Gå til innhold

Menn, psykiske problemer og ting kvinner sier men ikke mener.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner: "Menn må lære seg å være mer åpne om sine psykiske problemer, svakheter og usikkerheter".

Også kvinner: "Incel!". "Sutrekopp!" "Toksisk maskulinitet!". "Gris!". "Det er ikke en menneskerett å ha noen!". "Jeg har det verre enn deg!"

Er neimen ikke rart menn som sliter søker seg til lukkede nettverk på internett.

Anonymkode: efd2d...1b5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette de samme kvinnene? 

Anonymkode: 09459...0b3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja det er de samme. Man kjenner de igjen på skrivestilen.

Anonymkode: e4a13...c15

AnonymBruker
Skrevet

Du elsker virkelig dette oppsettet 

Anonymkode: 6df1d...693

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvordan har mannfolka fremsatt problemene sine? Som at de aldri får fitte og at kvinner går etter chads, hører hjemme på kjøkkenet og er horer? Da får du ikke forståelsesfull respons hvert fall.

Anonymkode: 3d929...e4e

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hvordan har mannfolka fremsatt problemene sine? Som at de aldri får fitte og at kvinner går etter chads, hører hjemme på kjøkkenet og er horer? Da får du ikke forståelsesfull respons hvert fall.

Anonymkode: 3d929...e4e

Thisssss.

"Buhuuu jeg får ikke fitte" - null sympati. 

"Jeg er ensom og savner så en kjæreste" - kan jeg lett få sympati for.

Anonymkode: ae888...e83

• Liker 6
Skrevet (endret)

Åh, føkk off. 

Jeg kjenner masse kvinner som som har vært støttende og forståelsesfull når ting har vært dritt. Dette har ikke med kvinner å gjøre, men folk generelt. 

Slik her er det:

Noen mennesker: "Menn må lære seg å være mer åpne om sine psykiske problemer, svakheter og usikkerheter".

Også noen mennesker: "Incel!". "Sutrekopp!" "Toksisk maskulinitet!". "Gris!". "Det er ikke en menneskerett å ha noen!". "Jeg har det verre enn deg!"

Det finnes jo enkelte som kan være dust og rakke ned på deg uten grunn. Men om du følere at ALLE rakker ned på deg, så må du tenke deg om hvor problemet EGENTLIG ligger, eller hva slags folk du omgir deg med.

Denne tråden gir rimelig sterke ansvarsfraskrivelsesvibber...

Hilsen mann, som har hatt trasige perioder.

Endret av Blue Balloon
  • Liker 3
Skrevet

Hvem vil ta i en incel da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kvinner: "Menn må lære seg å være mer åpne om sine psykiske problemer, svakheter og usikkerheter".

Også kvinner: "Incel!". "Sutrekopp!" "Toksisk maskulinitet!". "Gris!". "Det er ikke en menneskerett å ha noen!". "Jeg har det verre enn deg!"

Er neimen ikke rart menn som sliter søker seg til lukkede nettverk på internett.

Det er to ulike ting å faktisk snakke om sine usikkerheter og psykiske problemer og det å ha selvmedlidenhetsfest med ukontruktiv klaging og nedbrytende beskrivelser av seg selv. Menn som sliter bør i første omgang oppsøke profesjonell hjelp med dette, og ikke ekkokammer der alle kan snakke om hvor stygge og pinglete de føler seg og hvor dritt kvinner er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Blue Balloon skrev (På 1.3.2023 den 17.42):

Exactly

Anonymkode: 7fca6...9d1

AnonymBruker
Skrevet
Svartfugl skrev (På 1.3.2023 den 17.48):

Det er to ulike ting å faktisk snakke om sine usikkerheter og psykiske problemer og det å ha selvmedlidenhetsfest med ukontruktiv klaging og nedbrytende beskrivelser av seg selv. Menn som sliter bør i første omgang oppsøke profesjonell hjelp med dette, og ikke ekkokammer der alle kan snakke om hvor stygge og pinglete de føler seg og hvor dritt kvinner er.

Nei, de vil ha en ekkokammer og si at menn fortjener halshugging og n@zi gasskammer, "you go girl". KG er ekkokammer av ekstrem toxic kvinner. Bare bytt "mann" og "kvinne", høre som ekstremister, men det er greit å si det til menn. Søppel nettside. Feminister i Norge klager som de bor i afghanistan og menn er milliardærer med perfekt liv. 

Anonymkode: 331db...1f1

Skrevet
On 3/1/2023 at 5:46 PM, Vinterjenta said:

Hvem vil ta i en incel da?

Per definisjon ingen, det er derfor han er INvoluntary CELibate. 

Skrevet

Jeg tror nok mange kvinner oppriktig mener at menn skal være følsomme og åpne om ensomhet osv. Samtidig er det på vennskapelig plan. Lav selvtillit og mangel på drag på det motsatte kjønn pleier sjeldent å få kvinner til sengs.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 13.45):

Så sant!

Aldri stol på det kvinner sier...

"Du må åpne deg opp og vise følelser og svakheter" -> "Eh, det der blir for mye for meg altså, en mann skal være mann...sorry, men jeg vet ikke om jeg klarer dette lenger...jeg har nok med mine egne problemer"

Anonymkode: 05101...1b8

Skrevet

Like mye tynt i begge leirer, menn eller kvinner

AnonymBruker
Skrevet
Blue Balloon skrev (På 1.3.2023 den 17.42):

Åh, føkk off. 

Jeg kjenner masse kvinner som som har vært støttende og forståelsesfull når ting har vært dritt. Dette har ikke med kvinner å gjøre, men folk generelt. 

Slik her er det:

Noen mennesker: "Menn må lære seg å være mer åpne om sine psykiske problemer, svakheter og usikkerheter".

Også noen mennesker: "Incel!". "Sutrekopp!" "Toksisk maskulinitet!". "Gris!". "Det er ikke en menneskerett å ha noen!". "Jeg har det verre enn deg!"

Det finnes jo enkelte som kan være dust og rakke ned på deg uten grunn. Men om du følere at ALLE rakker ned på deg, så må du tenke deg om hvor problemet EGENTLIG ligger, eller hva slags folk du omgir deg med.

Hilsen mann, som har hatt trasige perioder.

Joda, det er sant at noen kvinner er støttende, men vær veldig forsiktig med å åpne deg opp for noen som har seksuell tiltrekning til deg.

Jeg har heller aldri blitt pushet av en mann til å åpne meg, så det er en forskjell her.

Når det er sagt; om jeg som mann skal åpne meg for noen foretrekker jeg at det er en forståelsesfull kvinne, men jeg er veldig forsiktig overfor partnere. På et vennskapelig plan, ja...

Anonymkode: 05101...1b8

Skrevet

Hva med en hobby da?

AnonymBruker
Skrevet
On 3/1/2023 at 1:45 PM, AnonymBruker said:

hvis du blir kalt alt dette når du åpner deg, må du se på dine egne verdier.

Anonymkode: 95593...1f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 13.45):

Er man på nett, kommer man til å møte noen som sier sårende og ufine ting. Både kvinner og menn. Av og til har de mye egne greier, av og til møter man noen som er sinte for noe helt annet, og av og til leser man litt fort, og tolker ting litt feil. I ikke vær åpen om psykiske lidelser på internett. Snakk med fagpersonell evt venner og famiie.

Og jeg har et tips til: øv på å ta opp egne utfordringer uten å finne en syndebukk utenfor deg selv. Om du har lyst til å si noe om andre, si også noe om hva du selv kan jobbe med for å bedre situasjonen. Bare et tips.

Skrevet

Her er det nok behov for en viss tolkning fra menns side. De fleste kvinner vil nok si, og på et plan mene, at de ønsker at menn skal prate om følelser/være følsomme, på samme måte som en ønsker at en partner er "snill". Samtidig er nok dette i svært liten grad egenskaper en selekterer etter eller i seg selv finner så attraktivt, og i den grad en ønsker en som deler følelser er nok dette primært på toppen av "alt det andre" som gjorde at han ble valgt i utgangspunktet og helst både følelser og situasjoner som passer henne.

Med andre ord: Den ellers attraktive mannen kan bli en enda bedre partner om han på toppen av egenskapene han ble valgt for åpner seg litt i rette øyeblikk og deler følelser hun setter pris på at han deler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...