AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Er så usikker på om jeg skal ta lappen på manuell eller automat. Har bare øvelseskjørt med automat, har en av hver. Prøvde manuell en gang, og fikk helt skrekken. Får det virkelig ikke til. Fyller 18 i august så bør snart bestille kjøretimer. Dette stresser meg virkelig, og får helt sjokk over hvor dyrt det er! Anonymkode: ca7c5...360
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Det er jo helt vanlig å ikke få til å kjøre med manuell gir etter bare ett forsøk 😊 Du må øve på en tom parkeringsplass på å gire, starte, svinge og stoppe før du i det hele tatt prøver deg på veien, så lærer du det fort. Det er lenge til biler med manuell gir forsvinner, selv om det ikke nødvendigvis produseres så mange for tiden. Mange arbeidsplasser som bare har bil med manuellgir f. eks. Anonymkode: 19a4e...f14 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Du har prøvd en gang. Selvfølgelig fikk du det ikke til da. Det er noe en må øve på. Anonymkode: eca2a...6af 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Ingen tar med manuell lenger. Bare ta automat. Trenger du manuell i fremtiden kan du ta kurs. Har dere/du en bil med manuelt gir du skal kjøre? MÅ du leie bil eller varebil med manuell når det ikke er noe problem å finne med automat? Nei. Bare glem det. Ikke stress med det fordi "tenk om du må kjøre manuell". Jeg kjørte opp med manuell, men har ikke kjørt det på flere år. Tipper det hadde tatt litt tid å sette seg inn i igjen. Anonymkode: 3b781...54a 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo helt vanlig å ikke få til å kjøre med manuell gir etter bare ett forsøk 😊 Du må øve på en tom parkeringsplass på å gire, starte, svinge og stoppe før du i det hele tatt prøver deg på veien, så lærer du det fort. Det er lenge til biler med manuell gir forsvinner, selv om det ikke nødvendigvis produseres så mange for tiden. Mange arbeidsplasser som bare har bil med manuellgir f. eks. Anonymkode: 19a4e...f14 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har prøvd en gang. Selvfølgelig fikk du det ikke til da. Det er noe en må øve på. Anonymkode: eca2a...6af Ja, jeg har bare prøvd en gang. Men jeg må melde meg på snart og tviler på at jeg rekker å lære meg det innen det… Anonymkode: ca7c5...360
Gjest Paramount Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 Automat så klart. Om noen veldig få år har praktisk talt ingen biler manuelt gir. Ingen ting å være usikker på. Med mindre du ønsker å kjøpe en veldig billig bruktbil med manuelt gir straks du har lappen.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen tar med manuell lenger. Bare ta automat. Trenger du manuell i fremtiden kan du ta kurs. Har dere/du en bil med manuelt gir du skal kjøre? MÅ du leie bil eller varebil med manuell når det ikke er noe problem å finne med automat? Nei. Bare glem det. Ikke stress med det fordi "tenk om du må kjøre manuell". Jeg kjørte opp med manuell, men har ikke kjørt det på flere år. Tipper det hadde tatt litt tid å sette seg inn i igjen. Anonymkode: 3b781...54a Ja, det er det jeg også tenker. Jeg kommer ALDRI til å kjøre en manuell bil frivillig uansett. Har rett og slett mer enn nok med å følge med på trafikken. Mamma og pappa synes det er lurt at jeg tar på manuell siden vi har en av hver og da kan jeg bare kjøre den ene, men jeg har virkelig ikke lyst og det frister ikke å kjøre med gir i det hele tatt! Anonymkode: ca7c5...360
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har bare prøvd en gang. Men jeg må melde meg på snart og tviler på at jeg rekker å lære meg det innen det… Anonymkode: ca7c5...360 Er bare å øve en time eller to noen ganger før. Du skal jo lære det på opplæring, ikke være utlært når du kommer på time. Anonymkode: eca2a...6af 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er bare å øve en time eller to noen ganger før. Du skal jo lære det på opplæring, ikke være utlært når du kommer på time. Anonymkode: eca2a...6af Nei, men de forventer at jeg klarer litt ihvertfall da😅 Ellers blir det dyrt også. Jeg kan INGENTING Anonymkode: ca7c5...360
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har bare prøvd en gang. Men jeg må melde meg på snart og tviler på at jeg rekker å lære meg det innen det… Anonymkode: ca7c5...360 Å ta en avgjørelse på at du ikke klarer manuell etter ett forsøk, er det samme som alle sliter med første gang de kjører med manuell. Om du derimot aldri klarer få til giring, er automat veien å gå. Men da vil du aldri kunne kjøre bil med manuell kasse heller. Årsak til at du bør ta med manuell, er at det er utrolig mange biler som ruller veien med manuell som du fortsatt kan kjøre. Anonymkode: 16625...c9c 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 Du må ikke kjøre manuell nei. Tilgangen på automat bil er veldig stor, så ikke bry deg om hva "gamlisene" mener 😉 Anonymkode: 6c594...e6c 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du må ikke kjøre manuell nei. Tilgangen på automat bil er veldig stor, så ikke bry deg om hva "gamlisene" mener 😉 Anonymkode: 6c594...e6c Mamma og pappa mener også jeg bør ta på manuell, har prøvd å fortelle dem at for meg holder det med automat. Klarer ikke overtale dem heller, er virkelig ikke trygg på giring og kommer ikke til å ville kjøre manuell etter jeg har fått lappen uansett. Kommer nok til å stryke på eventuell oppkjøring med manuell, det er jeg hvertfall helt sikker på🙊 Anonymkode: ca7c5...360
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 Ta på automat, så har du mulighet for å ta på manuell senere. Manuell forsvinner jo mer og mer. Anonymkode: 06f49...022 2 1
Maskinfører Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 Manuell deretter kan du kjøpe bil med Automat 🙂 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #16 Skrevet 1. mars 2023 Maskinfører skrev (3 minutter siden): Manuell deretter kan du kjøpe bil med Automat 🙂 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Manuell !!!! Anonymkode: 8052f...183 Vil dere at jeg skal stryke på oppkjøringa dere eller😭😂🙊 Anonymkode: ca7c5...360 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Skrevet 1. mars 2023 Datteren min blir 18 til sommeren, og læreren hennes anbefalte automat. Anonymkode: 4b3c3...21e 1
Belima Skrevet 1. mars 2023 #18 Skrevet 1. mars 2023 Har et barnebarn i samme situasjon som TS og han vil ta lappen på manuell. Er "redd" for å få, for eksempel en sommerjobb, hvor firmaet kun har manuelle biler. TS det er ikke så vanskelig å kjøre manuell. Øv på en parkeringsplass på kveldstid så kommer du fort inn i det. 6
Flintis Skrevet 1. mars 2023 #19 Skrevet 1. mars 2023 Du vil nok klare manuell med litt øvelse når du er så ung, da dette dreier seg om å øve opp reflekser. Å sykle er vel et eksempel på øving av reflekser. Ikke alle lærer det med en gang heller. 3
Hensatt Skrevet 1. mars 2023 #20 Skrevet 1. mars 2023 De fleste biler i dag selges med automat og om få år vil det kun være automat. Ser ikke helt poenget med å ta med manuell. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå