Gå til innhold

Skal lage en dessert etter en engelsk oppskrift og der står det at jeg skal bruke double cream.Er det vanlig kremfløte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er kun double cream, sukker og en likør som smakstilsetning som skal brukes.

Anonymkode: 6adc0...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Double cream har høyere fettprosent enn kremfløte, så det blir ikke helt det samme nei. Men det kommer jo an på oppskriften om det er en grei erstatning for det.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. I flere av oppskriftene jeg har skal det brukes double cream. Betyr det at jeg ikke kan lage noen av disse?

I den jeg har tenkt å lage nå skal det være gelatin i også. 

Skrevet

Jeg vil tro kremfløte kan brukes som erstatning for double cream i mange oppskrifter, men det blir som sagt ikke helt det samme. Hva er det du skal lage?

AnonymBruker
Skrevet

Pannacotta.

AnonymBruker
Skrevet

Vet man bruker kremfløte her, men i denne oppskriften står det double cream.

AnonymBruker
Skrevet

Ett raskt googlesøk på double cream sier at det er 48% fett i den, derav ikke vanlig kremfløte. Så må du på død og liv bruke den oppskriften så kan du eventuelt koke inn kremfløten (redusere) den ifølge en annen tråd her på kvinneguiden

Anonymkode: ab938...d74

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg flyttet til norge har jeg brukt kremfløte uten problemer

Anonymkode: 06084...d06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden jeg flyttet til norge har jeg brukt kremfløte uten problemer

Anonymkode: 06084...d06

Takk. Da prøver jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pannacotta.

Kremfløte går helt fint. Mange oppskrifter der det står kremfløte i stedet.

Skrevet

Jeg har ikke møtt på en eneste oppskrift ennå der det har medført problemer å bruke kremfløte heller enn double cream.

Det kan påvirke smaken men det ekstra fettet er skjeldent viktig for at selve kjemien i oppskriften funker.

Den eneste plassen jeg synes det er et direkte savn med double cream er i clotted cream, den blir aldri fullt så bra som med de helt riktige ingrediensene. Ellers er det heller slik at jeg synes double cream blir for mektig, enkelte ganger kan det lønne seg å bruke en ekstra eggeplomme for å få mer dybde i smaken men stort sett er kremfløte en helt super erstatning.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...