Gå til innhold

Velferdspermisjon for å dra på foreldresamtale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen vår tilbyr bare foreldresamtale på dagtid og med to foreldre i full jobb er det vanskelig å få til uten å ta fri fra jobb. Jeg har ikke fleksitidmulighet, så det blir enten ulønnet fri eller velferdspermisjon. Er foreldresamtale noe som dekkes av velferdspermisjon? 

Anonymkode: 72224...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hos oss, jeg bruker avspasering.

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt uklart hos oss. I vedtektene står det vel noe sånt som at det gjelder foreldresamtaler i grunnskolen, men lederen min er sånn "jaa, det gjelder sikkert barnehagen også" så da har jeg brukt velferdspermisjon.

Anonymkode: a4b3d...ec1

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer helt an på tariffavtalen deres.

Men generelt sett er det ikke vanlig å få innvilget velferdspermisjon for foreldresamtaler, dette går de fleste steder fra fleksitidskontoen eller ved ulønnet fri.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med læreren og spurt om det er mulig å ta foreldresamtalen på ettermiddag/kveldstid, evt. via Teams dersom læreren ikke er på skolen på dette tidspunktet. 

Anonymkode: bad68...94d

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hos oss. Avspasering eller ulønnet fri.

Anonymkode: 3a9a4...493

AnonymBruker
Skrevet

Avspasering ja. Ellers så jobber jeg turnus så prøver da å enten bytte tid med noen slik at jeg får det når jeg har fri eller senvakt, eller bytte vakt på jobben.

Anonymkode: 70afb...be7

AnonymBruker
Skrevet

Vi får betalt i en time ihvertfall , muligens 2 , husker ikke helt .

Anonymkode: 75502...a86

AnonymBruker
Skrevet

Vi får perm men skal få det til utenom arbeidstid hvis mulig.  
«Dessverre» får vi perm med lønn, noe som fører til at enkelte som allerede arbeider redusert alltid er så «uheldig» at alt av legetimer, foreldresamtaler og andre ting man kan få perm for havner i arbeidstida🙄 

Anonymkode: 452be...a19

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på fri ja, men ikke med lønn, det er det bare enkelte steder som har i ordningen sin.  Men sånn er det jo når du skal til tannlege, lege og kiropraktor også. Ser ikke forskjellen egentlig.  Jeg jobber som lærer og har selv hatt de fleste samtaler med foreldre på kveld. Etter streiken, hvor vi ikke fikk en dritt gidder få av oss å jobbe mer gratis for å være greie. Vi har fått beskjed av rektor at siden vi ikke får betalt for kveld skal vi heller ikke jobbe kveld. Eneste unntak er foreldremøtene som er felles for alle, men disse får vi altså betalt for. Alle våre utviklingssamtaler blir nå lagt i arbeidstiden. Så får foreldre respektere at vi også har en arbeidstid. Sorry surmaget oppgulp som strengt tatt var litt på sidelinja. 

Anonymkode: 3b0db...cec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette kommer helt an på tariffavtalen deres.

Men generelt sett er det ikke vanlig å få innvilget velferdspermisjon for foreldresamtaler, dette går de fleste steder fra fleksitidskontoen eller ved ulønnet fri.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med læreren og spurt om det er mulig å ta foreldresamtalen på ettermiddag/kveldstid, evt. via Teams dersom læreren ikke er på skolen på dette tidspunktet. 

Anonymkode: bad68...94d

Så lærere/barnehagelærer skal jobbe ulønnet på kvelden for at dere skal på utviklingssamtale?? Har man valgt å få barn må man faktisk ofre jobben enkelte ganger.

Anonymkode: 4f9b2...a8d

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...