Gå til innhold

Er tid eller energi det som hindrer deg i mest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg jobbet turnus; begge deler. Var konstant utslitt, og var jeg ikke på jobb, så satt jeg på bussen, sov, eller spiste. Det var egentlig livet mitt:P Nå har jeg kontorjobb, og jeg har så mye fritid at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med meg selv, så boden er blåst :fnise: 

Anonymkode: 9734e...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Energi. Har en mann som aldri gidder å være med å gjøre praktiske ting. Hadde vi vært to om oppgavene ville det føltes lettere, men det er tungt å gjøre "alt" alene. Lurer på om jeg ville fått mer energi av å avslutte forholdet

Anonymkode: 39c83...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Irriterende når det er energi som hindrer . Eks på jobb ; jeg har massevis av tid men energinivået hindrer meg i å få gjort det jeg vil. 

Anonymkode: 6f198...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Energi definitivt. Har en kronisk sykdom som gjør at jeg ofte har dager der energien blir brukt opp innen jeg har kommet meg opp av senga og fått i meg frokost (hvis det i det hele tatt går). 

For meg blir det er prioriteringsspill hvor jeg til hverdags gjør det som er absolutt nødvendig (spise, dusje, enkel rydding etc.), deretter fordeler halvparten av resterende energi på jobb, og resten på alt annet av gjøremål som må gjøres.

Når det kommer til store oppgaver som f.eks. å rydde opp i boden så fokuserer jeg først og fremst på å aldri la det bli et rot. Jeg rydder bittelitt hver gang jeg er der, og tar større skippertak ca. 2 ganger i året hvor jeg på forhånd har planlagt og satt av rikelig med energi til det.

Anonymkode: ea3ce...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi og lyst... Jeg liker ikke å lage mat så det synes ikke bryet verdt å lage mat fra bunnen av til en person. Rydde i boden går i samme kategori egentlig. Hadde jeg kunnet rydde og kaste ting umiddelbart så hadde det forhåpentlig gått greiere men enten må jeg kjøre flere turer til fyllinga (unnskyld: gjenvinningsstasjonen) eller så må jeg leie container. 

Det er ikke det at jeg har så mye i volum som burde vært kastet, men det er grenser for hvor mye bagasjerommet på bilen tar og det frister ikke å trekke "lidelsen" ut over flere uker. (Kun en dag de har kveldsåpent. )

Dermed ender det med veldig vondt i viljen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 8.31):

Er det mest mangel på tid eller mangel på energi som hindrer deg i å lage all mat fra bunnen eller rydde i boden osv? Og hvor gammel er du, det spiller vel en rolle? 

Jeg har tid men kjenner at jeg bruker opp energien på jobb så jeg får gjort så lite hjemme, har en fysisk jobb da. Er vel mest stresset som suger energien kanskje... Prøver å finne en løsning så jeg er nysgjerrig på hvordan andre har det og kanskje løser det. Er i femtiåra. 

Anonymkode: 6f198...be4

Tid. Har virkelig ikke tid. Men er usikker på om det er akkurat det jeg hadde brukt den ekstra tiden min på også.. 

Er 31, to barn. 

Anonymkode: 7d80a...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hos meg er det energi. De dagene i året jeg kjenner at jeg har overskudd kan telles på en hånd. Her ligger en kronisk sykdom i bunn. Jeg jobber 100% og hverdager blir det ikke gjort noe annet enn litt mat. Det betyr at jeg kun har helger igjen. I dag ble det handling og nå har jeg akkurat satt på vaskemaskinen. Det er nok det jeg får til i dag. 

Anonymkode: 25d49...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...