AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 For barnas skyld? For familien, logistikken, og for å unngå kaoset for følger med ved et samlivsbrudd? Etter å ha lest rapporten der det kommer fram at barna lider mer enn vi tror ved et samlivsbrudd, heller vi mot å holde sammen. Det vil dog være uten intimitet mellom faren og meg, da følelsene for hverandre er borte. Alt er forsøkt mtp «å finne tilbake,» men vi må nok innse at de ikke er å finne. Vil det gå? Det må isåfall bli i nesten 10 år til til yngstebarnet flytter ut. K41 Anonymkode: 245cd...e25
Hjelpsom Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Det er det vel kanskje bare du som vet. Klarer du å leve sånn? Klarer han å leve sånn? Er det fortsatt igjen kjærlighet fra eksempelvis han, så kan det jo kanskje bli anstrengt når det kommer til intimitet. Vet jeg ga det tilbudet til eks kona. Men siden jeg har følelser igjen så lurer jeg på om jeg hadde klart det.... For ønsket om intimitet hadde jo vært der, og det kunne jo ha overskygget det andre og vært en spire til konflikt.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Uten sex, ja. Så lenge det er klemmer og litt holding rundt hverandre osv. Sex er oppskrytt, like godt å onanere. Anonymkode: 85f28...8a3 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): For barnas skyld? For familien, logistikken, og for å unngå kaoset for følger med ved et samlivsbrudd? Etter å ha lest rapporten der det kommer fram at barna lider mer enn vi tror ved et samlivsbrudd, heller vi mot å holde sammen. Det vil dog være uten intimitet mellom faren og meg, da følelsene for hverandre er borte. Alt er forsøkt mtp «å finne tilbake,» men vi må nok innse at de ikke er å finne. Vil det gå? Det må isåfall bli i nesten 10 år til til yngstebarnet flytter ut. K41 Anonymkode: 245cd...e25 Link til rapporten? Eller en omtale? Anonymkode: 01a83...7ee 1 1
Hjelpsom Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Uten sex, ja. Så lenge det er klemmer og litt holding rundt hverandre osv. Sex er oppskrytt, like godt å onanere. Anonymkode: 85f28...8a3 Si meg gikk du inn i forholdet uten å ha lyst til å ha sex med partneren? Kan jo nesten virke sånn på svaret ditt.🙄 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 Jeg hadde ikke klart det. Om ikke barna dine blir skadelidende av samlivsbruddet, så kan det være noe annet som du ikke rår over. Poenget mitt er at om dere går inn for det, så kan dere klare å trygge og styrke barna deres selv om det går mot brudd, barna deres trenger ikke bli endel av de negative tallene. Jeg er lærer og ser mange par som klarer å samarbeide selv om de går fra hverandre. Og ja, i min klasse er ca halvparten av foreldrene fortsatt sammen. Jeg tenker at om du er 41 år, så har du fortsatt mange gode år igjen av livet ditt, og bør ikke kaste bort ti år med å avstå fra kjærlighet og intimitet. Jeg tror det kan tære hardt på dere begge, og jeg tror ikke barna har godt av å se ulykkelige foreldre som er sammen, da heller lykkelige foreldre som ikke er sammen. Anonymkode: de370...b5f 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Tror det kommer helt an på hvordan forholdet deres er utenom. Er det negativt, krangling og fiendtlig stemning? Virker dere foreldre nedfor og lite glade? Da er det absolutt ikke bedre å holde sammen for barnas skyld. Barna merker om foreldrene ikke har det bra. Men dersom dere klarer å fungere som familie og skape gode dager og minner sammen med barna og begge to tenker dere klarer å leve sånn så kan det gå. Det satt lang inne for meg å velge familielivet bort og at barna skulle bli skilsmissebarn. Men vi hadde ett såpass destruktivt forhold og dårlig kommunikasjon at det gikk it over barna uansett hvor mye jeg prøvde å skjerme dem. Skal ikke legge skjul på at prosessen har vært vanskelig for alle parter, men det var det jo også når vi levde sammen. Etter noen år så har ting stabilisert seg, vi har fått til ett bra samarbeid og samværsordning og jeg har nå det familielivet jeg ønsket meg. Bare uten en mann som drar oss alle ned. Jeg har tro på at barna har det best med foreldre som har det bra og er lykkelige. Der må dere nesten finne ut hva dere kan leve med og om dere kan klare å ha ett bra liv sammen de neste 10 årene uten kjærlighet og intimiteten. Anonymkode: 6bacb...511 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Useless skrev (1 minutt siden): Si meg gikk du inn i forholdet uten å ha lyst til å ha sex med partneren? Kan jo nesten virke sånn på svaret ditt.🙄 Sex er ok det, men det er en gode og overskuddsfenomen, ikke en nødvendighet eller en menneskerett. Har sex et par ganger i uka. Men fatter meg ikke på folk som hadde forlatt partneren sin dersom de ble syke/fikk skade som førte til null sex etc, da er det ikke ekte kjærlighet der. Kjørligheten, respekten, kommunikasjon, felles interesser, kvalitetstid, kos og gode samtaler og livet sammen er jo det som gjør forholdet verdt noe. Om Kona hadde fått en skade eller ikke kunne hatt sex på lenge/resten av livet så hadde jo ikke det gjort noe, så lenge jeg har henne og kan ta meg en runk. Anonymkode: 85f28...8a3 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Uten sex, ja. Så lenge det er klemmer og litt holding rundt hverandre osv. Sex er oppskrytt, like godt å onanere. Anonymkode: 85f28...8a3 Enig. Sex med partner er godt det, men kunne fint klart meg uten. Litt kroppskontakt, derimot, det er viktig. Anonymkode: dc7b5...cd9 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Uten sex, ja. Så lenge det er klemmer og litt holding rundt hverandre osv. Sex er oppskrytt, like godt å onanere. Anonymkode: 85f28...8a3 Helt enig. Kosing og kyss er fint, men sex er ikke nødvendig. Går helt fint uten. Anonymkode: 03c34...8dd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 Ts her. Det er ingen nærhet. Ingen kos, kyss, klem, og i hvert fall ikke sex. Anonymkode: 245cd...e25 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her. Det er ingen nærhet. Ingen kos, kyss, klem, og i hvert fall ikke sex. Anonymkode: 245cd...e25 Da er det værre. Hvis det er null kjærlighet og omtakte og kvalitetstid så elsker dere hverandre vel ikke? Man gir jo en klem og gode ord til noen man er glad i Anonymkode: 85f28...8a3 2
Carrot Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 Intimitet - i det ligger jo ikke bare lysten til sex, men omsorg for den andre, omtanke i form av at man ønsker alle skal ha det bra, det ligger samtaler og dialog, evne til å dele hverdagens mas på en god måte.. Men uten noen form for nærhet, ingen omsorg, ingen omtanke - ingen ønske om at dere begge skal ha det bra sammen tror jeg ikke 10 år på den måten er spesielt gode år for dere voksne i allefall..
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 13 minutter siden, Useless said: Si meg gikk du inn i forholdet uten å ha lyst til å ha sex med partneren? Kan jo nesten virke sånn på svaret ditt.🙄 Samboeren min gjorde det. Null sex. Det er annen intimitet da men jeg savner sex så mye. Anonymkode: 5a5b3...537
Hjelpsom Skrevet 1. mars 2023 #15 Skrevet 1. mars 2023 1 minutt siden, Carrot said: Intimitet - i det ligger jo ikke bare lysten til sex, men omsorg for den andre, omtanke i form av at man ønsker alle skal ha det bra, det ligger samtaler og dialog, evne til å dele hverdagens mas på en god måte.. Men uten noen form for nærhet, ingen omsorg, ingen omtanke - ingen ønske om at dere begge skal ha det bra sammen tror jeg ikke 10 år på den måten er spesielt gode år for dere voksne i allefall.. Nei, da er man jo ikke kollektivboere engang. Hvis de ikke liker hverandre og ikke prater vennlig sammen så har jeg ikke tro på at de klarer 10 år. Tror ikke jeg hadde klart en mnd engang. 3
Hjelpsom Skrevet 1. mars 2023 #16 Skrevet 1. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Samboeren min gjorde det. Null sex. Det er annen intimitet da men jeg savner sex så mye. Anonymkode: 5a5b3...537 Ahh, det er motsatt altså. Skjønne ikke den samboeren din. Han vil bo sammen med en person han ikke vil være venner med engang..... ?🥴
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Skrevet 1. mars 2023 Carrot skrev (3 minutter siden): Intimitet - i det ligger jo ikke bare lysten til sex, men omsorg for den andre, omtanke i form av at man ønsker alle skal ha det bra, det ligger samtaler og dialog, evne til å dele hverdagens mas på en god måte.. Men uten noen form for nærhet, ingen omsorg, ingen omtanke - ingen ønske om at dere begge skal ha det bra sammen tror jeg ikke 10 år på den måten er spesielt gode år for dere voksne i allefall.. Ts her. Vi snakker sammen, men stort sett bare om hverdagen og ting som vi er viklet sammen i, så vi har et slags minimum av psykisk intimitet, hvis en kan kalle det det. Den fysiske intimiteten er totalt fraværende. Anonymkode: 245cd...e25
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #18 Skrevet 1. mars 2023 Useless skrev (3 minutter siden): Nei, da er man jo ikke kollektivboere engang. Hvis de ikke liker hverandre og ikke prater vennlig sammen så har jeg ikke tro på at de klarer 10 år. Tror ikke jeg hadde klart en mnd engang. Ts her. Jeg misliker han ikke, men jeg elsker han ikke heller lenger. Klisjeen «han føles som en bror,» passer fint. Anonymkode: 245cd...e25
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #19 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her. Jeg misliker han ikke, men jeg elsker han ikke heller lenger. Klisjeen «han føles som en bror,» passer fint. Anonymkode: 245cd...e25 Synest han det er greit å leve sånn ? Anonymkode: de370...b5f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #20 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synest han det er greit å leve sånn ? Anonymkode: de370...b5f Ts her. Han hater det, men sier han er villig til å prøve ganske lenge å se om intimiteten kan komme tilbake. Det å holde familien samlet er absolutt pri én for oss begge. Anonymkode: 245cd...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå