Gå til innhold

Andre som hater dette med spleising av mat med venner/familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En grunn jeg aldri drar feks med sambos familie i hytta, det med spleising, han har en søster og en bror, broren har 2 unger og søstera har 2 unger, og må ærlig si jeg vil ikke betale for andres brød osv som jeg kommer så vidt til å spise av fordi ungene forsyner seg mest med pålegg, juice og brød.. at det blir så vidt igjen

Med venner har jeg hatet å spleise med om sommeren når det er snakk om grilling. Sist sommer spleiset vi med et annen vennepar, lise hadde sagt at vi kunne spleise også på noen bbq ribber fordi jeg hadde tenkt å kjøpe en til da det bare var 6 bbq ribbe stykker i den pakken, men tenkte like greit å bare spleise da vis hun mente det.. og plutselig når vi skulle grille dem, påstå lise at ribbene var hennes og hun hadde kjøpt dem?! Og spiser ca 5 stk.. De var i spleise vognen.. så der blir det aldri spleising med dem igjen.. 

men hater å spleise til vanlig.. jeg kjøper gjerne mine egne mat produkter, jeg spiser nesten aldri frokost. Sa da hiver jeg allerede penger ut av vinduet for å kjøpe til andre, og fortrekker å kjøpe mitt eget selv eneste som er greit er felles middag, men ellers ikke. 

Anonymkode: c0cca...265

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du virker å være gjerrig. Her teller vi aldri på kronen, men så er vi en familie med god råd.

Anonymkode: 6009c...181

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Spleising var noe jeg gjorde når jeg fortsatt var student og hadde lite å rutte med og dermed var det fint å kunne dele på kostnadene.

Nå i senere tid betaler jeg og kjæresten min gjerne for en middag med et vennepar ute og neste gang vi er ute med det samme venneparet, så er det de som tar regningen. 

I familiære forhold så spanderer jeg gjerne på kusiner, søsken eller mor og far uten å måtte tenke på det. Det betyr mye for meg å kunne gi noe til de som betyr aller mest for meg. 

Man får det man gir! 

Endret av Jaytee
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spleising er ikke noe for gjerrigknarker nei. 

Anonymkode: 7ff28...676

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 0ee09...804

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars deg som kanskje må betale bittelitt for mat som andre spiser. Det er virkelig fælt å spandere på familie og venner man er glad i. Jeg sier som den over her: spleising er ikke for gjerrigknarker.

Anonymkode: 29291...265

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Den lise, altså.

Anonymkode: de0f5...18f

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stakkars deg som kanskje må betale bittelitt for mat som andre spiser. Det er virkelig fælt å spandere på familie og venner man er glad i. Jeg sier som den over her: spleising er ikke for gjerrigknarker.

Anonymkode: 29291...265

Må man være gjerrig for å ikke like å spleise?😂 greit hiv deres penger ut på mye unødvendig spleis. Men jeg trenger pengene får og leve. Bittelitt kan fort være 300-400kr også så nei dette er det jeg betaler for å spise i en uke😬

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi spleiser aldri med noen, og slettest ikke familie. Vi spanderer! 

Anonymkode: 86c6f...cad

• Nyttig 1
Skrevet

Med rette venar og familier syns eg det er greitt, for då går det opp i opp. Vi spandera ofte annakvar gong feks. Men med nokon får du aldri igjen, og når ein skal spleise er det alltid den same som tek med mais til tacoen liksom 😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Liker heller ikke spleising. Jeg spiser lite, og kommer dårlig ut av det økonomisk. Jeg er ikke gjerrig, men jeg har dårlig råd..

Anonymkode: e4f33...c05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker heller ikke spleising. Jeg spiser lite, og kommer dårlig ut av det økonomisk. Jeg er ikke gjerrig, men jeg har dårlig råd..

Dette,  jeg er selv ikke rikeste og når spleising fort blir 300-400kr som jeg kan bruke på mat i uken😅 og er småspist mens resten spiser som de aldri har sett mat før så går det utover økonomien min, men da er man foresatt gjerrig i følge kvinneguiden

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig i dette. Reiser jeg på tur med søsken spleiser vi gjerne, men siden ene søskenet ikke drikker vin som oss andre slipper han unna det. Samtidig spiser han dobbelt så mye som meg, så det hadde sikkert gått opp i opp sånn sett. I tillegg kjøper gjerne andre inn dyre produkter som jeg ikke spiser noe særlig av (ost, bacon og lignende). Det som er til overs forsvinner også med de som har familie, så jeg kommer som regel alltid tapende ut av det økonomisk. Må bare la det fare og satse på at det jevner seg ut på et vis, det er jo koselig å reise med dem så jeg vil ikke droppe det bare pga dette. 

Anonymkode: 9c7f7...81d

Skrevet (endret)

Min erfaring med all slags spleiseaktig opplegg, er at det får fram gjerrigknarkene, ja. Og de pleier å være i kategorien som TS klager over.

Det handler ikke om å veie skinkepålegget eller telle brødskivene til folk. Det det handler om, er en fantastisk evne som disse gjerrigknarkene har, til å ikke observere at andre knapt får spist. Gjerne er det jo disse som beregner mat, sender vippskrav osv og. 

Endret av Søgni
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Søgni skrev (6 minutter siden):

Min erfaring med all slags spleiseaktig opplegg, er at det får fram gjerrigknarkene, ja. Og de pleier å være i kategorien som TS klager over.

Det handler ikke om å veie skinkepålegget eller telle brødskivene til folk. Det det handler om, er en fantastisk evne som disse gjerrigknarkene har, til å ikke observere at andre knapt får spist. Gjerne er det jo disse som beregner mat, sender vippskrav osv og. 

Dette vis jeg leste riktig.

fleste som vil spleise er dem som selv har dårlig råd og spiser opp mesteparten av spleisingen og tenker ikke at det er andre som har vert med å spleiset som også må spise..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette vis jeg leste riktig.

fleste som vil spleise er dem som selv har dårlig råd og spiser opp mesteparten av spleisingen og tenker ikke at det er andre som har vert med å spleiset som også må spise..

Eller dårlig råd ellers er de gjerrige så gjør det slikt at andre skal betale maten deres så de kan spise opp mesteparten

Skrevet

Hater spleising selv.. er alltid så redd for å fremstå som gjerrig,pluss er superkresen,men teit som jeg er...spør "skal jeg handle med noe?" Kjempelang liste med 80% jeg ikke liker... koster 690 kr....  "vipps 250 du,det går bra ...." 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TeamWP skrev (5 minutter siden):

Hater spleising selv.. er alltid så redd for å fremstå som gjerrig,pluss er superkresen,men teit som jeg er...spør "skal jeg handle med noe?" Kjempelang liste med 80% jeg ikke liker... koster 690 kr....  "vipps 250 du,det går bra ...." 

man er ikke gjerrig fordi man ikke vil sponse andres matvaner og produkter. Det er derimot gjerrig de som forventer at andre skal spleise for å så hive alt av mulig dyrt og dill og dall uten og tenke på andres økonomi og bekostninger 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det høres fryktelig slitsomt ut. Hvis du har dårlig råd så er jo det en ærlig sak, men hvis ikke ville jeg droppet å skjære tenner over at tantebarn spiser brød på din regning. Hvem sin hytte er det forresten? Jeg synes det er morsomt med de som virkelig skal vri på krona, og passe på at de ikke har betalt for én pølse for mye, mens de synes det er helt topp at vi møtes på hytta mi. 

Anonymkode: 520ca...e62

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du veldig dårlig råd siden du er så gjerrig og furt? 

Her spanderer jeg gladelig middag på søskenene mine, og betaler når vi går ut å spiser. Kjøper alltid med noe ekstra når vi skal på hytta, og liker å skjemme bort tantebarn med en kafètur, litt godteri eller noe ekstra god mat fra butikken. 

Anonymkode: b13d1...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...