Gjest Kanten av stupet Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 (endret) