Gå til innhold

Jeg blir gal av allergi!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt tullete at det er snø ute, men likevel er jeg snørrete, trøtt og det klør i halsen av allergi. Masse slimdannelse i hals.

Hvor ofte er det lov å bruke nesespray, kombinert med daglig dose allergitabletter?

Anonymkode: 5356a...582

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du reagerer på da? 

Anonymkode: 323a1...0e8

AnonymBruker
Skrevet

Hassel og or.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er helt tullete at det er snø ute, men likevel er jeg snørrete, trøtt og det klør i halsen av allergi. Masse slimdannelse i hals.

Hvor ofte er det lov å bruke nesespray, kombinert med daglig dose allergitabletter?

Du må begynne tidlig med medisiner, hør med legen din!

ønsker deg lykke til😝👍

pollenkalender_Norge.png?v=1675170119&wi

Endret av Rødstrupa
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Allergi-nesespray kan du bruke konstant. Også i kombinasjon med allergitabletter. Viktig å begynne med tablettene tidlig nok, da har de best effekt. 

Anonymkode: 410f7...964

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med allergimedisin 1. februar for å forebygge. Har foreløpig ingen allergisymptomer. Bor på østlandet. 

Anonymkode: ddfca...6db

Skrevet

Tar du ikke allergi medisin?

Jeg må ta allergi tabletter hver dag,hele året pga forskjellige allergier.

Ellers klør jeg meg i hjel..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva har du blitt enig med din lege om, da? 

Første steg er å ta en ny runde på allergi. Allergier er ikke statiske - man kan dessverre når som helst i livet utvikle allergier mot nesten hva som helst. Så selv om du i 2019 ikke var allergisk mot husmidd, katter, hunder eller ull så betyr det ikke at du i 2023 er fri for slike allergier. Så, når det er enighet om eller man har en ålreit mistanke om hva du er allergisk mot og hvordan - da setter man opp en plan for å håndtere det. Noe kan man vaksineres mot. I så fall gjør man det. Noe kan man eksponeres (medisinsk og kontrollert!) for og oppleve bedring. Da r man i den retningen. Og andre ting må man bare fjerne fra innemiljøet og ta gammeldagse allergitabletter, nesedråper, hudkremer og øyedråper mot. Så da går man den veien. Det siste er den mest avleggse, og dermed siste utvei. 

Legetime, med andre ord.

Anonymkode: abcad...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...