AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #21 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Lasagne (lager 3 store langpanner) Gryterett med salat. Taco - buffet Kremet pastasalat og focaccia / brød Anonymkode: a0327...355 Dette!! 🙌 Anonymkode: d42d6...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turtellure12 Skrevet 1. mars 2023 #22 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Gryteretter, pølser med masse forskjellig tilbehør, burgere og pommes frites, taco eller tapas (hvor alle får beskjed om å ta med en rett hver). Langpanner med ovnsbakte grønnsaker er veldig godt, med kjøtt og bearnaise. Endret 1. mars 2023 av Turtellure12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #23 Del Skrevet 1. mars 2023 Da går jeg alltid for tapas/fingermat. Eller "family style", som 3-4 ulike pastaretter med salater og ferskt brød. Anonymkode: 3ed7b...b0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #24 Del Skrevet 1. mars 2023 Alvario skrev (12 minutter siden): Til hvilken anledning? Er det snakk om festmåltid eller hverdagsmiddag? Hverdagsmiddag. Hele gjengen skal på et arrangement hvor vi får festmiddag, så dette er snakk om dagen før og dagen etter arrangementet, før alle reiser hver til sitt igjen. Så å be de ta med tapas fra andre siden av landet er ikke så aktuelt. Neida, det er jo ikke noe problem, egentlig, men når man ikke er vant til å lage til så mange så blir det litt uvant og litt ekstra planlegging, bare. Og ekstra tid på kjøkkenet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #25 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Men også en Trøndersk tradisjon, mange rundt om i landet har aldri smakt sodd! Godt ja, så det burde jo prøves! Anonymkode: 21b17...b25 Sodd er godt, ja, har spist det mange ganger. Lite arbeid, også, må bare koke poteter og gulrot ved siden av. Hvor mange liter sodd må jeg kjøpe inn til 15? Edit: jeg fant en Soddkalkulator, og ser at jeg må ha 12 liter sodd, og 48 poteter... Endret 1. mars 2023 av Hedda-78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvario Skrevet 1. mars 2023 #26 Del Skrevet 1. mars 2023 Hedda-78 skrev (2 minutter siden): Hverdagsmiddag. Hele gjengen skal på et arrangement hvor vi får festmiddag, så dette er snakk om dagen før og dagen etter arrangementet, før alle reiser hver til sitt igjen. Så å be de ta med tapas fra andre siden av landet er ikke så aktuelt. Neida, det er jo ikke noe problem, egentlig, men når man ikke er vant til å lage til så mange så blir det litt uvant og litt ekstra planlegging, bare. Og ekstra tid på kjøkkenet. Forstår det kan være vanskelig å planlegge med så mange. Hva med italiensk gryterett eller annen gryterett man kan servere med pitabrød, salat og rømme til? Lasagne ser jeg andre har anbefalt og kan fint stekes opp i forkant (om dere har nok illfaste former og kjøleplass) og så varmes i 10 min før servering. Greie og rimelige hvitløksbaguetter og lett salat til. Type lapskaus med flatbrød eller fiskesuppe med brød er alltids en slager. Hjemmelaget pizza med tjukk bunn er noe vi lager kjapt her om vi blir mange til bords. Vi er ofte 10 i helgene og det holder med 3 slike pizza og da har vi alltid rester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 1. mars 2023 #27 Del Skrevet 1. mars 2023 Laget Westfall stew en gang og Redridge Goulash en annen gang. Er hektet på å kokkelere og teste nye oppskrifter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #28 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg hadde satset på et enkelt koldtbord med brød, en salat, en gryterett, litt enkelt pålegg, eggerøre osv. Mye å velge mellom så trenger du ikke så mye av hver sort. Eller grille pølser. Femten stk er ikke noe problem. Anonymkode: d95e8...c45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #29 Del Skrevet 1. mars 2023 Hedda-78 skrev (17 minutter siden): Sodd er godt, ja, har spist det mange ganger. Lite arbeid, også, må bare koke poteter og gulrot ved siden av. Hvor mange liter sodd må jeg kjøpe inn til 15? Edit: jeg fant en Soddkalkulator, og ser at jeg må ha 12 liter sodd, og 48 poteter... Du kan ikke servere ferdiglaget og ultraprosessert sodd til gjestene 🙈 Anonymkode: 8a72a...8f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #30 Del Skrevet 1. mars 2023 Grøt, så blir de fort mette også😅 Anonymkode: f3d9b...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 1. mars 2023 #31 Del Skrevet 1. mars 2023 Hvis det ikke er fest, så ville jeg kanskje lagd kjøttkaker. Pga at det blir lite jobb rett før servering. Lag kjøttkaker i saus noen dager før, og putt i fryser. Bare å varme opp disse, koke potet og ertestuing. Så da trenger du bare tre kjeler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #32 Del Skrevet 1. mars 2023 Gulrot og ingefærsuppe med foccachia Indisk daal med ris Blomkålcurry med ris Anonymkode: d8e98...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #33 Del Skrevet 1. mars 2023 Pasta bolognese Blomkålsuppe, bacon, rundstykker Jegergryte og potetmos Lapskaus med flatbrød Nachos (flere former) Hamburgere og potetsalat/ovnsbakte potetbåter Pitabrød med gyroskjøtt/kylling/svin/kjøttdeig, tzatsiki, tomat, løk, feta, agurk Spekemat, div ost og kjeks, focaccia og aioli, kjøttboller i tomatsaus, patata bravas Chilli con carne Kyllingsuppe Pastasalat med kylling Anonymkode: fac88...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 1. mars 2023 #34 Del Skrevet 1. mars 2023 Hva med bare å bestille noen pizzaer? Så slipper du å stå på kjøkkenet også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 1. mars 2023 #35 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Lasagne og salat er en slager her. Mettende supper med godt brød er finfint. Burgere er også pop. Lag en slags buffet med salat og tilbehør, hjemmebakte burgerbrød, og la folk steike og montere burgeren sin sjøl. Bak poteter og grønnsaker i komfyren mens du steiker noe på platene? Smell til med langpannekaker til dessert. Jeg trenger ikke mye utstyr for å lage mat til 15 egentlig. Endret 1. mars 2023 av Andro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 2. mars 2023 #36 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Du kan ikke servere ferdiglaget og ultraprosessert sodd til gjestene 🙈 Anonymkode: 8a72a...8f9 Hvorfor kan ikke TS det? Ikke alle er like og ikke alle liker seg på et kjøkken 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #37 Del Skrevet 2. mars 2023 Suppe med godt brød til Gryterett med ris, salat og brød Lasagne med salat Ovnsstekte kyllingfileter med ris og salat Ovnsstekte laksefileter med ris og salat Taco, gjerne både kjøttdeig og kylling, skjell og lefser. Lag en buffet på kjøkkenet i stedet for å sette ørten skåler med tilbehør på bordet. Steik (svin, okse eller lam) med poteter og grønnsaker Pølser og brød/lompe. Du kan ha kun en sort pølser eller flere. Noen trekkes i vann, noen steikes på panne og noen i steikeovnen. Sett fram ketchup, sennep, rekesalat, sprøstekt løk osv. Eller gjør det enkelt og bestill pizza (mitt beste tips, da kan du f.eks ha en vegetar, en glutenfri, en uten bacon osv) Anonymkode: c3b48...70b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 3. mars 2023 #38 Del Skrevet 3. mars 2023 Vi har ofte familien på besøk og ender ofte opp med; - Taco, superenkelt, alle finner noe de liker. - Gulasj, enkelt å lage i store gryter, lager nesten seg selv. Kan lages dagen før, for den er enda bedre dagen etter. - One pot thaipasta, litt kuttejobb, alt i samme gryte, rask å lage. - Suppe med topping, rundstykker og kryddersmør, forskjellige supper enkelt å lage, enkelt med diverse topping så alle finner noe de liker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #39 Del Skrevet 3. mars 2023 Hva har du lyst til å servere da?😊 Er det bare voksne eller er det barn også? Anonymkode: 66127...069 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 3. mars 2023 #40 Del Skrevet 3. mars 2023 Jeg foreslår den klassiske, franske gryteretten "Boeuf bourguignon" og hjemmelaget potetstappe. Alt kan lages dagen før, og trenges bare å varmes opp før servering. Og du behøver bare to store gryter. Når vi har gjester og serverer kjøttrett den ene dagen, lager jeg gjerne en fiskerett for den andre dagen. Det aller enkleste er jo hjemmelaget fiskesuppe med rundstykker, men da bør du ha en god fiske-eller skalldyrkraft. Fiskesuppe kan også lages i god tid. Jeg bruker å ha liggende i fryseboksen slik at jeg bare kan tilsette fløte, hvitvin og fisk/skalldyr ved servering. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå