Gå til innhold

Oppbevaring av sesongklær. Hva hadde du gjort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har mange sesongklær som skal pakkes bort, og her jeg leier, har jeg rett og slett ikke plass. Vi har kun en utebod. 

Det er blant Annet klær som er arvetøy som ikke passer enda, og siden det er barn i bhg alder, er det dobbelt av nesten alt. 

Jeg har mange jakker også. 

Hva hadde du gjort? 

1- gi bort alt som ikke passer og heller kjøpe nytt når den tid kommer og da få plass til alt i en bag som har plass i skapet? 

2 - pakke det lufttett og sette det i boden og håpe det ikke mugner? 

3. Kjøpe et garderobeskap (det er egentlig ikke plass også ser det rart ut der jeg faktisk får plass) 

Jeg har dessverre ikke plass.. Og sånn er situasjonen nå. 

Anonymkode: 76b49...09f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor et sted helt uten bod, og jeg bruker det jeg har av plass. Legger i rollerbed under sengen, pakker oppå skap, tom under sofaen har jeg ting. 

Jeg ville vurdert om jeg hadde råd til å kjøpe nytt. Om jeg hadde det og det ikke var så farlig er det jo bare å gi bort, men om ikke hadde jeg prøvd å finne løsninger. 

Alternativt er jo å vurdere nøye blant alt du har og se hva du trenger å ha av både det dere har som passer nå, og det som vil komme. Se igjennom andre familiemedlemmer sine ting også. Godt mulig det kan frigjøres plass fra steder hvor en idag ikke lagrer klær. 

Anonymkode: e39d9...819

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bor et sted helt uten bod, og jeg bruker det jeg har av plass. Legger i rollerbed under sengen, pakker oppå skap, tom under sofaen har jeg ting. 

Jeg ville vurdert om jeg hadde råd til å kjøpe nytt. Om jeg hadde det og det ikke var så farlig er det jo bare å gi bort, men om ikke hadde jeg prøvd å finne løsninger. 

Alternativt er jo å vurdere nøye blant alt du har og se hva du trenger å ha av både det dere har som passer nå, og det som vil komme. Se igjennom andre familiemedlemmer sine ting også. Godt mulig det kan frigjøres plass fra steder hvor en idag ikke lagrer klær. 

Anonymkode: e39d9...819

Det er kanskje ikke riktig tid for meg å prioritere enkelhet av rengjøring og Marie kondo når man faktisk trenger det meste 😅 jeg hater å fylle hver plass til lagring. Har allerede en sånn flat plastboks under sengen til sengetøy, og et par pene bokser oppå garderobeskapet.. 

Foreløpig er det kun klær i garderobeskapet og i gangen, og det er ikke veldig mye egentlig, men stappa likevel 😅

Tar meg heller råd til å kjøpe nytt kanskje... 😨

Anonymkode: 76b49...09f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde betalt for sesonglagring. 

Enten en slik tjeneste som kommer og henter og leverer. Eller et mini-lager, som city selv storage. 

Da jeg bodde i leilighet var jeg også ekstremt nøye på hva vi eide. Mange kaster bort mengder plass på sengetøy, handklær, kjøkkenting som er fremme en gang i året og slikt. 

Anonymkode: 4acb4...d97

Skrevet

Min erfaring er at selv om man har mye arveklær til barna, så kjøper man mer nytt enn å bruke arveklærne. 
Så tenk igjennom om du faktisk kommer til å bruke alle disse arveklærne. 

Vet om mange som takker nei til arveklær, rett og slett fordi man vet de ikke blir brukt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp senger med oppbevaring under av typen som denne fra Bohus så kan du lett oppbevare ting. Seng    Begge ungene våre har sånn i 120cm og der har de ekstra dyner/puter/tepper til besøk og sesongsklær og leker de ikke vil ha fremme hele tiden (masse kosedyr) 

Ellers så har både Biltema og ClasOhldom bra vakuumbager til klær. 

Anonymkode: f3d54...209

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sett på mulighetene for mer oppbevaring inne i leiligheten ja. Vi har Brimnes seng til oss selv, mye oppbevaring under den. Skapene som du har, det er ikke mulig å få de til å rømme mer? Med ekstra trådkurver? 

Det du ser det er plass men ikke passer inn med garderobeskap, vil det passe inn med kommode? En smalt skap med speildør? 

Jeg for min del har litt annen erfaring med arv, positiv. Føler at klesbuddjett for barna er så mye lavere enn det ellers ville vært, fordi vi har arvet så mye. Men jeg går gjennom arvet tøy stadig for å finne ut om noe kan brukes og for å bli kvitt det som jeg ser vi ikke kommer til å bruke. I samme slengen ser jeg i skapene til barna, hva kan ryddes bort. Jeg kjøper selvsagt nytt også men synes også det er veldig fint med arv.

Anonymkode: 9529e...961

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...