Gå til innhold

Bytte dører ved salg av leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge leiligheten min, og kjøpte den for et par år tilbake. Ved innflytting, oppdaget jeg at det var hull i vegg og dør(!), noe som ikke fremkom på visning og heller ikke i takstrapporten. 

Har fått sparklet og ordnet veggen, døra er sparklet men ser ikke så bra ut. Er det verdt å bytte innerdørene? Er snakk om fire dører, isåfall. 

Anonymkode: b5989...aff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke se det.

Man dropper jo ikke akkurat å kjøpe en leilighet som ellers er klaff fordi innerdører man enkelt kan få byttet ser litt slitt ut. 

Anonymkode: 54e07...406

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke se det.

Man dropper jo ikke akkurat å kjøpe en leilighet som ellers er klaff fordi innerdører man enkelt kan få byttet ser litt slitt ut. 

Og for å legge til;

mange merker seg ikke det på visning en gang da man er mer fokusert på de store tingene, og da er det i alle fall penger ut vinduet

• Liker 1
Skrevet

Hullet i veggen sparkler du og så maler du rommet. Dersom døra er lett å bytte ut og du får tak i lik dør (brukt eller ny) så ville jeg ha byttet.

Ganske enkelt fordi det bidrar til helhetsinntrykket. Når en har latt slike ting skure og gå, hva annet er galt av verre ting? Kan naturligvis være at det kun er dette som er galt, men potensielle kjøpere tar fort frem skepsisen når en ser slike ting.

Men på den andre siden, er det ei kjellerdør du sjeldent ser eller bruker, og det koster flerfoldige tusen å fikse - så er det kanskje ikke verdt det igjen.

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (13 timer siden):

Hullet i veggen sparkler du og så maler du rommet. Dersom døra er lett å bytte ut og du får tak i lik dør (brukt eller ny) så ville jeg ha byttet.

Ganske enkelt fordi det bidrar til helhetsinntrykket. Når en har latt slike ting skure og gå, hva annet er galt av verre ting? Kan naturligvis være at det kun er dette som er galt, men potensielle kjøpere tar fort frem skepsisen når en ser slike ting.

Men på den andre siden, er det ei kjellerdør du sjeldent ser eller bruker, og det koster flerfoldige tusen å fikse - så er det kanskje ikke verdt det igjen.

Den skjønte jeg ikke? Det er fort gjort å klare å ødelegge en dør/vegg, og det er vel forståelig at man ikke skifter hele døra dersom man får fikset den fin nok, og at den fungerer som den skal.

Tviler sterkt på at dette er noe som folk kommer til å legge merke til, eller i såfall ikke vil tenke så mye på. Hvor "stygt" er det egentlig ts?

Og det kan faktisk være at de du kjøpte leiligheten av lagde skadene under utflytning. Vi tenkte heller ikke først på det i vår leilighet, men skjønte etter hvert at det var sannsynligvis da skadene vi så hadde oppstått. Var ikke hull som hos deg, men var stygge merker og striper på veggene. Var litt sent å klage på det etter "godkjenning" når vi overtok. Men kunne kanskje fått igjen litt for det om selger hadde vært ærlig nok. Synes det var teit av han å ikke si noe.

Anonymkode: c0f61...7e2

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gjort det. Det er ikke en stor investering. Folk er ekstremt følelsstyrt når de kjøper bolig og beslutningsgrunnlaget er ikke nødvendigvis rasjonelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke døra som velter lasset. Folk ser på helhetsinntrykket, er det mye skader og malingsflass så lønner det seg å fikse litt. Du skal ha en takstrapport, hvis den er rimelig ok så tenker jeg du lar det være slik. Er det mange 2 er feil så kan det lønne seg å fikse noen av de (husk å få det slettet fra rapporten).

Anonymkode: 7f4d8...28e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke døra som velter lasset. Folk ser på helhetsinntrykket, er det mye skader og malingsflass så lønner det seg å fikse litt. Du skal ha en takstrapport, hvis den er rimelig ok så tenker jeg du lar det være slik. Er det mange 2 er feil så kan det lønne seg å fikse noen av de (husk å få det slettet fra rapporten).

Anonymkode: 7f4d8...28e

Dette har jeg lurt på, hvis man utbedrer en god del slike feil, bør man ikke ha en helt ny rapport da?

Anonymkode: ab975...3ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...