AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Planlegger å kjøre på besøk til familie i Norge i ferien. Blir mye penger i bensin, bompenger, mat og hotell da vi ikke klarer å kjøre dit på en dag. Har to barn på 3 og 7 år og to hunder. Vi bor langt unna familien så vi ser dem bare en gang i året. Når vi er der reiser vi rundt å møter alle slektningene våre og så drar vi gjerne en del ut på cafe, kino og shopping. Gjerne badeland og lekeland. Får inntrykk av at «alle» bruker 50-150000 på utenlandsferie eller andre dyre opplevelser. Har man kommet dit at vår ferie er «kjip»? Vi tjener greit, men er nok ikke flinke nok til å spare opp slik at vi kunne dratt avgårde på to uker til utlandet med fly, hotell +++. Har en buffer, men den er vi ikke villige til å bruke på ferie. Anonymkode: 5a9bb...55b 1 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 For en 3 og 7 åring er det der en perfekt ferie! 🤗 Anonymkode: cbe8c...a1f 22 2 5
Anonym6789 Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Jeg kjenner INGEN som bruker 150 000 på ferie 30 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Drar til stranden i nærområdet vi 😁 Vært på én sydentur og det var koselig, men vi gjorde jo det samme der som her. Dro på stranden😅 Ungen min er fornøyd med turer rundt om i Oslo og så lenge det er basseng, strand og lekeplasser er han i hundre.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Nei, det er absolutt ikke en kjip ferie. Jeg kjenner ellers ingen som bruker 150 000 på ferie, selv ikke de (flere) jeg kjenner som tjener et par mill i året. Anonymkode: a7a09...866 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 NEI. Og enig - 150 000 på ferie er overkill. Vi brukte kanskje halvparten av det på Danmarksferie i fjor (var der to uker, reise mye rundt, og bodde på hotell på vei opp og ned...), og det var for oss en råflott ferie vi tok oss råd til fordi vi fikk igjen 30 000 på skatten. I år reiser vi nok bort i to uker, men skal prøver å leie et rimeligere hus enn hva vi gjorde i fjor, og ikke reise på så mye fornøyelsesparker osv, da flyr pengene... Kjenner flere som bruker 150 000 + på ferier årlig, men de er veldig rike, rett og slett. Ikke noe for oss vanlige folk å måle oss mot eller grunn til å føle seg dårlig, tenker jeg. Høres ut som en topp ferie dere har planlagt! Anonymkode: 0bdc1...df5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Planlegger å kjøre på besøk til familie i Norge i ferien. Blir mye penger i bensin, bompenger, mat og hotell da vi ikke klarer å kjøre dit på en dag. Har to barn på 3 og 7 år og to hunder. Vi bor langt unna familien så vi ser dem bare en gang i året. Når vi er der reiser vi rundt å møter alle slektningene våre og så drar vi gjerne en del ut på cafe, kino og shopping. Gjerne badeland og lekeland. Får inntrykk av at «alle» bruker 50-150000 på utenlandsferie eller andre dyre opplevelser. Har man kommet dit at vår ferie er «kjip»? Vi tjener greit, men er nok ikke flinke nok til å spare opp slik at vi kunne dratt avgårde på to uker til utlandet med fly, hotell +++. Har en buffer, men den er vi ikke villige til å bruke på ferie. Anonymkode: 5a9bb...55b Litt kjip kanskje? Men hvis dere ikke liker sydenturer så er det jo greit. Inget krav om det. Vi bruker 50 000 på en uke i syden. Resten av sommeren går på hytte Anonymkode: 603b3...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 Nei absolutt ikke!! Vi er ennå «kjipere» en dere. Vi bor hos familie og families hus, ikke på hotell. Vi liker det, barna liker det, familien liker det. Sparer penger gjør vi og. Og jeg har aldri tenkt at vi er kjipe eller har en dårlig ferie. Jeg tenker at det er vi selv som bestemmer om ferien er kjip eller dårlig, ingen andre. Jeg nyter norgesferie! Anonymkode: d4f49...c01 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt kjip kanskje? Men hvis dere ikke liker sydenturer så er det jo greit. Inget krav om det. Vi bruker 50 000 på en uke i syden. Resten av sommeren går på hytte Anonymkode: 603b3...b0b Selv med fire mill i inntekt hadde jeg ALDRI prioritert en uke i "Syden". Aldri! Det er det mest harry jeg vet om. Heller ti turer i Norge i bil da, ti år på rad. Anonymkode: 5d0b0...ac2 14 2 1
Snok1 Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): For en 3 og 7 åring er det der en perfekt ferie! 🤗 Anonymkode: cbe8c...a1f Enig! 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 Nei. Det høres ut som en perfekt ferie for små barn. Hvis du skal bruke 150 000 på ferie en gang, så vent til de blir store nok til og få mye ut av det ihvertfall. Anonymkode: 86239...24a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #15 Skrevet 1. mars 2023 Nei, helt super ferie for en småbarnsfamilie. Ferie er å ha god tid sammen, og å gjøre litt andre ting enn vanlig. Og dere skal jo reise langt bort. Sikkert mye fint å oppleve på tur/retur. Anonymkode: a5d70...8f2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #16 Skrevet 1. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Selv med fire mill i inntekt hadde jeg ALDRI prioritert en uke i "Syden". Aldri! Det er det mest harry jeg vet om. Heller ti turer i Norge i bil da, ti år på rad. Anonymkode: 5d0b0...ac2 Synes også det er unødvendig å stemple de som drar til "Syden" som harry, da. Varme er deilig, og en klassisk "Syden-ferie" kan være kanon for hele familie det også Moralen er vel at ferie er ferie, og at folk må gjøre som de vil, og det som lommebok tillater Anonymkode: 0bdc1...df5 20
Gjest takinova Skrevet 1. mars 2023 #17 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Planlegger å kjøre på besøk til familie i Norge i ferien. Blir mye penger i bensin, bompenger, mat og hotell da vi ikke klarer å kjøre dit på en dag. Har to barn på 3 og 7 år og to hunder. Vi bor langt unna familien så vi ser dem bare en gang i året. Når vi er der reiser vi rundt å møter alle slektningene våre og så drar vi gjerne en del ut på cafe, kino og shopping. Gjerne badeland og lekeland. Får inntrykk av at «alle» bruker 50-150000 på utenlandsferie eller andre dyre opplevelser. Har man kommet dit at vår ferie er «kjip»? Vi tjener greit, men er nok ikke flinke nok til å spare opp slik at vi kunne dratt avgårde på to uker til utlandet med fly, hotell +++. Har en buffer, men den er vi ikke villige til å bruke på ferie. Anonymkode: 5a9bb...55b Bilferie i Norge er koselig! Mine unger elsket det.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #18 Skrevet 1. mars 2023 Vi eier leiligheter i utlandet, og drar dit 2-3 uker i sommer. Ellers leier vi dem ut.. Men vi bruker ikke 150 000 på ferien!! Når barna var små, så dro vi alltid nordover i feriene. Midnattsol, blåbærturer med bestemor, grilling med slekta, tid sammen. Det var verd så mye at det kan ikke telles i penger- som vi dessuten ikke hadde i overflod av. Vi tok en sydentur i høstferien. Det pleide å være billigere turer- den gang da. Så nei, det høres helt perfekt ut for barna dine. Det er faktisk mange som drømmer om Norges-ferie. Det er bare for dyrt, så de drar til syden og springer rundt etter ungene der. Anonymkode: 3a6ba...753 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #19 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Selv med fire mill i inntekt hadde jeg ALDRI prioritert en uke i "Syden". Aldri! Det er det mest harry jeg vet om. Heller ti turer i Norge i bil da, ti år på rad. Anonymkode: 5d0b0...ac2 Litt snobbete eller? Anonymkode: 603b3...b0b 9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #20 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Planlegger å kjøre på besøk til familie i Norge i ferien. Blir mye penger i bensin, bompenger, mat og hotell da vi ikke klarer å kjøre dit på en dag. Har to barn på 3 og 7 år og to hunder. Vi bor langt unna familien så vi ser dem bare en gang i året. Når vi er der reiser vi rundt å møter alle slektningene våre og så drar vi gjerne en del ut på cafe, kino og shopping. Gjerne badeland og lekeland. Får inntrykk av at «alle» bruker 50-150000 på utenlandsferie eller andre dyre opplevelser. Har man kommet dit at vår ferie er «kjip»? Vi tjener greit, men er nok ikke flinke nok til å spare opp slik at vi kunne dratt avgårde på to uker til utlandet med fly, hotell +++. Har en buffer, men den er vi ikke villige til å bruke på ferie. Anonymkode: 5a9bb...55b Høres ut som en kjempefin ferie! Norge er flott om sommeren. Jeg har absolutt best barndomsminner fra bilturer og campingturer i Norge. Anonymkode: 5e966...ddc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå