AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Jeg er gen y og synes det er lettere å forstå gen x enn gen Z. Flere felles referanser når det gjelder samfunnet. Vi husker da det var videoutleie, telefonkiosker, internett var ukjent eller noe vi brukte sjeldent. Vi husker verden før 9/11. gen Z husker ikke debuten til Rooney en gang. Anonymkode: 28d9b...0b7 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Jeg er gen Z, og nei jeg forstår ikke generasjonen min, men jeg er flau over den. Anonymkode: 8bed0...96f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg er gen Z, og nei jeg forstår ikke generasjonen min, men jeg er flau over den. Anonymkode: 8bed0...96f Er det noe spesielt du tenker på? Anonymkode: 28d9b...0b7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noe spesielt du tenker på? Anonymkode: 28d9b...0b7 En gjeng som går rundt og tror de er helt unike og spesielle om de farger håret blått eller rosa, ser opp til sørkoreanere med karaokepop, og mener vi skal tolererer absolutt alt bortsett fra olje, bil og hvite menn som pusher 50. Anonymkode: 006bd...b08 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 GenZ er enkle. Du må bare behandle dem som barn. Ikke kreve for mye av dem, og passe godt på sånn at du ikke fornemmer dem eller andre. Anonymkode: 3482f...d2d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): og passe godt på sånn at du ikke fornemmer dem eller andre. Anonymkode: 3482f...d2d Og det er liksom enkelt? det beste er å ignorere dem. la de holde på med tik tok så får man fred. Anonymkode: 006bd...b08
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det er liksom enkelt? det beste er å ignorere dem. la de holde på med tik tok så får man fred. Anonymkode: 006bd...b08 Å ignorere dem er ikke lurt, da kan de forandre samfunnet til det verre. Voksne må forklare dem hvordan ting henger sammen og hvorfor de tar feil. Anonymkode: 8c6da...685
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Er gen z, men er mange folk jeg ikke forstår fra ulike generasjoner. Tenker det for min del går mer på personen og at man finner vel noe til felles selv om man ikke har vokst opp i samme tid Anonymkode: e8ada...ad2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 Ingen skjønner vel gen z? Anonymkode: af273...e07
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Er født såpass sent i gen x at går over litt i Y. Anonymkode: 1cdd5...3bc
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 15.10): Jeg er gen y og synes det er lettere å forstå gen x enn gen Z. Flere felles referanser når det gjelder samfunnet. Vi husker da det var videoutleie, telefonkiosker, internett var ukjent eller noe vi brukte sjeldent. Vi husker verden før 9/11. gen Z husker ikke debuten til Rooney en gang. Anonymkode: 28d9b...0b7 Gen Y er ikke et begrep. De såkalte gen Y kalles millennials. Jeg er gen X og føler absolutt at jeg forstår millennials. Tror vi er ganske like på mange områder. Gen Z er adskillig mer ulik. De har blitt født inn i en verden med internett, smarttelefon og sosiale medier, der ting skjer fort og endrer seg fort. Alt fordøyes og oppleves i rekordfart f.eks. gjennom Tiktok og Snapchat. Gen X og mange Millennials har opplevd verden før smarttelefoner og sosiale medier, og blir kanskje litt overveldet av at det skal skje så mye hele tiden. Anonymkode: 2162b...da9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Gen Y er ikke et begrep. De såkalte gen Y kalles millennials. Jeg er gen X og føler absolutt at jeg forstår millennials. Tror vi er ganske like på mange områder. Gen Z er adskillig mer ulik. De har blitt født inn i en verden med internett, smarttelefon og sosiale medier, der ting skjer fort og endrer seg fort. Alt fordøyes og oppleves i rekordfart f.eks. gjennom Tiktok og Snapchat. Gen X og mange Millennials har opplevd verden før smarttelefoner og sosiale medier, og blir kanskje litt overveldet av at det skal skje så mye hele tiden. Anonymkode: 2162b...da9 Både gen y og millenials brukes som begreper Anonymkode: edb3b...800
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Skrevet 8. mars 2023 Jeg er Gen X og forstår generasjonen før meg bedre enn jeg forstår dem etter meg. Fordi dem før meg har jeg jo vokst opp med og rundt. Jeg er jo oppdratt etter deres verdier. Anonymkode: 3cc3d...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå