AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Har en 8. klassing som liker å shoppe, og er en del å kikker i Bergen sentrum. Jeg stoler på jenta mi, men vil gjerne ha litt grenser som er innenfor normalen. Hva hadde du satt som tid for ditt barn på samme alder? Anonymkode: 272ea...23b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 21.00 er grensen vi har satt til de er ferdige med ungdomsskolen. Det er noe annet om det er på aktivitet, da får de være til den er ferdig. Men å reke rundt i byen, da kommer man hjem kl 21.00 Anonymkode: 54687...cb9 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: 21.00 er grensen vi har satt til de er ferdige med ungdomsskolen. Det er noe annet om det er på aktivitet, da får de være til den er ferdig. Men å reke rundt i byen, da kommer man hjem kl 21.00 Anonymkode: 54687...cb9 Vi gjer det på same måte. Anonymkode: 8be25...e73
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 21.00 er grensen vi har satt til de er ferdige med ungdomsskolen. Det er noe annet om det er på aktivitet, da får de være til den er ferdig. Men å reke rundt i byen, da kommer man hjem kl 21.00 Anonymkode: 54687...cb9 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi gjer det på same måte. Anonymkode: 8be25...e73 Det er samme tid jeg har tenkt også, for alt stenger da. Men i helgen stenger det 18. Har dere også 21 i helgen? Anonymkode: 272ea...23b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Og har dere samme regler om de er alene som sammen med venner? Anonymkode: 272ea...23b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og har dere samme regler om de er alene som sammen med venner? Anonymkode: 272ea...23b Alene i byen får de ikke lov til å være. De skal være med venner. Ja, vi har hatt samme tid i helgene. Men det har vært lite aktuelt. Da har de gjerne spist og kommet hjem før, da det ikke er noe å gjøre. Er er alt oppe til 19 i helgene. Anonymkode: 54687...cb9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Jeg hadde aldri latt en unge på 12-13 år henge i Bergen Sentrum til kl 21 på kvelden. Det er høyst begrenset hvor mye en i den alderen kan shoppe (med mindre du supplerer ubegrenset med penger), det de faktisk gjøre er å henge på galleriet, bystasjonen, torgallmenningen og bybanen, og bare rote seg borti drit. Trodde det var rimelig allmenn kjent i byen at man ikke bør la ungene henge på sentre om man vil dem vel. Jeg kjenner flere som jobber på sprøyterommet, rusakutten ect og ingen av deres barn får lov å henge for "å kikke". Enten er det en aktivitet eller så er det vekk fra sentre og sentrum. Å være hos venner til kl 21 er en helt annen ting. Anonymkode: 88220...d5f 6 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Det er alt for sent å la en åttenklassing være i Bergen sentrum så sent som kl 21 for shopping! Kino er en ting, men shopping kan gjøres unna tidligere på kvelden uten problem! Så små bør starte hjemreisen klokken seks, senest halv syv! Er de på kino sent om kvelden bør de virkelig hentes! Lurer du på hvorfor kan du jo bare ta en telefon til ungdomsavsnittet hos politiet og be om en samtale, så vil du nok se annerledes på det! Anonymkode: 98d73...0af 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg hadde aldri latt en unge på 12-13 år henge i Bergen Sentrum til kl 21 på kvelden. Det er høyst begrenset hvor mye en i den alderen kan shoppe (med mindre du supplerer ubegrenset med penger), det de faktisk gjøre er å henge på galleriet, bystasjonen, torgallmenningen og bybanen, og bare rote seg borti drit. Trodde det var rimelig allmenn kjent i byen at man ikke bør la ungene henge på sentre om man vil dem vel. Jeg kjenner flere som jobber på sprøyterommet, rusakutten ect og ingen av deres barn får lov å henge for "å kikke". Enten er det en aktivitet eller så er det vekk fra sentre og sentrum. Å være hos venner til kl 21 er en helt annen ting. Anonymkode: 88220...d5f AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er alt for sent å la en åttenklassing være i Bergen sentrum så sent som kl 21 for shopping! Kino er en ting, men shopping kan gjøres unna tidligere på kvelden uten problem! Så små bør starte hjemreisen klokken seks, senest halv syv! Er de på kino sent om kvelden bør de virkelig hentes! Lurer du på hvorfor kan du jo bare ta en telefon til ungdomsavsnittet hos politiet og be om en samtale, så vil du nok se annerledes på det! Anonymkode: 98d73...0af Men hva hadde dere satt som tid da? Som er spørsmålet jeg faktisk har stilt😊 Anonymkode: 272ea...23b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 Butikkene stenger jo lenge før 21 i sentrum. Hadde aldri latt barnet henge u byen stort etter 20 Anonymkode: 77a68...ace
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 Shoppe kan de gjøre på dagtid, de er jo så tidlig ferdig på skolen uansett… mine får ikke lov til å «henge» i sentrum i det hele tatt. Som regel spør de om de kan ta en tur rett etter skolen, så kommer de hjem et par timer etterpå. Anonymkode: 4bd62...e39 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men hva hadde dere satt som tid da? Som er spørsmålet jeg faktisk har stilt😊 Anonymkode: 272ea...23b Hadde ikke latt henne være i sentrum etter kl 18 noen dager, helst tidligere hjem enn det lørdag med mindre hun skal på kino, teater ect. Har hun ikke andre fritidsaktiviteter som tar tid, venner å være med, lekser å gjøre? Det er absolutt ingen grunn til at et barn skal være i sentrum så lenge (og så ofte) at det faktisk trengs retningslinjer på når hun ikke kan være der lenger. Shopping kan hun gjøre på dagtid lørdag eller rett etter skolen. Anonymkode: 88220...d5f 2
Fotballfluen Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en 8. klassing som liker å shoppe, og er en del å kikker i Bergen sentrum. Jeg stoler på jenta mi, men vil gjerne ha litt grenser som er innenfor normalen. Hva hadde du satt som tid for ditt barn på samme alder? Anonymkode: 272ea...23b Om 8.klassingen din bor i sentrum er det noe annet enn om dere bor utenfor sentrum. Man må få lov til å være ute i sitt eget nabolag. En 8.klassing hadde aldri fått lov av meg til å henge i byen til kl 21, kl 19 på hverdager og kl 18 i helgene hadde vært min max-grense. Min 16-åring fikk heller ikke lov til å henge i sentrum på kveldene, kun være hjemme hos venner som bor i sentrum. Det skjer mye dritt i sentrum, så jeg har gjort alt jeg kan for å begrense henging i sentrum til et minimum. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde ikke latt henne være i sentrum etter kl 18 noen dager, helst tidligere hjem enn det lørdag med mindre hun skal på kino, teater ect. Har hun ikke andre fritidsaktiviteter som tar tid, venner å være med, lekser å gjøre? Det er absolutt ingen grunn til at et barn skal være i sentrum så lenge (og så ofte) at det faktisk trengs retningslinjer på når hun ikke kan være der lenger. Shopping kan hun gjøre på dagtid lørdag eller rett etter skolen. Anonymkode: 88220...d5f Så hvis ting skjer en gang i blant så trengs det ingen regler? Synes det er greit å ha et fast standpunkt selv om det ikke skjer ofte. Fotballfluen skrev (6 minutter siden): Om 8.klassingen din bor i sentrum er det noe annet enn om dere bor utenfor sentrum. Man må få lov til å være ute i sitt eget nabolag. En 8.klassing hadde aldri fått lov av meg til å henge i byen til kl 21, kl 19 på hverdager og kl 18 i helgene hadde vært min max-grense. Min 16-åring fikk heller ikke lov til å henge i sentrum på kveldene, kun være hjemme hos venner som bor i sentrum. Det skjer mye dritt i sentrum, så jeg har gjort alt jeg kan for å begrense henging i sentrum til et minimum. Takk for innspill☺️ Anonymkode: 272ea...23b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #15 Skrevet 1. mars 2023 Fotballfluen skrev (6 minutter siden): Om 8.klassingen din bor i sentrum er det noe annet enn om dere bor utenfor sentrum. Man må få lov til å være ute i sitt eget nabolag. En 8.klassing hadde aldri fått lov av meg til å henge i byen til kl 21, kl 19 på hverdager og kl 18 i helgene hadde vært min max-grense. Min 16-åring fikk heller ikke lov til å henge i sentrum på kveldene, kun være hjemme hos venner som bor i sentrum. Det skjer mye dritt i sentrum, så jeg har gjort alt jeg kan for å begrense henging i sentrum til et minimum. Jeg er oppvokst i sentrum, det er ikke vanlig at man får lov å henge i det alle definerer som "sentrum" selv om man vokser opp i bydel Bergenhus. Bor du på Skansen reiser du ikke ned til Torgallmenningen, bor du på Møhlenpris holder du deg på den siden av haugen ect. Anonymkode: 88220...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #16 Skrevet 1. mars 2023 Hadde ikke latt en 13-åring henge i Bergen sentrum på kveldstid. Shopping og titte i butikker kan man gjøre på lørdager. Resten av uken er henging i byen uaktuelt. Også helt unaturlig spør du meg. Anonymkode: 0b52a...03e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Skrevet 1. mars 2023 Jeg tenker det er greit å sette grensen til når kjøpesenteret stenger. 8-klassinger har ingenting i sentrum å gjøre etter det. Anonymkode: 3e72c...ff7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #18 Skrevet 1. mars 2023 Jeg synes ikke en 8-klassing har noe med å henge i byen på kveldstid uten mål og mening. Gå for å kjøpe noe spesifikt, ja, men å bare sose rundt og kikke, nei. Skal de shoppe kan de gjøre det etter skoletid eller på lørdager. Jeg vet også at butikkeiere og kjøpesentereiere ikke liker barn og ungdom som henger i byen/på kjøpesentre. Anonymkode: 54286...7e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå