Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig mye? Er ikke det ganske vanlig da? 

For en familie på 4? Dette er utenom mat.

Vi sitter og bestiller biletter til sommeren.

Dette inkluderer litt over 2 uker i utlandet, 2 forskjellige land. + en langhelg i dyreparken. 

I tillegg kommer tusenfryd og sommerland. 

så dvs 3 parker i Norge og 2 dyre land i europa

Har to små barn. 

Anonymkode: 1a9fe...686

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to og bruker ca. 80 000 , for treuker utenlands

Anonymkode: 5559e...a59

Skrevet (endret)

Høres ut som en grei pris for innholdet. Men om det er rasjonelt å bruke 70-80'000 på sommerferien inkludert mat, Tusenfryd og Sommerland er en helt annen ting. Kommer an på privatøkonomien.

Men det er jo det sentralbanksjefen prøver å stramme inn. Så vi hjelper jo godt til med å øke renta

Endret av newman01
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvor skal dere?

Endret av Rucula
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om dere har råd og det ikke går utover noe annet, så er det ikke dyrt. Men om dere ikke har penger til andre ting er det veldig dyrt, da er besøk hos slektninger den billige ferien.

Anonymkode: 99eb4...8e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og tre barn i barne/ungdomsskolen. Vårt feriebudsjettet er om lag 100 000 uten mat, men med inngangsbilletter til ulike parker, feriehus og reise. For oss er dette et nøkternt budsjett, vanligvis bruker vi mer.

Anonymkode: ce4d0...253

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (Akkurat nå):

Høres ut som en grei pris for innholdet. Men om det er rasjonelt å bruke 70-80'000 på sommerferien inkludert mat, Tusenfryd og Sommerland er en helt annen ting

Livet og barndommen er for kort til å ikke leve er min holdning. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dere har råd og det ikke går utover noe annet, så er det ikke dyrt. Men om dere ikke har penger til andre ting er det veldig dyrt, da er besøk hos slektninger den billige ferien.

Anonymkode: 99eb4...8e6

Vi har grei råd. 

Dette er penger som vi betaler uten å påvirke resten av økonomien. Kanskje det blir litt mindre sparing i en mnd eller to. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres lite ut. Er man ett barn og to voksne blir det jo nesten 20k bare for langhelgen i Dyreparken inkl mat.

Anonymkode: dd77f...856

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er to voksne og tre barn i barne/ungdomsskolen. Vårt feriebudsjettet er om lag 100 000 uten mat, men med inngangsbilletter til ulike parker, feriehus og reise. For oss er dette et nøkternt budsjett, vanligvis bruker vi mer.

Anonymkode: ce4d0...253

Våre barn er veldig små. 
tusenfryd og badeland får vi nesten gratis gjennom jobben. 

Vi bor gratis i utlandet pga at familien eier huset.  
Så det vi betaler for her er flybiletter, dyreparken og hotell i det andre landet vi skal til.

Hadde vi måtte betale for hotell i det første landet hadde vi vært på 100 000 vi og. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres lite ut. Er man ett barn og to voksne blir det jo nesten 20k bare for langhelgen i Dyreparken inkl mat.

Anonymkode: dd77f...856

Kanskje jeg har budsjetert feil.

hvordan blir regnestykket ditt i dyreparken?

Jeg så at hotell ble 6000 kr for 2 netter

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du funnet de prisene? 

Vi er en familie på 2, mor og barn. Sydentur blir nesten 30.000. En langhelg til dyreparken 10.000. Så er 40.000 på sommerferie bare for oss to😅

Tenker at 40-50.000 på sommerferie for 4 stk høres greit ut

Anonymkode: 40555...cd7

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på 3 som brukte litt over 250 000 på 3 uker i USA. Ikke noe ekstravagant. Prisene er bare blitt mye høyere i det siste. Så om du klarer å få en utenlandsferie til 40k er du heldig.

Anonymkode: 40d17...763

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to voksne og to barn i barneskolealder og bruker 70.000 kr på to uker i Danmark. Det koster å være kar. 

Anonymkode: 952c2...43a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Wow - vi er også 2, og bilkjøring til sør frankrike, samt 2 uker på hotell alt av bensin, overnattinger transport / bompenger osv kommer på 30 000...

Anonymkode: 8591d...82b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Våre barn er veldig små. 
tusenfryd og badeland får vi nesten gratis gjennom jobben. 

Vi bor gratis i utlandet pga at familien eier huset.  
Så det vi betaler for her er flybiletter, dyreparken og hotell i det andre landet vi skal til.

Hadde vi måtte betale for hotell i det første landet hadde vi vært på 100 000 vi og. 

Det jeg reagerer mest på her er at du planlegger 3 parker for veldig små barn.

Det er gjerne noe veldig små barn har lite utbytte av, blir overstimulerte, stress med mye folk osv.

Ville ventet med de store parkene til barna var eldre og har reelt utbytte av det.

Finnes sikkert mindre steder med mer passende aktiviteter for små barn? Gårdsbesøk og klappe dyr eller noe.

Og dessuten - hva skal du toppe feriene med når barna blir eldre, og alle de store attraksjonene for barn alt er brukt opp?

Anonymkode: cc003...e0d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det var en veldig rimelig pris for 2 uker i utlandet i sommerferien pluss langhelg i Dyreparken. Ser at dere får det så rimelig siden dere kan bo gratis hos familie, men typisk må nok en familie på 4 beregne en god del mer på 2 ukers sommerferie.

Vi beregnet 80 000,- på vår reise i sommer (familie på 4), pluss mat og diverse (transport, inngangsbilletter osv.)

Anonymkode: f2335...c26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal én uke til Hellas, betaler rundt 55.000 for fly og hotell. Familie på fem. 

Anonymkode: 1a0a6...daa

AnonymBruker
Skrevet

De siste årene har jeg brukt rundt 35-40 000,- på to uker i Kroatia, inkl fly. 
Da har jeg delt leilighet med andre en uke. 

Anonymkode: 1a576...bdf

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det høres ut som dere får en veldig bra pris.

Jeg tipper vi kommer til å bruke ca 30 000 på vår ferieuke. To voksne og to barn. Fant billige flybilletter til London, så blir det badebyer på den engelske kysten som er målet. Gleder meg veldig. Fikk flybilletter for alle fire for under 10 000 kr. Da kan vi koste på oss litt ekstra når det gjelder hoteller, som er dyre der borte. Og leiebil, som koster noen tusen... :)

Anonymkode: 7bd47...c5f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...