Gå til innhold

Automat eller manuell

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta automatlappen, er nesten ikke manuellbiler igjen. 

Anonymkode: 48c36...b6e

Dette er så utrolig feil, ja det selges færre nybiler som er manuelle, men ser du på brukt markedet så er det masse biler med manuell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tok på automat for 5 år siden.Etter anbefaling av sjåførlærer.Det blir mer og mer automat.

Anonymkode: 997e7...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (9 minutter siden):

Dette er så utrolig feil, ja det selges færre nybiler som er manuelle, men ser du på brukt markedet så er det masse biler med manuell. 

Masse? Ikke i forhold til automat. (Tall fra Finn.no)

9E06CDD4-ED2D-4E32-A89A-CB701447C319.jpeg

Endret av Karmaisabitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Karmaisabitch said:

Masse? Ikke i forhold til automat. 

9E06CDD4-ED2D-4E32-A89A-CB701447C319.jpeg

14.000 er masse, fjerner du elbilene på finn så skal du se at det er mye mer jevnt. Argumentet mitt fra tidligere står jeg fortsatt ved. Man kan ikke si at det ikke eksistere biler med manuell når det er 14.000 til salgs og langt fler som ikke er til salgs man kan bli det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten1 skrev (1 minutt siden):

14.000 er masse, fjerner du elbilene på finn så skal du se at det er mye mer jevnt. Argumentet mitt fra tidligere står jeg fortsatt ved. Man kan ikke si at det ikke eksistere biler med manuell når det er 14.000 til salgs og langt fler som ikke er til salgs man kan bli det. 

Hvorfor skal man fjerne elbilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Karmaisabitch said:

Jeg sa hvis, elbiler får man ikke i manuelle, hvis kjøremønsteret til en person tilsier at fosilbil er best vil du se at antallet biler til salgs er mer like blandt manuell og automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karmaisabitch skrev (11 minutter siden):

Morten1 skrev (4 minutter siden):

Jeg sa hvis, elbiler får man ikke i manuelle, hvis kjøremønsteret til en person tilsier at fosilbil er best vil du se at antallet biler til salgs er mer like blandt manuell og automat

Automat ligger fremdeles skyhøyt over manuell etter å ha trukket ut elbilene.

D31B1A45-1470-4BA6-94F9-EA38FE3B2AB6.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Karmaisabitch said:

10.000 mer er ikke skyhøyt men ja det er fler, men samtidig langt mer balansert enn tidligere som jeg påpekte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmaisabitch skrev (5 minutter siden):

Morten1 skrev (2 minutter siden):

10.000 mer er ikke skyhøyt men ja det er fler, men samtidig langt mer balansert enn tidligere som jeg påpekte.

Selve tallet er uinteressant, greia her er forskjellen i prosent. Altså tallene sett i forhold til hverandre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut tok manuell. Kommer til å kjøpe bil med automat, men enn så lenge kjører jeg foreldres bil med manuell. Brukte noen timer for å bli trygg med manuell. Skulle kjøre i statene for første gang med automat og det tok meg 15 min å bli forklart inni bilen hvordan jeg skulle gjøre ting. Var enkelt når jeg hadde det andre fra før  ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vet ikke hva fremtiden bringer. Jeg har ikke like stor tro på elektrifisering av bilparken lengre. Fordelene forsvinner i høyt tempo, og da er det ikke usannsynlig at manuelle bilers markedsandel ikke forsvinner like raskt. En tng er hva du selv har, men det er ikke bare egen bil du skal kjøre, men også jobb ig andres. 

Kunbskap og lisenser du har, er godt å ta med seg. Manuell er fint 👍

Anonymkode: a1593...dd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi vet ikke hva fremtiden bringer. Jeg har ikke like stor tro på elektrifisering av bilparken lengre. Fordelene forsvinner i høyt tempo, og da er det ikke usannsynlig at manuelle bilers markedsandel ikke forsvinner like raskt. En tng er hva du selv har, men det er ikke bare egen bil du skal kjøre, men også jobb ig andres. 

Kunbskap og lisenser du har, er godt å ta med seg. Manuell er fint 👍

Anonymkode: a1593...dd5

Alternativet til elbiler er ikke rene bensin- og dieselbiler, men hybridbiler. Og de har ikke manuell kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som tar lappen er gjerne ungdom, TS er 18. Skal de kjøre foreldrenes bil med automat, eller disponerer de over gjennomsnittlig midler for alderen?

Hvis ikke så er det 4 ganger flere biler med manuelt enn med automat på Finn til under 30 000.

Får man behov for å låne en bil, eller finne jobb, kan det å kunne kjøre manuell få betydning.

At sjåførskolene promoterer automat er naturlig, det er økonomisk gunstig for dem og folk flest kjøper argumentasjonen i uvitenhet. Kjenner flere ungdommer som ikke finner en egnet bil fordi de ble fortalt at de ikke trengte å ta manuelt gir..

Anonymkode: c419b...e95

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-jk- skrev (11 timer siden):

Alternativet til elbiler er ikke rene bensin- og dieselbiler, men hybridbiler. Og de har ikke manuell kasse.

Stemmer, jeg har ikke ladbar hybrid og har automat.

Endret av missmcbeal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

De som tar lappen er gjerne ungdom, TS er 18. Skal de kjøre foreldrenes bil med automat, eller disponerer de over gjennomsnittlig midler for alderen?

Hvis ikke så er det 4 ganger flere biler med manuelt enn med automat på Finn til under 30 000.

Får man behov for å låne en bil, eller finne jobb, kan det å kunne kjøre manuell få betydning.

At sjåførskolene promoterer automat er naturlig, det er økonomisk gunstig for dem og folk flest kjøper argumentasjonen i uvitenhet. Kjenner flere ungdommer som ikke finner en egnet bil fordi de ble fortalt at de ikke trengte å ta manuelt gir..

Anonymkode: c419b...e95

Nettopp en av mine poeng også, går man inn på finn og velger fossilbiler til under 50.000 kr så er manuell i flertall. Som voksen kan man også gå på smeller som gjør at man må kjøpe billig bil og da er det bedre å ha ett bredt utvalg i begge deler enn kun en type,  men det er meg og mine meninger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...