Gå til innhold

Venninner som spør om en annen venninne kan henge seg på i planer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe jeg hater mer en dette.. heldigvis gjør ikke mine 2 nærmeste venninner dette. 
men en annen venninne om vi er på byen og snakker og sitter i burger king eller mcdonalds, cafe så spør hun om en eller annen kan komme og møte oss.. jeg hater å si nei så jeg sier ja..

og når jeg og kjæresten min inviterer henne på vorsj/fest så spør hun alltid om å ta med en annen venninne, mens mine andre ikke gjør det. Blir litt lei meg Da tenker jeg,

er jeg virkelig så kjedelig å henge med at de må invitere med seg andre og vil andre venninner skal komme?

synes er uting og ta med seg andre venninner og ville invitere dem bort når vi 2 har lagt planer. Jeg vil gjerne snakke om mine ting uten at en annen en venninnene mine skal høre.. opplevd noen ganger at når det dukker opp en annen venninne så snakket jo de plutselig om sine ting som jeg ikke er noe del av, jeg drar aldri med meg andre venninner når jeg har planlagt med en.

andre som hater dette også

Anonymkode: c4189...129

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei så sosialt vanskeligstilt er jeg heldigvis ikke at jeg ikke kan være fleksibel på at vi blir flere.

Anonymkode: 82415...043

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er altså at du ikke får snakket om dine ting når de inviterer andre.. 

Tygg litt på det du sa der, for slik jeg tolker det er du

1 litt for opptatt av å snakke om deg

2 du er tung å være sammen med, nettopp fordi du er så opptil av å snakke om dine ting

Hva opptar deg når du snakker med venninner? 

Problemer? 

Anonymkode: d81f5...f7f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

2 du er tung å være sammen med, nettopp fordi du er så opptil av å snakke om dine ting

Problemer? 

Du kjenner meg ikke så nei.. når jeg mener dette mener jeg om jeg plutselig har noe.

og denne venninnen snakker mer om seg selv og sine drama en det jeg gjør😂 men ikke alltid så interessert i å høre mine.

så tenk før du dømmer

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror dette handler mest om din egen usikkerhet. Du kommer mye lenger ved å være åpen og positiv innstilt til nye mennesker. Ikke sammenligne deg og tro dere konkurrerer om venninnen din. Kanskje tørre å snakke om litt personlige ting med venninnen til venninnen din, plutselig så deler hun noe tilbake. Dersom du opplever at venninnen din aldri kommer alene og du savner og av og til være dere to så kan du ta det opp med henne. Skjønner at du blir usikker om det skjer hver gang, og da er det greit å få snakket om det.

Anonymkode: 05555...5aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke brukt ordet «hater», men jeg er enig med deg. Min tid er dyrebar, og jeg henger med de jeg vil henge med,  ikke alle andre. Om felles venninner kommer kan gå det greit, men hun jeg har avtalt å treffes på tomannshånd med må spørre meg om det er greit, og det må være lov til å si «nei». Har hatt venner som ofte trakk med seg andre når vi en sjelden gang skulle treffes. Sånne venner orker jeg ikke. Jeg elsker å bli kjent med nye mennesker, men ikke når det jeg har satt av tid til er kvalitetstid med en god venninne.

Anonymkode: 0b347...4e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en vinklubb der den ene spurte om den og den av hennes venninner kunne være med. Den ene likte ikke vin engang, hun ville bare være med på festen og drikke drinker! Ingen av oss fikk oss til å si nei, vi kjente jo ikke disse damene. Det viste seg å være, unnskyld meg, white trash, og hele klubben gikk i oppløsning for det var ikke så mye vi hadde til felles selv om vi var på ca samme alder. 

Anonymkode: 3d989...e22

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Problemer? 

Jeg leste mer at TS syns det er leit fordi hun ikke føler seg god nok for denne venninnen. 

TS: skjer dette hver eneste gang med denne venninnen?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes også det kan være plagsom når andre vil dra med seg noen jeg ikke kjenner til mindre treff, selv om jeg har blitt bedre på å sosialisere med ukjente med årene. Men det har aldri falt meg innat det er fordi jeg er kjedelig eller på noen måte handler om meh,  jeg tror det mer er et spørsmål om å  ha forskjellige ønsker og behov og syn på sosialt samvær. Noen leverer etter jo flere, jo bedre-prinsippet, andre (som meg) trives bedre i små grupper.

Endret av Daria
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke noe jeg hater mer en dette.. heldigvis gjør ikke mine 2 nærmeste venninner dette. 
men en annen venninne om vi er på byen og snakker og sitter i burger king eller mcdonalds, cafe så spør hun om en eller annen kan komme og møte oss.. jeg hater å si nei så jeg sier ja..

og når jeg og kjæresten min inviterer henne på vorsj/fest så spør hun alltid om å ta med en annen venninne, mens mine andre ikke gjør det. Blir litt lei meg Da tenker jeg,

er jeg virkelig så kjedelig å henge med at de må invitere med seg andre og vil andre venninner skal komme?

synes er uting og ta med seg andre venninner og ville invitere dem bort når vi 2 har lagt planer. Jeg vil gjerne snakke om mine ting uten at en annen en venninnene mine skal høre.. opplevd noen ganger at når det dukker opp en annen venninne så snakket jo de plutselig om sine ting som jeg ikke er noe del av, jeg drar aldri med meg andre venninner når jeg har planlagt med en.

De jeg er med gjør det stadig vekk, jeg syns det er ålreit å utvikle sin sosiale omgangskrets.

Anonymkode: c9ba1...571

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (34 minutter siden):

Jeg synes også det kan være plagsom når andre vil dra med seg noen jeg ikke kjenner til mindre treff, selv om jeg har blitt bedre på å sosialisere med ukjente med årene. Men det har aldri falt meg innat det er fordi jeg er kjedelig eller på noen måte handler om meh,  jeg tror det mer er et spørsmål om å  ha forskjellige ønsker og behov og syn på sosialt samvær. Noen leverer etter jo flere, jo bedre-prinsippet, andre (som meg) trives bedre i små grupper.

Tror du r inne på noe her. At enkelte tenker "Jo flere jo bedre", særlig hvis de er av den veldig ekstroverte typen. Jeg har hatt venninner som er sånn, og det irriterte meg også veldig selv om jeg lærte å leve med det. Min mann kan også være sånn. Han er en supersosial og ekstrovert person som ofte benytter anledningen til å spørre om andre kan bli med på våre planer, f.eks om vi tenker oss på en konsert eller bytur. Men han vet jeg setter pris på litt alenetid med han også når vi først har barnefri. Så noen ganger sier jeg ja og andre ganger nei.

Anonymkode: 0e531...48e

AnonymBruker
Skrevet

Deler din oppfatning Ts. Kanskje fordi jeg er introvert og trives best  med en til en samhandling. .

Anonymkode: baa89...d5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen av mine venner gjør også dette når vi henger sammen, selv om jeg i tillegg sier at jeg ikke har så veldig lyst fordi jeg gjentatte ganger har blitt utenfor. Det blir til at jeg blir den som går bak dem fordi det ikke er plass til meg på fortauet. Prøver å bli med i samtalen, men oversett blir jeg. 
så jeg skjønner akkurat hvordan du har det, og det er vondt.

en ting jeg gjorde var å snakke med vennen min om hvordan jeg følte det. Etter samtalen har vi bestemt oss for å ikke henge så mye med den tredje personen fordi vi fant senere ut av hun bare var ute etter å ødelegge mellom oss.

ønsker deg masse lykke til, det er ikke deg det er noe feil med❤️

Anonymkode: f3500...84c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...