Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig ferdig med barn, men sitter her og kjenner at jeg plutselig er veldig kvalm 😳 skulle egentlig hatt eggløsning i disse dager, og da pleier jeg å få ømme bryster, noe som har uteblitt denne gangen🤔 har en trykkende følelse i livmor og kjenner jeg er mer følsom da jeg plutselig begynte å grine av noe jeg så på tv nettopp🙊 sluttet på pillen for ca 2 mnd siden for å få en liten pause av alle hormonene, og hadde første dag i siste mens 18 feb. Mannen var jo uforsiktig søndag /mandag 🤯 har prøvd å kjenne på livmortappen, og den er høyt oppe( såvidt jeg kjenner den) og kjennes lukket🙊 har heller ikke noe tegn på eggløsning som skulle vært nå🙊 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke få svangerskapskvalme 2 dager etter befruktning, nei. Egget fester seg ikke før ca på dag 6, og først da vil kroppen begynne å produsere svangerskapshormoner. Lite i starten, mer etter hvert.

Jeg skjønte at jeg var gravid da mensen uteble på dpo 14. Merket ingenting før det. Kvalmen kom i uke 7.

Skrevet

Jeg merket det veldig tidlig med de 3 andre. Men syns det var litt vel tidlig om det er noe nå🙊 har blant annet merket når egget har festet seg hver gang også🙊 håper bare det er kroppen som kødder med meg denne gangen🤔😅

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje bare hormoner etter eggløsningen du merker. Husk at den biten har jo blitt undertrykket av de kunstige hormonene. Så at du merker det så godt nå kan skyldes kontrasten.

Du kan jo ha blitt gravid også, så klart.

Anonymkode: 4ce6c...128

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å få svangerskapssymptomer to-tre dager etter befruktning. Egget har i så fall ikke en gang festet seg og følgelig har ikke kroppen en gang begynt å produsere svangerskapshormoner. Siden du sluttet på ppiller for bare to måneder siden er det sannsynligvis det som har forårsaket symptomene. Når man går på ppiller har man ikke eggløsning, så nå kjenner du plutselig eggløsningssymptomer (alt det du beskriver er typisk for eggløsning) og må forholde deg til hormonsvinginger og hvordan de påvirker kroppen din. Du kan selvsagt ha blitt gravid, men det vil ikke være det som gir deg symptomer nå. 

Anonymkode: f782b...290

Skrevet

Ja ser den, men jeg hadde eggløsning forrige måned også og da får jeg alltid ømme bryster sammen med el slim osv.. nå er det ingen av delene og jeg er ganske kvalm, noe jeg ALDRI er 🙊

AnonymBruker
Skrevet

Men du har bare hatt to eggløsninger siden ppilleslutt, du vet jo strengt tatt ikke helt hvordan kroppen reagerer på eggløsning ennå og den kan godt ha forandret seg siden sist du var hormonfri. Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på over 15 år og ser veldig tydelig at kroppen min har forandret seg i forhold til eggløsning og menstruasjon gjennom disse årene. Hvis jeg hadde vært av og på ppiller slik du har vært kunne jeg sikkert også tenkt at det var svangerskap, sykdom eller noe annet og ikke bare naturlig utvikling. 

Anonymkode: f782b...290

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

11 DPO, for da måtte jeg på do midt på natta. Og det skjer aldri noensinne utenom graviditet. Tok en graviditetstest, og jammen var den veldig svakt positiv! Vært gravid to ganger, og første gang var det første symptomet 10 DPO. Så andre gang var jeg ikke i tvil når jeg plutselig måtte på do 😂 og med resten av graviditetene følger et evig dokjør på nattestid ❤️❤️

Anonymkode: e9323...d35

AnonymBruker
Skrevet

Om du hadde seg for et par dager siden er det klin umulig å ha symptomer. Kroppen vet det ikke ennå. 

Anonymkode: dd196...9f8

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være ønsketenking? Hehe. Selvom du sier du «ikke håper det» høres det ikke helt ut som det skulle vært krise når du har sluttet på pilla og mannen er uforsiktig.

Anonymkode: f5aa6...47f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket det med en gang med alle mine, altså rundt forventet mens. Var småkvalm og noe kjentes annerledes ut i kroppen. 

Anonymkode: 7c2c8...18a

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt 3 svangerskap med hyperemesis og ble ikke kvalm før i uke 5-6. Sist nå så visste jeg ikke at jeg var gravid, men jeg merket det den dagen jeg skulle hatt mens. Ikke fordi mensen uteble, jeg hadde null kontroll på egen syklus da vi ikke hadde begynt å faktisk prøve, men jeg fikk en feberlignende følelse, utdrivningsrefleks i brystene og vondt i korsryggen. Ut ifra ultralydtermin så har jeg regnet ut at det var ganske nøyaktig den dagen jeg burde hatt mens. Men, kvalmen kom ikke før en stund etter.

Anonymkode: 7b89f...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...