AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Jeg er alene med ett barn på 1 år og skjønner egentlig ikke hva jeg skal ha i mnd av barnebidrag. Barnefar har bare noen timer i uken i samvær. Er det noen som vet hva jeg kan forvente? Jeg skal tydeligvis ha i mnd? Jeg har også overgangsstønad siden jeg går siste året på skole. Anonymkode: da8cf...276
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Hva er det egentlig du lurer på? Overskriften og utklippet du har lagt inn handler om barnetrygd. Innlegget ditt ellers handler om barnebidrag? Anonymkode: 67590...271
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Her må du skille mellom barnetrygd og barnebidrag. du har barnet alene og skal derfor ha utbetalt barnetrygd (usikker på hvor mye, jeg får 2730 for mitt barn som jeg er alene med, men vet det kommer nye regler nå). Far skal også betale barnebidrag, denne har litt med inntekten hans å gjøre. Dere kan bruke nav bidragskalkulator for å sjekke og komme frem til en privat avtale (anbefaler kun dette om dere samarbeider godt og du er sikker på at han betaler.) eller du kan sende inn søknad til nav om å fastsette og kreve inn bidrag. Da betaler han inn til nav hver måned også betaler de det ut til deg, jeg har det sånn og syns det fungerer best. Da blir også bidraget automatisk justert etterhvert som barnet blir eldre. Anonymkode: 2aa09...f91
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Barnetrygd og barnebidrag er to forskjellige ting Anonymkode: f6076...d6b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det egentlig du lurer på? Overskriften og utklippet du har lagt inn handler om barnetrygd. Innlegget ditt ellers handler om barnebidrag? Anonymkode: 67590...271 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Barnetrygd og barnebidrag er to forskjellige ting Anonymkode: f6076...d6b AnonymBruker skrev (1 time siden): Her må du skille mellom barnetrygd og barnebidrag. du har barnet alene og skal derfor ha utbetalt barnetrygd (usikker på hvor mye, jeg får 2730 for mitt barn som jeg er alene med, men vet det kommer nye regler nå). Far skal også betale barnebidrag, denne har litt med inntekten hans å gjøre. Dere kan bruke nav bidragskalkulator for å sjekke og komme frem til en privat avtale (anbefaler kun dette om dere samarbeider godt og du er sikker på at han betaler.) eller du kan sende inn søknad til nav om å fastsette og kreve inn bidrag. Da betaler han inn til nav hver måned også betaler de det ut til deg, jeg har det sånn og syns det fungerer best. Da blir også bidraget automatisk justert etterhvert som barnet blir eldre. Anonymkode: 2aa09...f91 Jeg har nok dessverre blandet litt her. Jeg mener barnetrygd. Beklager Anonymkode: da8cf...276
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 Du har krav på utvidet barnetrygd. Altså skal du få en barnetrygd mer enn antall barn. 1 barn=2 barnetrygd, 2 barn=3 barnetrygd osv. Det må du søke nav om, da må du legge ved samværsavtale og meklingsattest. Anonymkode: 09147...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå