier, syltetøy. Veldig godt under brunost f.eks.

Også kan du jo kanskje lage eggerøre? :)

Du skrev diverse tilbehør; agurk og tomat er superviktig for min del.

Lykke til :)

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene! Skal servere mer enn det jeg skrev, men orka ikke ramse opp alt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...