Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo ofte anbefalt at baby bør få lufte seg litt uten bleie også, men hvor mye er deres bleiebrukende babyer uten bleie? Hvor gammel er babyen? 

Anonymkode: 4d969...30b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Kun ved bading og bleieskift. Har to på 2 og 5, og har aldri giddet styre med å la dem ligge naken og sprelle uten bleie, og risikere tissing i vilden sky (har gutter...). Begge mine har fått utforske kroppene sine i badet og mens vi skifter, og har altså klart seg fint. 

Anonymkode: 79246...329

Skrevet

Da mine tenåringsbarn var babyer fikk de ligge en del på lammeskinn uten bleie og bare lufte stumpen ;) fordi å la babyene lufte seg uten bleie er gunstig og forebygger sopp og kløe på stumpen.

Skrevet

Da hun var baby fikk hun ligge på pledd eller skinn å lufte seg alt fra et par minutter til 20 minutter kanskje, så det ikke skulle bli så tett - det er jo mange timer de bruker bleie.

Nå er hun 2 år og er litt interessert i potte, men hun skjønner det ikke enda. Hun går ofte en halv times tid eller lenger uten bleie, der hun noen ganger tisser (men det regner vi med kan skje, så da har vi henne ikke på plasser hun kan ødelegge noe). Hun er blitt mer obs på at hun tisser utenfor bleie og sier i fra, så det har faktisk vært litt hjelpsomt mtp pottetrening selv om vi ikke er i mål enda. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Altfor sjeldent🙈

Anonymkode: 93c62...dbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altfor sjeldent🙈

Anonymkode: 93c62...dbc

Men har babyene dine hatt noe problemer med å gå med bleie, da? 

Ingen av mine har slitt med sår stump eller utslett. Det har vært null problem for dem å være uten bleie. 

Dette er bare en av disse "dette MÅ du gjøre" tingene som egentlig bare er tull.. 

Anonymkode: 79246...329

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gjort det enda annet enn de gangene hun ligger noen minutter på stellebordet og vi «prater» sammen. Hu er 3 mnd nå. Vi har aldri slitt med sår stump. 

Anonymkode: 390d2...35d

Skrevet

En halvtimes/times tid hver kveld før legging da de var babyer. 

AnonymBruker
Skrevet

Min på 6 mnd har aldri vært uten bleie annet enn ved skift og bading. Har litt dårlig samvittighet, men han ser ikke sår ut og virker ikke utilpass.

Anonymkode: 8e11c...010

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på en gang... Og min er snart 5 mnd. Aldri blitt nevnt på helsestasjonen i alle fall 🙈

Men hun får alltid lufte seg litt etter bad, så et par ganger i uka da. 

Anonymkode: e9a93...c2f

Skrevet

Nå er det en del år siden mine brukte bleier, men vi drev aldri med bleiefri annet enn ved bading og selvfølgelig de få minuttene et bleieskift tar. Ingen av dem hadde problemer med sårhet e.l. Har babyen det er det selvfølgelig lurt å teste ut jevnlig lufting, men for barn som ellers har normal og fin hud ser jeg ikke noe poeng i å bruke tid på dette. Som forelder er det nok av ting man til stadighet føler man burde gjøre om man ikke skal finne på enda flere. 

AnonymBruker
Skrevet

Utenom bading har det vel bare skjedd en gang når hun var rundt 4 mnd.. hun var plutselig så sår så da hadde vi bleien av en halvtime-times tid mens hun sov i fanget i et håndkle og det hjalp. Ellers har hun vel hatt på bleie omtrent konstant fra fødsel til nå (13 mnd) 😄 Har ikke vært spesielt sår da og har ikke hatt sopp eller noe. Skifter bleie ganske ofte og vasker som regel bare med olje + smurt med sink/bepanthen/inotyol ved minste tegn til rødhet. Bruker mest Libero Touch.

Hadde ikke fått med meg at dette var noe man må gjøre?

Anonymkode: 60f1e...83a

AnonymBruker
Skrevet

For det meste i forbindelse med bleieskift og bad. Får også leke naken på badet imens jeg dusjer hvis vi må gjøre det sånn. Han må uansett kles av fordi det blir for varmt for han med klær på og bleia må byttes etterpå fordi den blir fuktig, så da kan han like så godt få tumle naken.

Er 13 måneder nå og har gjort det samme fra han var nyfødt. Prøvde å være flink til å la han lufte seg naken i sommer, men første dag fikk han et myggstikk i rumpesprekken som klødde fælt, så det droppa vi like fort som vi begynte. 😂

Anonymkode: 7ed65...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...