AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Hei. mann på 30 år som har gått ut av en ekteskap for litt over et halvt år siden (noe jeg ville selv pga det var mye psykisk terror, ustabilitet i personlighet, og til tider litt vold) meg selv som person, så er jeg snill, veldig omtenksom, raus, ærlig og godhjertet. sliter ikke med sjalusi og mistenksomhet av andre mennesker. Har nå truffet ei jente og datet litt over en liten periode nå på over en 3 mnd, hun er 25 år. (var ferdig følelsesmessig og alt med ekskona lenge før ekteskapet var ferdig ca 1 år før jeg tok ut skilsmisse) bare så det er sagt. vi har det utrolig fint sammen, og tar det veldig rolig pga skilsmissen min osv. men jeg merker at selvtilliten min og den trygge (meg) ikke er som den var før. er ofte usikker fordi jeg lurer på om hun liker meg så godt som det virker som eller ikke, å jeg vet det høres idiotisk ut. men hode kverner konstant. jeg flyttet til hytta etter skilsmissen, og har vært der siden, grunnet venter på og kjøpe hus, bare det dukker opp et riktig. men er jo 90% av tiden hos den nye jenta, fordi det er mer bra for oss der en på ei kjedelig hytte. hun vil at jeg skal ha en skuff med klær der, å sier at jeg egentlig kunne hatt en nøkkel også, siden vi er så mye sammen. som person, så er hun veldig sjenert, og er ikke en person med mange ord. men hun gir så mye kjærlighet av seg selv med blikk,berøring,snillhet,omsorg, og vil ha meg med på ting. Hun har bestillt spa på bursdagen min denne helgen, også en natt i oslo neste helg pga konsert, og spise sammen ute. og planlegger turer til sommeren, møtt familien hennes, alle vennene hennes. så ja, jeg kan ikke forlange mer, og det vet jeg selv. MEN, så er det da vi er på jobb, hvis jeg tekster henne noen ting som sier hva jeg mener om oss og henne. at jeg har det utrolig fint med henne, og at hun er en fantastisk person og alle slike ting. (så svarer hun med bare et hjerte som regel) prater nesten ikke under jobbtid, noe som er veldig uvant for min del. men ikke alle har jobb som gjør at det passer med og prate med folk utenom. men bare føler at det er så lite svar i møte da jeg åpner meg. jeg merker jeg overtenker og bruker mye energi med å bekymre meg for ting jeg kansje ikke burde?!? hun har ymtet til om jeg ønsker barn,og sagt at (da vi får barn, så hadde det vært hyggelig om den drev med hockey) kunne tenkt meg og gifte meg igjen, burde vente med og kjøpe hus og ikke stresse. alt dette har hun sagt. Aldri vært så redd for og miste noen som henne, vi har utrolig mye til felles, og ikke noen som helst tanke på krangling osv! Det flyter rett og slett veldig bra. bør jeg bekymre meg for at hun ikke er interesert mer? jeg skriver dette fordi jeg sliter meg ut med å tenke/gruble for mye, og det gjør rett å slett vondt. trenger jeg mer bekreftelse i hverdagen, eller er hode mitt forskrudd? vil ha seriøse svar. tusen takk Anonymkode: a374a...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 At dere ikke har kontakt under jobbtilbud er helt normalt. Hun hadde ikke gjort all den innsatsen ellers om hun ikke var interessert, men sånn det ser ut for meg så er det altfor tidlig for deg å date bare et halvt år etter å ha kommet ut av et voldelig forhold. Du merker nå hvorfor, for å bli redd for at hun ikke er interessert bare fordi hun ikke svarer når hun er på jobb er ikke normalt å reagere på. Det er ikke normalt å ha kontakt gjennom jobbdagen. Du bør jobbe med psykolog med de sporene ditt forrige ekteskap satt, tilliten din til andre mennesker og lære deg å separere de forskjellige forholdene. Det du er i nå er ikke det samme som din eks så det vil være forskjeller i kontakten osv Anonymkode: 9ba8d...84c 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Om du ikke slutter å være så pusete og gror deg noe baller så stikker nok denne dama også etterhvert. Evt hun begynner å psykisk knuse deg slik din forrige samboer. Dette skjer jo fordi du er for puslete Anonymkode: 5e80a...01d 1
