Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min har blitt syk. Nå er det sånn at han ble syk hjem til faren sin og faren ringer meg for at jeg skal hente gutten i barnehagen. For han orket ikke å bli syk selv og hadde ikke tid til å være hjemme med han. Gutten hadde kastet opp. 

Jeg er lei av at det er alltid jeg som må hente og være hjemme med han. Ikke det at jeg ikke vil ta meg av han. Men faren er like mye istand til å være hjemme. Mine planer og jobb er alltid mindre viktig enn min eks. 

Har jeg noe jeg skulle ha sagt og krevd ? Barnehagen reagerte på at jeg kom siden det er pappa-uke.. 

ts

Anonymkode: dbb20...037

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klart pappa skal ta sykt barn-dagene når det er pappauker. Hvis han ikke forstår det, anbefaler jeg en tur til Familievernkontoret. 

Tror han at han er barnevakt, ikke pappa? 

Anonymkode: 3beb5...6d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Klart pappa skal ta sykt barn-dagene når det er pappauker. Hvis han ikke forstår det, anbefaler jeg en tur til Familievernkontoret. 

Tror han at han er barnevakt, ikke pappa? 

Anonymkode: 3beb5...6d2

Vi har vært mange runder på familievernkontoret. 
var han som ønsket 50/50 og da minnet jeg han på hva som krevdes for å kunne ha 50/50. Dvs være hjemme med syke barn. 
Enten er det jeg som er hjemme med sykt barn eller farmoren. Han er aldri hjemme. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Men da må du slutte å tilrettelegge for ham. Si nei til å hente, så blir far nødt til å gjøre det. Og gjør han det ikke har du grunnlag for rettssak for aleneomsorg.

Anonymkode: bf23d...6d3

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men da må du slutte å tilrettelegge for ham. Si nei til å hente, så blir far nødt til å gjøre det. Og gjør han det ikke har du grunnlag for rettssak for aleneomsorg.

Anonymkode: bf23d...6d3

Han sa i telefonen «jeg kommer ikke til å hente han. Har gitt beskjed til barnehagen at du skal hente. Så da er det på deg om gutten ikke blir hentet.» 

Er så lei av at han skal diktere og bestemme alt. 

Aleneomsorg ? Han har truet meg om å kreve aleneomsorg og at han skal knuse meg. Siden han hadde så mye dritt på meg sa han.. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han sa i telefonen «jeg kommer ikke til å hente han. Har gitt beskjed til barnehagen at du skal hente. Så da er det på deg om gutten ikke blir hentet.» 

Er så lei av at han skal diktere og bestemme alt. 

Aleneomsorg ? Han har truet meg om å kreve aleneomsorg og at han skal knuse meg. Siden han hadde så mye dritt på meg sa han.. 

ts

Æsj for en ekkel type! Du har all min sympati❤️

Anonymkode: 6a08e...398

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sønnen min har blitt syk. Nå er det sånn at han ble syk hjem til faren sin og faren ringer meg for at jeg skal hente gutten i barnehagen. For han orket ikke å bli syk selv og hadde ikke tid til å være hjemme med han. Gutten hadde kastet opp. 

Jeg er lei av at det er alltid jeg som må hente og være hjemme med han. Ikke det at jeg ikke vil ta meg av han. Men faren er like mye istand til å være hjemme. Mine planer og jobb er alltid mindre viktig enn min eks. 

Har jeg noe jeg skulle ha sagt og krevd ? Barnehagen reagerte på at jeg kom siden det er pappa-uke.. 

ts

Slutt å svar på telefonene fra han. Du legger jo tilrette for han hele tiden. Prøv å få all kommunikasjon over på meldinger, så har du noe å vise til om du en dag vil ha barnet ditt mer enn 50%.

For en gjøk

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...