norw Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Ble utsatt for blind vold og anmeldte det, og nå har jeg fått et brev fra politiet der det står at gjerningsmannen har vedtatt et forelegg. Litt nysgjerrig på hvor mye det er snakk om, men det står det ingenting om. Noen som vet hva som er vanlig? Var snakk om et slag i ansiktet med knyttneve, ingenting som skjedde utover det. Og noen som vet om politiet har oppgitt navnet mitt til gjerningsmannen i forbindelse med denne saken? 1
CAPS LOCK Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 (endret) Straffebudet er straffeloven § 171 (kroppskrenkelse) eller § 172 (grov kroppskrenkelse). Siden det var et uprovosert slag i ansiktet med knyttet neve er det nok snakk om grov kroppskrenkelse. Lov om straff (straffeloven) - Kapittel 25. Voldslovbrudd mv. - Lovdata Gjennomsnittlig bøtestraff i 2015 for denne typen handlinger var kr 10 000. Tabell - Straffereaksjoner, etter type hovedlovbrudd, type reaksjon (utvalgte) og straffeutmåling. Gjennomsnittlig antall dager fengsel og kroner bøtestraff (ssb.no) Det går fram av straffeprosessloven § 256 at "Forelegget skal være undertegnet og datert og inneholde: 1.siktedes navn og bopel, 2.opplysning om hvilket straffebud som er anvendt, med gjengivelse av innholdet så langt det er av betydning i saken, 3.en kort, men så vidt mulig nøyaktig beskrivelse av det forhold forelegget gjelder, med opplysning om tid og sted, ..." Lov om rettergangsmåten i straffesaker (Straffeprosessloven) - Kap 20. Forelegg. - Lovdata Dermed vil det gå fram av forelegget hvem fornærmede, altså du, er. @norw Endret 1. mars 2023 av CAPS LOCK 2
Maskinfører Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Disse pengene går vel i statskassa og ikke til deg som offer vel ? ☹️
norw Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2023 Maskinfører skrev (1 time siden): Disse pengene går vel i statskassa og ikke til deg som offer vel ? ☹️ Ja, jeg får ikke noe. 1
Maskinfører Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 norw skrev (34 minutter siden): Ja, jeg får ikke noe. Det er dårlig ☹️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå