Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nydelig sønn på 9 mnd som stort sett er fornøyd og sover greit på dagtid. Likevel kjeder jeg meg sånn hjemme. Han klatrer på alt og faller ofte så man må fotfølge han hele tiden. Han vil ikke bæres, han vil ikke sitte på fang, han er helt uinteressert i tv. Det eneste han vil er å krabbe rundt hele tiden og reise seg opp overalt mens han er våken. Han røsker gjerne i ledninger og prøver å stikke hånda i kontaktene. På ettermiddagene er han enda mer urolig og snarsint. Er egentlig ikke ute etter løsninger, jeg lurer bare på om det er flere enn meg som er sliten og lei av den her babytida. Faren og jeg er ganske lik der så begge er egentlig slitne og gretne. Vi har en jente fra før, men hun var en mye roligere baby. Hun er også 7 år, så det er så lenge siden at det kanskje er fortrengt. 

Anonymkode: 15c60...fa5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det første som slo meg var innstillingen din. Selvfølgelig blir det kjedelig og slitsomt når du tenker at det er kjedelig og slitsomt! Kan du ikke heller undre deg sammen med barnet og la deg begeistre sammen led barnet over alt det han oppdager på sin ferd? Sikker på at dere får det mye morsommere sammen da 😄

Anonymkode: a9537...1ba

• Liker 2
Skrevet

Har ei jente på samme alder, som også er høyt og lavt. Vil egentlig bare tipse om å komme seg mer ut og gjøre ting, jenta mi liker godt å være med på butikken, være i svømmehallen, babysang og besøk hos familie og venner. Elsker stimuli 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det likt dersom jeg bare var hjemme en dag. Fant tidlig ut at jeg hadde behov for å komme meg ut eller ha besøk om dagen. Som en skriver over vil jeg råde deg å dra ut på ting; babysang, babymassasje, åpen barnehage, biblioteket, kafé, lekeplass, butikken, gå på trilletur, tur med bæremeis. Lage god mat er også fint å gjøre når dere er hjemme. 

Anonymkode: 90cec...50f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne knapt vente på å komme meg tilbake i jobb av akkurat de grunnene du beskriver! Måtte ut og farte når hn var våken, eller gjøre bli hjemme mens hn sov. Holdt på å bli gal. Hele barseltiden/permisjonen holder meg fra å få et barn til.

Anonymkode: 3fde9...753

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir gal om jeg bare skal være hjemme med snuppa på 8 måneder jeg og. Her er vi i åpen barnehage, babysang, babysvømming, mamma-trening på treningssenteret osv hver dag. 

Anonymkode: 319ea...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en nydelig sønn på 9 mnd som stort sett er fornøyd og sover greit på dagtid. Likevel kjeder jeg meg sånn hjemme. Han klatrer på alt og faller ofte så man må fotfølge han hele tiden. Han vil ikke bæres, han vil ikke sitte på fang, han er helt uinteressert i tv. Det eneste han vil er å krabbe rundt hele tiden og reise seg opp overalt mens han er våken. Han røsker gjerne i ledninger og prøver å stikke hånda i kontaktene. På ettermiddagene er han enda mer urolig og snarsint. Er egentlig ikke ute etter løsninger, jeg lurer bare på om det er flere enn meg som er sliten og lei av den her babytida. Faren og jeg er ganske lik der så begge er egentlig slitne og gretne. Vi har en jente fra før, men hun var en mye roligere baby. Hun er også 7 år, så det er så lenge siden at det kanskje er fortrengt. 

Anonymkode: 15c60...fa5

Leker du ikke med barnet? Tegne, puslespill, play - dooh, lekekjøkken, ut å gå på tur , pakke sekken og gå i skogen,  bake pizzasnurrer, ostehorn osv. Skitur, aketur, møte andre med barn, åpen barnehage? Badeland, kafétur osv. Sette på YouTube å høre på barnemusikk, danse og lære regler. Lese bøker / eventyr +++ 

Anonymkode: 83ec4...096

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med lekegrind?

Anonymkode: 8db27...3f6

AnonymBruker
Skrevet

Eller rydd et rom som du dekker med madrasser og myke ting. Der kan han holde på 👌🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leker du ikke med barnet? Tegne, puslespill, play - dooh, lekekjøkken, ut å gå på tur , pakke sekken og gå i skogen,  bake pizzasnurrer, ostehorn osv. Skitur, aketur, møte andre med barn, åpen barnehage? Badeland, kafétur osv. Sette på YouTube å høre på barnemusikk, danse og lære regler. Lese bøker / eventyr +++ 

9 mnd gammel baby? Tegne og lekekjøkken?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det første som slo meg var innstillingen din. Selvfølgelig blir det kjedelig og slitsomt når du tenker at det er kjedelig og slitsomt! Kan du ikke heller undre deg sammen med barnet og la deg begeistre sammen led barnet over alt det han oppdager på sin ferd? Sikker på at dere får det mye morsommere sammen da 😄

Anonymkode: a9537...1ba

Prøver å gjøre det med mitt barn på samme alder, men er dritkjedelig etter noen få minutter. Det har ingenting med innstilling å gjøre, vi er bare forskjellige og syns ulike ting er morsomme.

Anonymkode: 3b7fc...ac1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

9 mnd gammel baby? Tegne og lekekjøkken?

Ja? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har en baby på samme alder, altså ALT hun vil fra morgen til kveld er å klatre på ting. Jeg leste mye til henne da hun var mindre, nå har hun ikke tid til å sitte i ro. Play-dooh og blyanter ville bare blitt spist, hun hadde ikke skjønt hva det konseptet var. Samme med lekekjøkken, det hadde bare blitt brukt til å klarte på. Til det funker møblene vi har utmerket. Matlagingen her skjer med henne i bæresele, vet ikke om jeg hadde orket å bære på henne der under baking også 🙈 Jeg synger mye og setter på musikk, men det foregår da mens hun klatrer på ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva med lekegrind?

Støtter denne. Lekegrind var alfa omega for mitt yngste barn, som var høyt og lavt. Fikk ikke til noe som helst i løpet av dagen, ikke engang lage mat til trollet, fordi ho var så aktiv. Så da var det grinda et par timer. Var mye med henne også da og vi koste oss masse. Det er en veldig aktiv alder barnet ditt er i nå, også roer det seg rundt 11 mnd alder igjen. Spesielt når de kan gå, da de ofte har bedre balanse, er ikke lenger så interessert i ledninger og bedre tålmodighet. Det blir enklere nå mot våren for da kan da ta med barnet ut for å leke. Mye deiligere og bedre for den lille. Opplevde det med mine i hvert fall, at de ble trøttere og mer avslappet etter en tur ute.

Anonymkode: 65ecf...492

Skrevet

Kjenner meg igjen! Det er ganske vanlig å føle det slik.

AnonymBruker
Skrevet
IDGAF skrev (1 minutt siden):

Jeg har en baby på samme alder, altså ALT hun vil fra morgen til kveld er å klatre på ting. Jeg leste mye til henne da hun var mindre, nå har hun ikke tid til å sitte i ro. Play-dooh og blyanter ville bare blitt spist, hun hadde ikke skjønt hva det konseptet var. Samme med lekekjøkken, det hadde bare blitt brukt til å klarte på. Til det funker møblene vi har utmerket. Matlagingen her skjer med henne i bæresele, vet ikke om jeg hadde orket å bære på henne der under baking også 🙈 Jeg synger mye og setter på musikk, men det foregår da mens hun klatrer på ting. 

Hvorfor skal du bære på barnet når dere baker og lager mat? Da er jo poenget borte… Gi barnet smaksprøver, la barnet sitte på en stol ved kjøkkenbenken (jeg bruker tripp trapp stol, vet mange bruker kjøkkenhjelper). La barnet kjenne, smake, lukte.. Man velger jo selv, sitte å se på at barnet aktiviserer seg selv/ klatrer/løper rundt eller bruke tiden med de å finne på ting, det er helt utrolig hvor mye en 9 mnd gammel baby faktisk kan lære og forstå, om man bare gidder å bruke tiden med de. 

Fylle en ziplock pose med et ark og litt maling på så kan barnet sitte å klemme malingen utover med hendene sine, det blir fine malerier.

Lydbøker med musikk var veldig populært her, eller musikk på YouTube.

Ake , hvis det er snø der man bor.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mer vanlig enn man tror. Jeg syns permisjon var veldig kjedelig. Og det er enormt slitsomt å fokusere på noen 100% hele tiden.  Var glad mannen min og jeg delte 50/50 etter noen måneder. Det gjorde med en gang at jeg følte jeg ble en bedre person, kone og mor som gav mer oppmerksomhet i tiden jeg hadde. 

Anonymkode: d5f89...23a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...