Aksm Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om du ikke slutter å være så pusete og gror deg noe baller så stikker nok denne dama også etterhvert. Evt hun begynner å psykisk knuse deg slik din forrige samboer. Dette skjer jo fordi du er for puslete Anonymkode: 5e80a...01d for et svar... hvis du kan utdype det litt mer så skal jeg prøve å lese igjen
Aksm Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At dere ikke har kontakt under jobbtilbud er helt normalt. Hun hadde ikke gjort all den innsatsen ellers om hun ikke var interessert, men sånn det ser ut for meg så er det altfor tidlig for deg å date bare et halvt år etter å ha kommet ut av et voldelig forhold. Du merker nå hvorfor, for å bli redd for at hun ikke er interessert bare fordi hun ikke svarer når hun er på jobb er ikke normalt å reagere på. Det er ikke normalt å ha kontakt gjennom jobbdagen. Du bør jobbe med psykolog med de sporene ditt forrige ekteskap satt, tilliten din til andre mennesker og lære deg å separere de forskjellige forholdene. Det du er i nå er ikke det samme som din eks så det vil være forskjeller i kontakten osv Anonymkode: 9ba8d...84c veldig godt skrevet! jobber med meg selv hver dag, men trenger litt andre tanker rundt det, som du skriver her nå. så denne skal jeg tenke litt på. takk for svar
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om du ikke slutter å være så pusete og gror deg noe baller så stikker nok denne dama også etterhvert. Evt hun begynner å psykisk knuse deg slik din forrige samboer. Dette skjer jo fordi du er for puslete Anonymkode: 5e80a...01d Hold kjeft Anonymkode: 62851...d75 1 1
Raven73 Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei. mann på 30 år som har gått ut av en ekteskap for litt over et halvt år siden (noe jeg ville selv pga det var mye psykisk terror, ustabilitet i personlighet, og til tider litt vold) meg selv som person, så er jeg snill, veldig omtenksom, raus, ærlig og godhjertet. sliter ikke med sjalusi og mistenksomhet av andre mennesker. vi har det utrolig fint sammen, og tar det veldig rolig pga skilsmissen min osv. men jeg merker at selvtilliten min og den trygge (meg) ikke er som den var før. er ofte usikker fordi jeg lurer på om hun liker meg så godt som det virker som eller ikke, å jeg vet det høres idiotisk ut. men hode kverner konstant. men er jo 90% av tiden hos den nye jenta, fordi det er mer bra for oss der en på ei kjedelig hytte. hun vil at jeg skal ha en skuff med klær der, å sier at jeg egentlig kunne hatt en nøkkel også, siden vi er så mye sammen. som person, så er hun veldig sjenert, og er ikke en person med mange ord. men hun gir så mye kjærlighet av seg selv med blikk,berøring,snillhet,omsorg, og vil ha meg med på ting. Hun har bestillt spa på bursdagen min denne helgen, også en natt i oslo neste helg pga konsert, og spise sammen ute. og planlegger turer til sommeren, møtt familien hennes, alle vennene hennes. så ja, jeg kan ikke forlange mer, og det vet jeg selv. men bare føler at det er så lite svar i møte da jeg åpner meg. Aldri vært så redd for og miste noen som henne, vi har utrolig mye til felles, og ikke noen som helst tanke på krangling osv! trenger jeg mer bekreftelse i hverdagen, eller er hode mitt forskrudd? Du spør og svarer egentlig på dine egne spm. Jeg kjenner deg jo ikke, mn kan virke som du er blitt litt skadet av ditt tidligere ekteskap, høres ikke ut som det var noe bra. Kanskje du trodde du ikke var mistenksom, mn du er jo det. Prøv å snakke med henne om hvordan du føler og forklare dine tanker, uten at du pålegger henne noe, som du sir selv, hun er en dame av få ord. Hun viser deg jo med alt hun gjør, at hun elsker deg. Å for guds skyld ikke forlange at hun skal svare på mld når hun er på jobb, hun er på jobb! Hvis du ikke skjerper deg, så mister du henne. Du må prøve å se deg selv og jobbe med dine issues, for de er dine, ikke hennes. Håper det løser seg for deg, gøy at du har funnet kjærligheten igjen.
Aksm Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 (endret) Raven73 skrev (32 minutter siden): Du spør og svarer egentlig på dine egne spm. Jeg kjenner deg jo ikke, mn kan virke som du er blitt litt skadet av ditt tidligere ekteskap, høres ikke ut som det var noe bra. Kanskje du trodde du ikke var mistenksom, mn du er jo det. Prøv å snakke med henne om hvordan du føler og forklare dine tanker, uten at du pålegger henne noe, som du sir selv, hun er en dame av få ord. Hun viser deg jo med alt hun gjør, at hun elsker deg. Å for guds skyld ikke forlange at hun skal svare på mld når hun er på jobb, hun er på jobb! Hvis du ikke skjerper deg, så mister du henne. Du må prøve å se deg selv og jobbe med dine issues, for de er dine, ikke hennes. Håper det løser seg for deg, gøy at du har funnet kjærligheten igjen. ja jeg vet det, men plutselig så dveler jeg med alt! at hun kanskje ikke er interessert likevel. som jeg sier, hode mitt ødelegger hva jeg selv føler, trenger bare innputs på at det ikke er noe å bekymre seg for. nei, er ikke mistenksom, men merker jeg har blitt det. neinei, forlanger ikke at vi skal prate da vi begge er på jobb, men ville bare høre om hva som er normalt.. det er jo akkurat disse tankene jeg vil prøve å slette fra hode. er veldig oppegående og positiv person, men ikke ovenfor meg selv. derfor jeg skriver det her også, for det er kun jeg som kan jobbe med meg selv, og ikke legge det over på hu på noen som helst måte. om hun elsker meg, det vil jeg vell kanskje aldri få vite, men skulle nesten tro det da du sier det på den måten: fint skrevet av deg!! takk for godt svar Endret 1. mars 2023 av Akselmellem
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): meg selv som person, så er jeg snill, veldig omtenksom, raus, ærlig og godhjertet. sliter ikke med sjalusi og mistenksomhet av andre mennesker. Du er sikkert en fin person, men beskrivelsen av deg vs eksen din vitner om lite selvinnsikt. I et dårlig forhold er det alltid minst 2 skyldige. Ingen er perfekte. Selv om den ene er voldelig. Jeg er sikker på at du er helt normal med både positive og negative sider. Når du innser det, kan du lære av feilene du gjorde i forrige forhold. Det er veldig vanlig å ikke drive med privat teksting mens man er på jobb av hensyn til sin arbeidsgiver. Dette er ikke en avvisning. Hun viser jo ellers at hun ser deg og ønsker deg i fremtiden sin. Anonymkode: 226d0...d58
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er sikkert en fin person, men beskrivelsen av deg vs eksen din vitner om lite selvinnsikt. I et dårlig forhold er det alltid minst 2 skyldige. Ingen er perfekte. Selv om den ene er voldelig. Jeg er sikker på at du er helt normal med både positive og negative sider. Når du innser det, kan du lære av feilene du gjorde i forrige forhold. Det er veldig vanlig å ikke drive med privat teksting mens man er på jobb av hensyn til sin arbeidsgiver. Dette er ikke en avvisning. Hun viser jo ellers at hun ser deg og ønsker deg i fremtiden sin. Anonymkode: 226d0...d58 skrev det på den måten for at det ikke skulle være for mye utenom det som er viktig akkurat her. men som du skriver, det er alltid 2 sider absolutt. men med tanke på min erfaring av mennesker som jeg har vært sammen med, så er det det som går igjen, om du skjønner hva jeg mener, (om min personlighet) godt svart av deg!! Anonymkode: a374a...6c1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du ikke slutter å være så pusete og gror deg noe baller så stikker nok denne dama også etterhvert. Evt hun begynner å psykisk knuse deg slik din forrige samboer. Dette skjer jo fordi du er for puslete Anonymkode: 5e80a...01d Nei det gjør det ikke. Rapportert for victimblaming, personangrep og hets Anonymkode: 9ba8d...84c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): beskrivelsen av deg vs eksen din vitner om lite selvinnsikt. I et dårlig forhold er det alltid minst 2 skyldige. Hva faen? Nei det er det ikke!!! Rapportert for victimblaming og helseskadelig fake news Anonymkode: 9ba8d...84c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 Du virker masete og krevende. Ikke alle er så verbale og skriver lange meldinger. Jeg kobler ut når folk skriver lange avhandlinger og hadde nok gjort det samme som henne. Du sier selv hun er en kvinne uten mange ord, og sånn er det sikkert. Og ikke stress med at du kan miste henne. Du kan ikke ha kontroll på det. Anonymkode: b73a4...664
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du virker masete og krevende. Ikke alle er så verbale og skriver lange meldinger. Jeg kobler ut når folk skriver lange avhandlinger og hadde nok gjort det samme som henne. Du sier selv hun er en kvinne uten mange ord, og sånn er det sikkert. Og ikke stress med at du kan miste henne. Du kan ikke ha kontroll på det. Anonymkode: b73a4...664 oi, hør der. skriver ikke lange meldinger, langt ifra.. vet ikke helt hvor du fikk det fra. handler ikke om å ha kontroll på et annet menneske, men og ha kontroll på hode sitt Anonymkode: a374a...6c1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #15 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva faen? Nei det er det ikke!!! Rapportert for victimblaming og helseskadelig fake news Anonymkode: 9ba8d...84c Jeg skrev ikke at han var skyld i at hun var voldelig 🙄 Anonymkode: 226d0...d58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå