Gå til innhold

Frisør barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en jente som akkurat har blitt 3 år. Jeg bestilte meg en frisørtime i går, og da kom jeg til å tenke på henne. Hun har aldri vært hos frisøren, har hår ned til skulderen nå. Håret virker ikke slitt, men er tynt og og fint, floker lett. 

Når pleier man å ta med barnet til frisøren første gang? 

Anonymkode: 64785...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg prøvde å ha min 2 åring til frisøren, det gikk ikke så bra da han ikke ville bli klipt noe særlig, betalte mye for veldig lite. Virket som han var redd for det. I ettertid har vi fått lovt å klippe han hjemme, hvis vi har tullet litt med han og gitt han belønning for å være flink. Du kjenner jo ditt barn best selv og om hun blir å la en frisør klippe håret hennes. Og for å svare på spørsmålet, man tar vel med barnet til frisør når man føler at det er nødvendig eller man ikke mestrer å klippe barnet selv. Anbefaler å finne en frisør som er flink med barn, ikke alle som er det. Hun vi var hos var elendig, da hun skulle bruke evig lang tid på å dele inn håret til barnet, og hver gang hun hadde fått det til snudde han seg eller ristet på hodet. Heldigvis kom det ei annen som fikk til å klippe han litt.

Anonymkode: 439a8...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som guttemamma med babyer med enorm hårvekst: fra de var 9-10 mnd. 

Anonymkode: 9d327...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her var eldste ca 2, gutt, jeg hadde prøvd meg på luggen, så ikke ut 🙈 og innså at jeg har ingen indre frisør i meg. Da han var 2 var det på tide å ta babykrøllene for de bare floka seg. Siden det har mannen alltid bestilt ekstra lang frisørtime så blir både han og guttungen klipt samtidig. 

Anonymkode: 62b2d...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo an på behov og ønsker. Min jente på 10 år har aldri vært hos frisør. Hun liker å ha langt hår og det er ikke behov for å stusse ender heller. Gutten var vel hos frisør første gang da han var 3 år tror jeg, han vil ha kort hår.

Anonymkode: 93d5d...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøvde å ha min 2 åring til frisøren, det gikk ikke så bra da han ikke ville bli klipt noe særlig, betalte mye for veldig lite. Virket som han var redd for det. I ettertid har vi fått lovt å klippe han hjemme, hvis vi har tullet litt med han og gitt han belønning for å være flink. Du kjenner jo ditt barn best selv og om hun blir å la en frisør klippe håret hennes. Og for å svare på spørsmålet, man tar vel med barnet til frisør når man føler at det er nødvendig eller man ikke mestrer å klippe barnet selv. Anbefaler å finne en frisør som er flink med barn, ikke alle som er det. Hun vi var hos var elendig, da hun skulle bruke evig lang tid på å dele inn håret til barnet, og hver gang hun hadde fått det til snudde han seg eller ristet på hodet. Heldigvis kom det ei annen som fikk til å klippe han litt.

Anonymkode: 439a8...ac0

Husker første frisørtime for vår gutt. Han var veldig skeptisk, men veldig nysgjerrig på det som befant seg i frisørsalongen. Vi var to voksne, så han løp rundt i salongen med meg på slep, mens mannen min klipte seg. Hver gang han var borte hos faren og frisøren tok frisøren noen klipp. I løpet av økta ble det en slags fullstendig klipp og guttungen fikk bli kjent med hva det gikk ut på. Neste gang satt han i ro litt lenger om gangen og frisyren ble tilsvarende finere. Nå sitter han i ro og prater med frisøren mens han blir klippet. 

Anonymkode: 62b2d...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har vært hos frisøren da jenten var ca 2, for å få litt fasong. Så kom covid, og jeg klipper selv, enkle frisyrer, men kunne ikke sett for meg å gå til frisør igjen så lenge de er små. Ser for meg begynne på ungdomsskolen 

Anonymkode: 0ddbf...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har en jente som akkurat har blitt 3 år. Jeg bestilte meg en frisørtime i går, og da kom jeg til å tenke på henne. Hun har aldri vært hos frisøren, har hår ned til skulderen nå. Håret virker ikke slitt, men er tynt og og fint, floker lett. 

Når pleier man å ta med barnet til frisøren første gang? 

Anonymkode: 64785...605

Jeg klipper minde barn selv, tar første stuss når de er ca 6mnd.. Orker ikke stresset og kampene om vask, børsting, strikk, floker. Neitakk. Og vi er store deler av året i varmere strøk, da er det hvertfall best med kort hår. Men for å svare på spørsmålet ditt, vi tok yngste til frisør når hun var 2-år fordi veninna mi som driver salong ville øve seg på toddler. Det ble mye finere enn mamma-skamklippen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...