Taluno Skrevet 2. mars 2023 #61 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Stakkars jente? En 17-åring som vil ha home-alone fest når hun vet utleiere er bortreist, inviterer folk som raserer hybelen og stikker når hun ikke orker ringe politi. For å ignorere utleieren etterpå? Nei vet du hva, det er ingentiing stakkars. Det er en jente som trenger sårt realitetsorientering. Anonymkode: 63053...923 Jeg vil si begge deler. Hun har fått seg en realitetsorientering nå, hun har fått seg en meget dyr lærepenge, og jeg er ganske så sikker på at hun ikke gjør noe lignende igjen. Noen ganger får man panikk, og det er ikke alltid like lett for en 17 åring å vite hvordan håndtere noe slikt. Ja, hun har håndtert dette veldig dårlig, hun burde bedt om hjelp både når festen tok av, og i ettertid, men det er veldig lett for oss voksne å sitte å si. Hun er gammel nok til å burde vite bedre, men samtidig er hun ung og uerfaren. Men realitetsorienteringen har hun nok absolutt fått nå. 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1660484-skader-p%C3%A5-hybel-f%C3%A5r-ikke-tak-i-leieboer/page/4/#findComment-31711599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #62 Del Skrevet 2. mars 2023 15 hours ago, Reign said: Nei, utleiers innboforsikring gjelder ikke for møbler som står i en annen bolig. Det er økt leieinntekt fordi det leies ut møblert og/eller depositum som skal dekke skader på disse. Utleier kan kreve at leietaker skaffer egen innboforsikring. Det kan også gå på foreldrenes innboforsikring dersom leietaker er mindreårig. Dette er likevel fullstendig irrelevant dersom det er snakk om at utleier skal anmelde med tanke på å melde skade hos forsikringsselskapet til leietaker. At det er skrevet på veggene er ikke skade på byggmasse. Skader som kan føre til lukt kan muligens gå på boligforsikringen, men det er ikke sikkert. Du unnlot for øvrig å svare på om du mener at utleier skal anmelde leietaker for å ha ødelagt utleiers eiendom. 15 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor så bastant på ting du tydeligvis ikke har peiling på?. "Om du leier ut møblert, må du som utleier ha egen forsikring på innbo og løsøre. For leietaker er det viktig å huske at han eller hun må ha sin egen forsikring på sitt eget innbo og løsøre, påpeker hun." "Mange husforsikringer og innboforsikringer dekker også til dels skader som en leietaker påfører boligen eller inventar i boligen, men også her varierer dekningsområdene, sier han." https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/utleie/hva-trenger-du-av-forsikringer-som-utleier/ Anonymkode: 5c0f0...5a4 HVORFOR sitter dere å diskuterer husforsikring når TRÅDSTARTER aldri har snakket om dette? I tillegg har TRÅDSTARTER allerede skrevet "enden på visa". Så fryktelig unødvendig å fylle tråden med forsikringspiss........ Anonymkode: 88fc0...24a 4 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1660484-skader-p%C3%A5-hybel-f%C3%A5r-ikke-tak-i-leieboer/page/4/#findComment-31711610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 2. mars 2023 #63 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): HVORFOR sitter dere å diskuterer husforsikring når TRÅDSTARTER aldri har snakket om dette? I tillegg har TRÅDSTARTER allerede skrevet "enden på visa". Så fryktelig unødvendig å fylle tråden med forsikringspiss........ Anonymkode: 88fc0...24a Hvorfor så sint? Dette er jo nyttig informasjon. Det kan godt hende at TS ikke får bruk for den nå, men jeg lærte i alle fall noe nytt. Blir utleier i løpet av året, og vil selvsagt vite hvordan jeg kan sikre verdiene mine. Og det kan jo hende at noen andre finner tråden på Google, fordi de står i en lignende situasjon. Da kan disse opplysningene være til nytte. 3 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1660484-skader-p%C3%A5-hybel-f%C3%A5r-ikke-tak-i-leieboer/page/4/#findComment-31711634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #64 Del Skrevet 2. mars 2023 4 minutter siden, Miss-Grey said: Hvorfor så sint? Dette er jo nyttig informasjon. Det kan godt hende at TS ikke får bruk for den nå, men jeg lærte i alle fall noe nytt. Blir utleier i løpet av året, og vil selvsagt vite hvordan jeg kan sikre verdiene mine. Og det kan jo hende at noen andre finner tråden på Google, fordi de står i en lignende situasjon. Da kan disse opplysningene være til nytte. Det er du som sier at jeg er sint, og nei, jeg er ikke sint. men det er irriterende at en tråd som omhandler hvordan man skal få tak i leieboer etter at det har kommet skade i en hybel, skal bli fylt opp av forsikringsgreier. Det er nemlig slik, at TS ikke har skrevet noe om sin forsikring. Hvorfor skal man da sitte og anta masse? De fleste som er utleiere, vet om utleieforsikringer, at det finnes mange forskjellige forsikringsselskap, alt avhenger av vilkårene etc... Så jeg kaller det unyttig info, frem til TS selv ber om denne type info. Anonymkode: 88fc0...24a 2 2 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1660484-skader-p%C3%A5-hybel-f%C3%A5r-ikke-tak-i-leieboer/page/4/#findComment-31711649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #65 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er du som sier at jeg er sint, og nei, jeg er ikke sint. men det er irriterende at en tråd som omhandler hvordan man skal få tak i leieboer etter at det har kommet skade i en hybel, skal bli fylt opp av forsikringsgreier. Det er nemlig slik, at TS ikke har skrevet noe om sin forsikring. Hvorfor skal man da sitte og anta masse? De fleste som er utleiere, vet om utleieforsikringer, at det finnes mange forskjellige forsikringsselskap, alt avhenger av vilkårene etc... Så jeg kaller det unyttig info, frem til TS selv ber om denne type info. Anonymkode: 88fc0...24a Forsikring er veldig relevant i denne saken, det er noe alle med egen bolig og som driver med utleie bør vite. Anonymkode: 5c0f0...5a4 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1660484-skader-p%C3%A5-hybel-f%C3%A5r-ikke-tak-i-leieboer/page/4/#findComment-31712711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå