AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Først og fremst, skal du si noe sånt som at jeg fortjente å miste barnet mitt eller det kan ikke stemme at noen fra BV løy, så kan du la vær å legg igjen en kommentar! Takk Vi har dessverre hatt veldig dårlig erfaring med barnevernet. Og jeg er bekymret for at det skal kunne bli problemer om jeg flytter sammen med med kjæresten min som har yngre barn i barneskolealder. Vi har vært kjærester i snart 3 år nå. Mitt barn er på vgs, men ikke myndig enda. Er det noen som har erfaringer med noe sånt? Bakgrunnshistorien min: Mistet omsorgen for barnet mitt, men fikk tilbake omsorgen. Jeg var syk, men istedenfor hjelp og støtte bestemte saksbehandler seg for å fjerne barnet og ødelegge familien vår. Det klarte hun ved å regelrett lyve i dokumenter og i retten. Først når vi fikk en ny saksbehandler fikk vi barnet hjem igjen. Den nye saksbehandleren sa at det som hadde skjedd ikke var rett, men turte vel ikke å gå imot sin egen arbeidsplass så det står ikke i papirene våre. Det står bare at vi viste bedring og de vurderte at det var best for barnet å komme hjem. Det har gått noen år nå, og vi har flyttet til en ny kommune, men papirene med alle løgnene finnes fortsatt. Eksen min flyttet sammen med en ny dame for et par år siden, i samme kommune, der ble det mye styr med BV når den opprinnelige saksbehandleren fant ut at han hadde nytt barneskolebarn i hus og en på vei. BV forsøkte å få omsorgen til barnet til samboeren og den nyfødte felles barnet deres. De vant over BV, men det var selvfølgelig en stor påkjenning og jeg fikk også styr pga at barnet våres hadde samvær med far. Redd for at noe skal skje om jeg flytter sammen med kjæresten min som har 2 barn fra før som barneskolealder. Anonymkode: bba08...540 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Først og fremst, skal du si noe sånt som at jeg fortjente å miste barnet mitt eller det kan ikke stemme at noen fra BV løy, så kan du la vær å legg igjen en kommentar! Takk Vi har dessverre hatt veldig dårlig erfaring med barnevernet. Og jeg er bekymret for at det skal kunne bli problemer om jeg flytter sammen med med kjæresten min som har yngre barn i barneskolealder. Vi har vært kjærester i snart 3 år nå. Mitt barn er på vgs, men ikke myndig enda. Er det noen som har erfaringer med noe sånt? Bakgrunnshistorien min: Mistet omsorgen for barnet mitt, men fikk tilbake omsorgen. Jeg var syk, men istedenfor hjelp og støtte bestemte saksbehandler seg for å fjerne barnet og ødelegge familien vår. Det klarte hun ved å regelrett lyve i dokumenter og i retten. Først når vi fikk en ny saksbehandler fikk vi barnet hjem igjen. Den nye saksbehandleren sa at det som hadde skjedd ikke var rett, men turte vel ikke å gå imot sin egen arbeidsplass så det står ikke i papirene våre. Det står bare at vi viste bedring og de vurderte at det var best for barnet å komme hjem. Det har gått noen år nå, og vi har flyttet til en ny kommune, men papirene med alle løgnene finnes fortsatt. Eksen min flyttet sammen med en ny dame for et par år siden, i samme kommune, der ble det mye styr med BV når den opprinnelige saksbehandleren fant ut at han hadde nytt barneskolebarn i hus og en på vei. BV forsøkte å få omsorgen til barnet til samboeren og den nyfødte felles barnet deres. De vant over BV, men det var selvfølgelig en stor påkjenning og jeg fikk også styr pga at barnet våres hadde samvær med far. Redd for at noe skal skje om jeg flytter sammen med kjæresten min som har 2 barn fra før som barneskolealder. Anonymkode: bba08...540 Huff stakkars dere, dette hørtes skikkelig vondt ut. Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Siden dette er mange år siden. Anonymkode: 0a9a0...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Forhåpentligvis følger barnevernet med. Anonymkode: 5bc1a...b8a 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Jeg ville ikke tatt den sjansen på å flytte sammen. Er det ikke bedre å være særboere? Anonymkode: 2dbb2...08e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Har ikke erfaring men vil tro at barnevernet ikke blandet seg i nytt samboerskap for hvordan skal de få vite om det? Da må noen tipse de om at du bor der og sette igang etterforskning om hvordan det går. Om det står i papirene at du slår barna eller er farlig overgriper vil de selvsagt handle, men om du ga frivillig fra deg omsorgen pga f eks depresjon og utbrenthet så forstår alle at det er mulig å få det bedre år senere og fortjener ny sjanse i livet. Jeg kjenner en som ble fratatt omsorg pga rus, ble rusfri men fikk ikke omsorgen tilbake pga barna hadde bodd så lenge hos fosterforeldre. Hun fikk nytt forhold og nye barn og det var aldri noe problem for barnevernet etter noen samtaler å forstå at hun var en helt annen nå enn før Anonymkode: 53c99...ccf 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 Bør du på et lite sted? Anonymkode: e8eb4...cda
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Først og fremst, skal du si noe sånt som at jeg fortjente å miste barnet mitt eller det kan ikke stemme at noen fra BV løy, så kan du la vær å legg igjen en kommentar! Takk Vi har dessverre hatt veldig dårlig erfaring med barnevernet. Og jeg er bekymret for at det skal kunne bli problemer om jeg flytter sammen med med kjæresten min som har yngre barn i barneskolealder. Vi har vært kjærester i snart 3 år nå. Mitt barn er på vgs, men ikke myndig enda. Er det noen som har erfaringer med noe sånt? Bakgrunnshistorien min: Mistet omsorgen for barnet mitt, men fikk tilbake omsorgen. Jeg var syk, men istedenfor hjelp og støtte bestemte saksbehandler seg for å fjerne barnet og ødelegge familien vår. Det klarte hun ved å regelrett lyve i dokumenter og i retten. Først når vi fikk en ny saksbehandler fikk vi barnet hjem igjen. Den nye saksbehandleren sa at det som hadde skjedd ikke var rett, men turte vel ikke å gå imot sin egen arbeidsplass så det står ikke i papirene våre. Det står bare at vi viste bedring og de vurderte at det var best for barnet å komme hjem. Det har gått noen år nå, og vi har flyttet til en ny kommune, men papirene med alle løgnene finnes fortsatt. Eksen min flyttet sammen med en ny dame for et par år siden, i samme kommune, der ble det mye styr med BV når den opprinnelige saksbehandleren fant ut at han hadde nytt barneskolebarn i hus og en på vei. BV forsøkte å få omsorgen til barnet til samboeren og den nyfødte felles barnet deres. De vant over BV, men det var selvfølgelig en stor påkjenning og jeg fikk også styr pga at barnet våres hadde samvær med far. Redd for at noe skal skje om jeg flytter sammen med kjæresten min som har 2 barn fra før som barneskolealder. Anonymkode: bba08...540 Det er noe som skurrer her.. Hvis du var syk og ikke fikk hjelpen du trengte hadde jo likevel barnet en far. Hva er årsaken til at han også fikk en sak mot seg? Anonymkode: 6e0ac...340 4 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er noe som skurrer her.. Hvis du var syk og ikke fikk hjelpen du trengte hadde jo likevel barnet en far. Hva er årsaken til at han også fikk en sak mot seg? Anonymkode: 6e0ac...340 Enig. Her virker det som noe er utelatt i historien. Anonymkode: 4bc02...1c9 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 Du legger fryktelig mye forsøk på tankelesning på hva bv har tenkt, men lite selvinnsikt på hvorfor ungen din faktisk ble fjernet fra deg. Det sier vel sitt. Skal enorm omsorgssvikt til før det skjer. Regner med at det kommer til å bli bråk om du bor med en unge igjen. Anonymkode: c2b16...ba1 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 Jeg skjønner at noe skurrer med fortellingen din. Men uansett, for at bv eventuelt åpner undersøkelse på barnet til typen din om dere flytter sammen, må jo noen sende inn bekymringsmelding. Anonymkode: dabfd...6a3 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 Hva med å bare være særboere en stund? Du kan jo vurdere å ta opp saken om du kan dokumentere usannheter - da kanskje når ditt barn er myndig. Anonymkode: e875c...7ef
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 Hva slags utfordringer har du og eksen din hatt? Altså hva manglet i deres omsorgsevne? Anonymkode: e5d80...fc3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 Hvorfor fikk far pes av barnevernet hvis dere mistet omsorg pga DIN sykdom? Hadde de lagt inn løgner om far i den første saken? Anonymkode: b4a29...559
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #14 Skrevet 2. mars 2023 Enten så bor du på et lite sted med inkompetente ansatte. Eller så har du så lite selvinnsikt at du ikke engang forstår hvorfor barna er tatt fra deg Anonymkode: e8eb4...cda 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå