Gå til innhold

Noen som har kjevespenninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos tannlegen som påstod jeg hadde kjevespenninger. Ante ingenting, men når jeg kjenner etter føler jeg meg alltid stram og anspent i underkjeven og biter meg mye i leppa. Har vært gjennom mye stress siste halve året, så det henger nok sammen. Prøver å massere under øret og kjenner jeg er øm.

Fikk anbefalt å gå til osteopat, men har også hørt at Botox funker. Noen som har hatt det samme her og har råd?

Anonymkode: 56798...9c9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har slitt mye med kjevespenninger. Kommer av stress. Jeg mediterer regelmessig/fokuserer på avspenning med pust, samt har gått til nevrorefleksolog, og så godt som blitt kvitt det. Merker jeg at det kommer tilbake, så har jeg fått et punkt jeg skal massere ved tommelen, og det hjelper veldig. 

Anonymkode: 6b39f...aad

Skrevet

Jeg bruker bittskinne. Når jeg er alene , vel og merke, hehe. Hjalp veldig. Hadde så mye hodeverk pga spenninger i kjeven. 

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk! Tannlegen bare henviste til en osteopat han kjenner og visste ikke at det finnes øvelser.

Anonymkode: 56798...9c9

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (3 timer siden):

Jeg bruker bittskinne. Når jeg er alene , vel og merke, hehe. Hjalp veldig. Hadde så mye hodeverk pga spenninger i kjeven. 

Bittskinne fra tannlege ellerkjøpt på apotek?

Anonymkode: 2f5f4...198

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bittskinne fra tannlege ellerkjøpt på apotek?

Anonymkode: 2f5f4...198

Fra tannlege, slik at den ble ordentlig tilpasset:)

AnonymBruker
Skrevet

Har også bittskinne. Av tykkeste og hardeste kvalitet fra tannlegen,  og likevel er det dype merker i den. 

Anonymkode: cc25d...44b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...