Gjest hasselnøtt Skrevet 26. desember 2005 #1 Skrevet 26. desember 2005 Jeg har en svoger som irriterer meg noe så utrolig. Det virker som han gjør alt for å være ekkel og skape splittelse i familien vår. Han baksnakker alle mine søsken, inkludert meg. Fra dag 1 tillot han seg å komme med de utroligste kommentarer om andre medlemmer i familien. Han tror tydeligvis han selv er perfekt og er veldig opptatt av et perfekt ytre, både med tanke på karriere, egen familie, hus, bil etc. Har gitt opp å snakke med søsteren min, fordi hun sier alt til ham allikevel. De har et barn sammen og jeg har fire. Dersom de kommer hit på besøk sitter han å klager og ler av mine barn. Noe jeg selvsagt har gitt ham beskjed om å slutte med. Hans egen unge er englebarnet og han passer på at ingen av de andre barna rører henne. Hun er yngst av ungene og han mener derfor jeg bør akseptere at hun ”forsvarer” seg blant annet. Derfor er det helt OK at hun lugger, biter, spytter og slår dersom noen skulle være så uheldig å komme borti henne. Det er naturlig nok et litt høyere støy nivå i et hus med 4 unger, enn det er med et barn. Men det skal også kritiseres og jeg som mor duger visst ikke til noe, siden jeg ikke klarer å ”holde styr på ungene mine”, som han sier. Et av barna mine har en sykdom som gjør at tennene hans har blitt ødelagt bla. På julaften spurte jeg hva sønnen min ønsket seg da vi holdt på å pakke opp gavene. Da kommer det kjapt fra min svoger ”nye tenner…hahahahaha”. Jeg holder på å få alvorlig nok av denne mannen og slike kommentarer detter utav munne på ham hele tiden. Men han tåler ingenting tilbake. Og jeg har heller ikke lyst å la dette gå utover forholdet mellom ungene. Men hva gjør jeg i en slik situasjon ?
Gjest Piper Skrevet 26. desember 2005 #2 Skrevet 26. desember 2005 Er det så viktig for deg å bevare "forholdet", at du lar han mobbe barna dine? For tro det eller ei, så er det faktisk det han gjør, og du gjør ikke noe med det? Hadde min svoger sagt noe slikt om ett av mine barn, ville jeg bedt han ryke og reise og aldri vise seg hos oss igjen. Så fikk forholdet til min søster blitt som det ble, for for meg er barna det viktigste. Og ingen hadde fått behandle de på den måten.
Mrs. K Skrevet 26. desember 2005 #3 Skrevet 26. desember 2005 Jeg er helt enig med Piper. Ingen grunn til å utsette barna dine for den type bemerkninger.
org Skrevet 26. desember 2005 #4 Skrevet 26. desember 2005 Jeg sier som de andre her: Er han verdt det? Jeg tror jeg hadde tatt en alvorlig prat med han, og sagt at hvis han ikke kan styre seg, er han faktisk ikke velkommen.
Nelle Skrevet 26. desember 2005 #5 Skrevet 26. desember 2005 Det virker drastisk, men jeg er faktisk enig med de over her. Det er ikke riktig at en voksen mann skal få lov til å mobbe barn på den måten! Jeg hadde selv en onkel som mobbet meg på det groveste da jeg var liten -det har satt spor, men har heldigvis kommet over det nå - selvom det tok laaaang tid!
Donnie Darko Skrevet 27. desember 2005 #6 Skrevet 27. desember 2005 Helvete heller! Slå en steikepanne i trynet på'n og le av det blodige oppsvulmede tannløset ansiktet HANS! Fy faen! slik oppførsel går bare ikke an!
Gjest christineemily Skrevet 27. desember 2005 #7 Skrevet 27. desember 2005 Nei, vet du hva ! Hadde noen behandla barna mine sånn !!! Da hadde jeg kommet med en lekse han sent vil glemme !Og til søstra di også, som drar dette monsteret inn i familien, og ikke setter en stopper for hans sjikanøse oppførsel ! Og det verste av alt, er at stort sett så er folk som oppfører seg slik altfor dumme til at det noensinne er noe håp om at de skal inse hvilke idioter de er !!!
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #8 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har en svoger som irriterer meg noe så utrolig. Det virker som han gjør alt for å være ekkel og skape splittelse i familien vår. Han baksnakker alle mine søsken, inkludert meg. Fra dag 1 tillot han seg å komme med de utroligste kommentarer om andre medlemmer i familien. Han tror tydeligvis han selv er perfekt og er veldig opptatt av et perfekt ytre, både med tanke på karriere, egen familie, hus, bil etc. Har gitt opp å snakke med søsteren min, fordi hun sier alt til ham allikevel. De har et barn sammen og jeg har fire. Dersom de kommer hit på besøk sitter han å klager og ler av mine barn. Noe jeg selvsagt har gitt ham beskjed om å slutte med. Hans egen unge er englebarnet og han passer på at ingen av de andre barna rører henne. Hun er yngst av ungene og han mener derfor jeg bør akseptere at hun ”forsvarer” seg blant annet. Derfor er det helt OK at hun lugger, biter, spytter og slår dersom noen skulle være så uheldig å komme borti henne. Det er naturlig nok et litt høyere støy nivå i et hus med 4 unger, enn det er med et barn. Men det skal også kritiseres og jeg som mor duger visst ikke til noe, siden jeg ikke klarer å ”holde styr på ungene mine”, som han sier. Et av barna mine har en sykdom som gjør at tennene hans har blitt ødelagt bla. På julaften spurte jeg hva sønnen min ønsket seg da vi holdt på å pakke opp gavene. Da kommer det kjapt fra min svoger ”nye tenner…hahahahaha”. Jeg holder på å få alvorlig nok av denne mannen og slike kommentarer detter utav munne på ham hele tiden. Men han tåler ingenting tilbake. Og jeg har heller ikke lyst å la dette gå utover forholdet mellom ungene. Men hva gjør jeg i en slik situasjon ? ← Han er ille, men du er ike verst du heller. Hvordan kan du tillate å ha noe slikt i hus? tenk på hva barna gruer seg osv....bryt kontakten til han har tenkt å oppføre seg.
Lassie Skrevet 27. desember 2005 #9 Skrevet 27. desember 2005 Fy f***!!!! Jeg hadde aldri i verden tolerert slik oppførsel! Jeg hadde både konfirmert ham og han skulle fått passet sitt påskrevet! Ikke snakk om at noen fikk si noe slikt til mine barn. Og når det kommer til andres barn på besøk så får de følge mine regler i mitt hus. Er enig med piper som sier han faktisk mobber barna dine. Jeg hadde ikke tolerert at noen snakket slik til meg engang, så iallfall ikke til mine barn!
Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2005 #10 Skrevet 27. desember 2005 Jeg ville sendt både søster og svoger ut av mitt liv. Og informert dine foreldre om din beslutning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå