AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 hei, dater en del via tinder og hender jeg får til noen møter, siden noen kvinner syntes jeg er klassisk "kjekk"(høy, veltrent osv), men sjeldent de viser mer interesse etter 1 date og jeg vet til en viss grad hvorfor: jeg har alltid slitt litt med mild sosial angst, til tross for at jeg er ganske utadvendt. Vanskelig å forklare, men jeg kan bruke tid til å slappe av 100% når jeg møter ei dame jeg liker og det syntes nok via kroppsspråket mitt. Blir rastløs, spenner meg litt, bruker hender for mye når jeg prater osv. Gir nok ikke det beste første inntrykket. Kan også begynne å prate litt for mye, da jeg er "redd" for pinlig stillhet Så hvordan kan jeg løse dette? Veldig frustrerende siden jeg aldri får vist meg fra min beste side og ikke får sjansen til å bli mer kjent. Vet jo at det å ha litt sosial angst som mann er en veldig stor ulempe når det kommer til å sjekke opp damer, da damer ønsker en mann som fremstår veldig selvsikker og trygg. Noen forslag for løsninger? Tviler på at noen ønsker å møte meg hvis jeg sier dette før daten? Anonymkode: 3e1a4...584
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Prøv å si at du bruker litt tid på å bli varm i trøya? Synes egentlig at man bør gi det 2-3 dater før man avskriver noen, mange som trenger litt tid på å vise hvem de er. Anonymkode: c6218...c7f 2 2
Rødstrupa Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hei, dater en del via tinder og hender jeg får til noen møter, siden noen kvinner syntes jeg er klassisk "kjekk"(høy, veltrent osv), men sjeldent de viser mer interesse etter 1 date og jeg vet til en viss grad hvorfor: jeg har alltid slitt litt med mild sosial angst, til tross for at jeg er ganske utadvendt. Vanskelig å forklare, men jeg kan bruke tid til å slappe av 100% når jeg møter ei dame jeg liker og det syntes nok via kroppsspråket mitt. Blir rastløs, spenner meg litt, bruker hender for mye når jeg prater osv. Gir nok ikke det beste første inntrykket. Kan også begynne å prate litt for mye, da jeg er "redd" for pinlig stillhet Så hvordan kan jeg løse dette? Veldig frustrerende siden jeg aldri får vist meg fra min beste side og ikke får sjansen til å bli mer kjent. Vet jo at det å ha litt sosial angst som mann er en veldig stor ulempe når det kommer til å sjekke opp damer, da damer ønsker en mann som fremstår veldig selvsikker og trygg. Noen forslag for løsninger? Tviler på at noen ønsker å møte meg hvis jeg sier dette før daten? Anonymkode: 3e1a4...584 Jeg synes faktisk at du kan nevne det. Lettere for deg å slappe mer av når du har vært åpen om det. Alle er nervøse ved første møte/i starten. Lykke til! 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Det har nok ikke med angsten din å gjøre. Mange er redd for pinlig stillhet og mange menn prater som en foss på date for å få inn mest mulig selvskryt. En regel jeg bruker som også var sosial angst er at jeg teller salte til 20 inni meg når det blir stille, og når jeg har kommet til 20 teller jeg til 30. Dette gjør jeg mens jeg fokuserer på pusten og minner meg selv på at tankene som kommer kun er angsten. Pleier å få høre at jeg er så chill og behagelig å være rundt nettopp fordi jeg ikke trenger å prate hele tiden, folk liker det og i et forhold er det veldig viktig å kunne slappe av sammen. Men uansett så er det vanlig å være nervøs på date så det er ikke derfor du blir avvist. Det har nok mye mer med hva du sier og snakker om, enn at du snakker. Og såklart om kvinnen føler at du tar hensyn til henne eller om du bare kjører et one man show Anonymkode: cdc31...618 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har nok ikke med angsten din å gjøre. Mange er redd for pinlig stillhet og mange menn prater som en foss på date for å få inn mest mulig selvskryt. En regel jeg bruker som også var sosial angst er at jeg teller salte til 20 inni meg når det blir stille, og når jeg har kommet til 20 teller jeg til 30. Dette gjør jeg mens jeg fokuserer på pusten og minner meg selv på at tankene som kommer kun er angsten. Pleier å få høre at jeg er så chill og behagelig å være rundt nettopp fordi jeg ikke trenger å prate hele tiden, folk liker det og i et forhold er det veldig viktig å kunne slappe av sammen. Men uansett så er det vanlig å være nervøs på date så det er ikke derfor du blir avvist. Det har nok mye mer med hva du sier og snakker om, enn at du snakker. Og såklart om kvinnen føler at du tar hensyn til henne eller om du bare kjører et one man show Anonymkode: cdc31...618 Også HAR sosial angst skal det stå Anonymkode: cdc31...618
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): hei, dater en del via tinder og hender jeg får til noen møter, siden noen kvinner syntes jeg er klassisk "kjekk"(høy, veltrent osv), men sjeldent de viser mer interesse etter 1 date og jeg vet til en viss grad hvorfor: jeg har alltid slitt litt med mild sosial angst, til tross for at jeg er ganske utadvendt. Vanskelig å forklare, men jeg kan bruke tid til å slappe av 100% når jeg møter ei dame jeg liker og det syntes nok via kroppsspråket mitt. Blir rastløs, spenner meg litt, bruker hender for mye når jeg prater osv. Gir nok ikke det beste første inntrykket. Kan også begynne å prate litt for mye, da jeg er "redd" for pinlig stillhet Så hvordan kan jeg løse dette? Veldig frustrerende siden jeg aldri får vist meg fra min beste side og ikke får sjansen til å bli mer kjent. Vet jo at det å ha litt sosial angst som mann er en veldig stor ulempe når det kommer til å sjekke opp damer, da damer ønsker en mann som fremstår veldig selvsikker og trygg. Noen forslag for løsninger? Tviler på at noen ønsker å møte meg hvis jeg sier dette før daten? Anonymkode: 3e1a4...584 Har slitt med det samme. Jeg tror løsningen for de fleste bare er eksponere seg for situasjoner du ikke er komfortabel med flere ganger. Det er også vanskelig å opprettholde interesse via Tinder da man lett blir distrahert. Anonymkode: e2925...0b7
Rødstrupa Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): hei, dater en del via tinder og hender jeg får til noen møter, siden noen kvinner syntes jeg er klassisk "kjekk"(høy, veltrent osv), men sjeldent de viser mer interesse etter 1 date og jeg vet til en viss grad hvorfor: jeg har alltid slitt litt med mild sosial angst, til tross for at jeg er ganske utadvendt. Vanskelig å forklare, men jeg kan bruke tid til å slappe av 100% når jeg møter ei dame jeg liker og det syntes nok via kroppsspråket mitt. Blir rastløs, spenner meg litt, bruker hender for mye når jeg prater osv. Gir nok ikke det beste første inntrykket. Kan også begynne å prate litt for mye, da jeg er "redd" for pinlig stillhet Så hvordan kan jeg løse dette? Veldig frustrerende siden jeg aldri får vist meg fra min beste side og ikke får sjansen til å bli mer kjent. Vet jo at det å ha litt sosial angst som mann er en veldig stor ulempe når det kommer til å sjekke opp damer, da damer ønsker en mann som fremstår veldig selvsikker og trygg. Noen forslag for løsninger? Tviler på at noen ønsker å møte meg hvis jeg sier dette før daten? Anonymkode: 3e1a4...584 Vi er alle mennesker med ulike utfordringer. Prøv å ikke ta deg selv så høytidelig og ‘’gi litt faen’’. Husk å vær lyttende og interessert i den du skal treffe. 😃👍 Endret 1. mars 2023 av Rødstrupa 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Noen ganger føler jeg daten går fint faktisk. Spesielt hvis man bare går en tur istedenfor å sitte på cafe. Men sjeldent jeg får til noe andre date som sagt. Mulig bildene mine lyver veldig?(har tur-bilder både nært og på avstand, da jeg er glad i friluftsliv) Hvis jeg har forstått rett, så har mange kvinner på tinder ganske mange menn som ønsker å møte dem? Kjipt å alltid blir andre valget. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette!? Har det hendte at noen av dere kvinner her inne har mistet interessen for menn dere syntes er kjekke på grunn av måten de prater på og kroppsspråket? Litt irriterende å ikke vite 100% hva som ødelegger for meg. Også redd jeg har ADHD tendenser, siden jeg blir så kjapt rastløs og ikke klarer å holde kjeft. Har så mye som må ut, mye på hjerte på en måte. Litt utålmodig.... Med andre ord, jeg har nok ikke det beste utgangspunktet for å lykkes på dating. Kanskje bare "utseende" mitt til en viss grad, men det holder jo ikke for å holde interessen til en kvinne. Men Tinder er jo ekstremt overfladisk, så nok derfor jeg innimellom får til en date her og der... Anonymkode: 3e1a4...584
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Noen ganger føler jeg daten går fint faktisk. Spesielt hvis man bare går en tur istedenfor å sitte på cafe. Men sjeldent jeg får til noe andre date som sagt. Mulig bildene mine lyver veldig?(har tur-bilder både nært og på avstand, da jeg er glad i friluftsliv) Hvis jeg har forstått rett, så har mange kvinner på tinder ganske mange menn som ønsker å møte dem? Kjipt å alltid blir andre valget. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette!? Har det hendte at noen av dere kvinner her inne har mistet interessen for menn dere syntes er kjekke på grunn av måten de prater på og kroppsspråket? Litt irriterende å ikke vite 100% hva som ødelegger for meg. Også redd jeg har ADHD tendenser, siden jeg blir så kjapt rastløs og ikke klarer å holde kjeft. Har så mye som må ut, mye på hjerte på en måte. Litt utålmodig.... Med andre ord, jeg har nok ikke det beste utgangspunktet for å lykkes på dating. Kanskje bare "utseende" mitt til en viss grad, men det holder jo ikke for å holde interessen til en kvinne. Men Tinder er jo ekstremt overfladisk, så nok derfor jeg innimellom får til en date her og der... Anonymkode: 3e1a4...584 Ja hvis han bare prater om seg selv og jobben sin og totalt uinteressante ting som ikke gir oss noe felles grunn så mister jeg interessen. Må ha sosiale antenner, gi og ta i samtale, snakke om noe som gjør at jeg blir kjent med han og den han er og ikke bare at han prater i vei om det nye pc programmet de har fått på jobben hans eller YouTube video han så. Spørre om ting som viser at han er interessert i å bli kjent med den jeg er utover bare hva jeg jobber med og hvilken farge jeg liker. Gå i dybden, man skal jo finne ut om man passer som et par ikke bare om man kan holde en smalltalk som kollegaer Er også viktig at han har manerer og viser at han er omtenksom. Gir meg serviett om vi spiser, spør om jeg vil ha noe mer om vi bare drikker kaffe, trekker ut stolen for meg om det blir en naturlig anledning. Omsorg er viktig både når jeg vurderer han som partneremne og farsemne til fremtidige barn Et nervøst kroppsspråk med litt høye skuldre eller en som gestikulerer mye med armene har ikke noe å si på første daten, men holdninger som skinner gjennom eller mangler av verdier og kvaliteter han har eller ikke har Anonymkode: cdc31...618 1 1
svartkatt Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 Jeg vil tro det hjelper å si ifra at du sliter med det. Det er helt normalt, men når du holder det inne prøver du å skjule det. Når du har fortalt vil det ofte ufarliggjøre det. Og la di da.. bare prøv 😊 2
Gjest Paramount Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen forslag for løsninger? Tviler på at noen ønsker å møte meg hvis jeg sier dette før daten? Vær deg selv, vent på hun som forstår. Hun er den rette.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 Kvinne med sosial angst her. Jeg pleier å si ifra på første daten at jeg er sjenert (sier sjenert istedenfor sosial angst) men at det går seg til når jeg blir litt varm i trøya. De fleste syns dette er ok og bryr seg ikke. En mann sa det var turn off fordi jeg var skjelven og oppførte meg litt rart (vi med sosial angst kan jo virke rare når angsten rår og blir misforstått), og sa han mistet interessen. Resten har som sagt tatt det helt fint. Et lite tips er et glass vin før møte, det gjør jeg alltid når jeg har mulighet. Unngår cafe og andre steder hvor jeg føler meg fanget og hvor det er prestasjonspress. Et litt mørkere spisested er da å foretrekke. Har møtt et par menn på date som enten hadde sosial angst eller var veldig nervøse, her snakker vi så mye skjelving på hendene at de knapt kunne holde glasset, og litt nervøs babling og rødming. Han ene ble min samboer og jeg syns bare det var sjarmerende Anonymkode: f9347...560 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 Jeg syns sånt er kjempesjarmerende! Nå er jeg ferdig med dataingeniør,. Men hadde ikke synes det var noen dealbreaker om jeg var Youngstorget, free and single. Anonymkode: 9e06f...ae6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 Det er jo damer som har det sånn eller lignende også. Jeg har mest noia for at jeg har få interesser og lever litt kjedelig liv utenom jobben. Er dame. Anonymkode: e0b6f...b8b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #15 Skrevet 1. mars 2023 Jeg forstår ikke, damer ønsker jo en mann som utstråler selvtillit og trygghet, stemmer ikke det? Tror det er verre for en mann med sosial angst å lykkes en hva det er for en kvinne. Det er nok den brutale sannheten. Anonymkode: 3e1a4...584
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #16 Skrevet 2. mars 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke, damer ønsker jo en mann som utstråler selvtillit og trygghet, stemmer ikke det? Tror det er verre for en mann med sosial angst å lykkes en hva det er for en kvinne. Det er nok den brutale sannheten. Anonymkode: 3e1a4...584 Alle damer er ikke like. Ts skriver han har mild sosial angst. Jeg syns det er sexy og sjarmerende med menn som er nervøs og litt skjelven rundt meg. Jeg stempler han som mer trygg enn en som er veldig selvsikker fordi jeg tenker at en som er helt rolig og selvsikker på date ikke er interessert. En som er totalt hemmet av alvorlig angst hadde jeg nok følt mer empati enn tiltrekning for men de kan jo få hjelp. Er også utrolig mange med angst/sosial angst i samfunnet og av og til merkes den ikke godt av de rundt. Jeg har alltid grått etter jobbintervju for eksempel fordi jeg syns jeg virket oppriktig tilbakestående med hvordan jeg knapt fikk ut ord og skalv som bare det og følte brennende skam over angsten, så har jeg alltid fått tilbakemelding at jeg virket rolig og flink etterpå og fått jobbene. Og flere menn har bare tolket at jeg er litt mystisk og ikke interessert. Ironisk nok da jo mer jeg liker fyren jo mer angstfull og unnvikende blir jeg. Kanskje noen har tolket ts som uinteressert også Anonymkode: f9347...560 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #17 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Alle damer er ikke like. Ts skriver han har mild sosial angst. Jeg syns det er sexy og sjarmerende med menn som er nervøs og litt skjelven rundt meg. Jeg stempler han som mer trygg enn en som er veldig selvsikker fordi jeg tenker at en som er helt rolig og selvsikker på date ikke er interessert. En som er totalt hemmet av alvorlig angst hadde jeg nok følt mer empati enn tiltrekning for men de kan jo få hjelp. Er også utrolig mange med angst/sosial angst i samfunnet og av og til merkes den ikke godt av de rundt. Jeg har alltid grått etter jobbintervju for eksempel fordi jeg syns jeg virket oppriktig tilbakestående med hvordan jeg knapt fikk ut ord og skalv som bare det og følte brennende skam over angsten, så har jeg alltid fått tilbakemelding at jeg virket rolig og flink etterpå og fått jobbene. Og flere menn har bare tolket at jeg er litt mystisk og ikke interessert. Ironisk nok da jo mer jeg liker fyren jo mer angstfull og unnvikende blir jeg. Kanskje noen har tolket ts som uinteressert også Anonymkode: f9347...560 Da er du ett unntak, for det er jo helt tydelig at TS ikke lykkes og merker at damene skygger unna etter første møte. Også erfart at kvinner på tinder er ekstremt kresne, alt må være "perfekt" på første date, eller så går de over til neste mann. Mange menn som kan skrive under på dette tror jeg! Anonymkode: 3e1a4...584
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #18 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): hei, dater en del via tinder og hender jeg får til noen møter, siden noen kvinner syntes jeg er klassisk "kjekk"(høy, veltrent osv), men sjeldent de viser mer interesse etter 1 date og jeg vet til en viss grad hvorfor: jeg har alltid slitt litt med mild sosial angst, til tross for at jeg er ganske utadvendt. Vanskelig å forklare, men jeg kan bruke tid til å slappe av 100% når jeg møter ei dame jeg liker og det syntes nok via kroppsspråket mitt. Blir rastløs, spenner meg litt, bruker hender for mye når jeg prater osv. Gir nok ikke det beste første inntrykket. Kan også begynne å prate litt for mye, da jeg er "redd" for pinlig stillhet Så hvordan kan jeg løse dette? Veldig frustrerende siden jeg aldri får vist meg fra min beste side og ikke får sjansen til å bli mer kjent. Vet jo at det å ha litt sosial angst som mann er en veldig stor ulempe når det kommer til å sjekke opp damer, da damer ønsker en mann som fremstår veldig selvsikker og trygg. Noen forslag for løsninger? Tviler på at noen ønsker å møte meg hvis jeg sier dette før daten? Anonymkode: 3e1a4...584 Har du prøvd å ta deg sammen ? Anonymkode: f70fd...3cd
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #19 Skrevet 2. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Da er du ett unntak, for det er jo helt tydelig at TS ikke lykkes og merker at damene skygger unna etter første møte. Også erfart at kvinner på tinder er ekstremt kresne, alt må være "perfekt" på første date, eller så går de over til neste mann. Mange menn som kan skrive under på dette tror jeg! Anonymkode: 3e1a4...584 Definitivt. Tror flere kvinner enn menn baserer utvelgelsen på et øyeblikks intuisjon også. De vet i løpet av fem sekunder om de vil ligge eller gifte seg med en mann eller ikke. Anonymkode: 71953...d62
Majer Skrevet 2. mars 2023 #20 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Trenger du egentlig å løse det 100%? Kan du ikke bruke det til din fordel? Nå er jeg mann selv, men jeg hadde ihvertfall fått veldig mye respekt for en kvinne som sjekket meg opp til tross for at hun har sosial angst. Det viser et ekstremt mot og en utrolig vilje. Det er selvfølgelig noen kvinner som synes angst er turn off, men man kan aldri please alle. Typ "Hei, jeg kunne ikke unngå å legge merke til deg xxx. Jeg blir fort engstelig i settinger med fremmede, men jeg følte jeg måtte ta kontakt med deg..." Endret 2. mars 2023 av Majer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå