Gå til innhold

Hva er viktigst av julegaver og bursdagsgaver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er viktigst å gi av julegaver og bursdagsgaver til barn?

Jeg er tante til veeeldig mange, og er student og har dårlig råd. Jeg har alltid pleid å gi tantebarna mine gaver til jul, og ikke til bursdag. Det er fordi jeg ikke har råd til begge deler. Når jeg tenker meg om er det kanskje viktigst å gi dem bursdagsgave fordi det er 'deres' dag, og det er mer spesielt å få en gave til bursdagen enn til jul.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 0ee17...bd3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bursdag ja 

Anonymkode: 10983...996

Skrevet

Bursdag er helt klart viktigst. Men husk at du kan finne mye billig gratis på Finn som du kan gi de

Skrevet

Hør med foreldrene om de vet hva barna tenker? Kanskje noen av barna har lyst på gaven til bursdag, mens andre har lyst på gave til jul 😊

Skrevet

Siden du er student og har dårlig råd, så tenker jeg at du ikke behøver å gi gaver nå. Evt gi gaver når dere feirer jul sammen eller du er på en bursdagsfeiring. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jul handler liksom om mer enn gaver. For meg betyr det mye mer at familie er samlet, god mat og god stemning. Barn har mange andre å få gaver fra.

Bursdag er liksom noe helt spesielt. En dag som bare er "din", og det å få gave eller en blomst for å feire deg er noe helt spesielt. Det blir svært lite av det ellers i året, noe som er greit nok det. Sunt å ikke være høydepunktet hele tiden, men når bursdagen kommer da...  Da er det gøy å få oppmerksomhet fordi du er du. Å være barn og ha bursdag er kjempehyggelig.

Jeg tror mine barn setter større pris på bursdagsgave enn julegave.

Endret av Turtellure12
AnonymBruker
Skrevet

Bursdagsgave er definitivt viktigst!

Anonymkode: 7ca3c...90e

Skrevet
PM75 skrev (6 minutter siden):

Siden du er student og har dårlig råd, så tenker jeg at du ikke behøver å gi gaver nå. Evt gi gaver når dere feirer jul sammen eller du er på en bursdagsfeiring. 

Enig. I vår familie kjøper vi til de vi feirer med. Ellers hadde det blitt ufattelig mange å kjøpe til etterhvert! Julegaver drukner lissom litt i mengden også.

AnonymBruker
Skrevet

I mange tilfeller syns jeg bursdag er viktigst. Vi er en ekstremt stor familie. Alle får julegaver. Men bursdagsgave gir vi kun om vi blir invitert og har mulighet til å reise i bursdag. Dropper du feiring, eller vi ikke har anledning til å komme, blir det ingen gave. Grei ordning, når man er så mange. det blir nok allikevel.

Julegave er ca 100 kr til alle store, 200 kr til de minste og litt mer til de nærmeste. 

Anonymkode: a2273...d88

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på hvor stor familiene er, og hvor mange gaver de vanligvis får.

Ikke alle har store familier og oversvømmes av gaver til jul.

Er ekstra tante til to venninners barn. Venninnene mine har ikke egne søsken, og barna får ikke gaver fra far/fars slekt (alenemødre). Så da får de bare fra mor, et sett besteforeldre og et søsken til jul (to barn hver).

Til bursdag har de barnebursdag barnehage/klassen og bursdag med alle ungene i gata, så da blir det mye mer feiring og gaver enn til jul.

De barna sørger jeg for at får noen ekstra gaver til jul, ellers hadde det fort blitt stusselig.

Snakk med foreldrene.

Anonymkode: 40903...a10

AnonymBruker
Skrevet

Bursdag, og så gir du bare noe felles sjokolade til hele familien til jul.

Anonymkode: 50653...c0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...