Avstand Skrevet 1. mars 2023 #1 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg måtte prøve, men nå ser jeg at dette ikke var riktig. Mulig det ikke er blackhead jeg har, men lukkede porer? Jeg har ikke sånne sorte som tyter ut av huden, men sånne veldig små som dukker opp her og der ofte. Det kommer ut hvitt når jeg klemmer de, men jeg har prøvd å slutte da jeg bare blir styggere av å være rød i ansiktet, men det er noe veldig tilfredsstillende ved å klemme de ut😅 men denne jeg kjøpte, ble alt for hard! Ser jo nesten ut som jeg blør på innsiden av huden. Kanskje jeg heller burde gå for en krem/rens mot dette. Er det noen som har erfaring med Clean It Zero, den grønne? Funker den eller er det bare enda et oppskrytt merke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. mars 2023 #2 Del Skrevet 1. mars 2023 Det kan være whiteheads/lukkede komedoner eller såkalte sebaceous filaments du har. Du bør unngå å klemme på den, da du risikerer stygge arr. Cleansing balms som Clean It Zero er først og fremst beregnet på å fjerne sminke, ikke på dyprens av huden. Både whiteheads og sebaceous filaments skyldes overskuddtalg i porene, og det er kun BHA (salicylsyre) som kan løse opp talg og rense porene i dybden. Du kan lese mer om porer, whiteheads/sebaceous filaments og behandling her: https://www.heltkrem.no/rutine/porer-til-besvr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Del Skrevet 1. mars 2023 Det du har er sebauceus filaments. Google det. Du kan også google sebauceus filaments vs blackheads å lære at det ikke er det samme. Sebauceus filaments er noe man skal ha og ikke fjerne, de smører huden med naturlig fett for p holde huden sunn. Har du fet hudtype vil disse ses mere i porene enn om du har tørr hudtype. Til gjengjeld vil tørr hudtype oftere ha problemer med rynker og irritasjon nettopp fordi huden ikke får like god "smøring" av de naturlige fettstoffene. Jeg har masse sebauceus filaments pga fet hudtype og ja jeg hater å ha så synlige porer men jeg ser også 8 år yngre enn enn jevnaldrende så én positiv ting er det haha.. Du kan bruke produkt med salisylic acid (BHA)og niacinamide i for å minske fettproduskjonen (talg) så det ikke syns like godt men de vil alltid være synlige. Ikke klem, ikke pirk, dette ødelegger huden din. Sånne strips for å fjerne blackheads funker ikke, og du har fått irritasjon nå pga en av ingrediensene i stripsen. Sånne lages ofte av billige stoffer og billige stoffer kan sensitiv hud reagere på Produkter du kan teste er The ordinary niacinamide serum, Cosrx BHA moisture up pads, eller om du har råd Elixir Cosmeceuticals sitt produkt som heter niactil. Den inneholder både niacinamide or salicylic acid, men den inneholder også squalane som en del kan få kviser av. Produktet var kjempe bra før du puttet squalane i den nye versjonen så jeg kan ikke bruke det lenger pga det desverre, men porene mine har aldri vært så fine som når jeg brukte niactil. Det er verdt å se om du tåler den men hvis du får kviser vet du at det er pga den og bør slutte bruk. Anonymkode: 99e63...20b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centella Skrevet 1. mars 2023 #4 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Jeg bruker Clean It Zero, den grønne som du spør om. Jeg har både den i krukke og den i tube. Den i krukke ("balm/oljerens") liker jeg veldig godt. Den fjerner, som @Roci sier, sminke, men jeg opplever også at den er fin for huden så generelt. Den har flere syrer i seg, og min fete hud med "blackheads" har blitt mye bedre over tid. Jeg bruker oljerensen på tørr hud. Ser gjerne en kort video eller noe mens jeg masserer den over ansiktet. Tar så vann i håndflatene om fortsetter massasjen. Følger på med mer vann, til oljerensen er så "bort" som den kan bli. Bruker deretter vannbasert rens. Jeg bruker oljerensen en eller to ganger i uken. Den i tube likte jeg ikke så godt, så den står som oftest urørt. Man må jo bruke en vannbaster rens etter balmen (det er jo en oljerens). Mitt valg for vannbasert rens har falt på PYUNKANG YUL Calming Low pH Foaming Cleanser Den er mild og fin, men inneholder også syrer som er fine for fet hud. Vil på det varmeste anbefale fuktighetskrem etter eget ønsker når du bruker syrer, siden de kan tørke ut huden/gjøre at huden flasser. Må legge til, alle fra Paula-s Choice: Rens: CLEAR PORE NORMALIZING CLEANSER Behandling: SKIN PERFECTING 2% BHA LIQUID Den siste finnes også som krem: SKIN PERFECTING 2% BHA LOTION Endret 1. mars 2023 av Centella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 1. mars 2023 #5 Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Det du driver med nå gir igrunnen bare arr. Det du bør gjøre er først ingenting. Så kan du forsøke det som nevnes her med bha/niacinamide. Hjelper ikke for meg på denslags, men noen opplever det hjelper. Jeg tåler fint squalene og kan derfor bruke Niactil, men den er dyr da. Såvidt jeg skjønner beskriver du whiteheads, ikke seba…..blablabla filaments - klarer ikke skrive 😆 Endret 1. mars 2023 av AprilLudgate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå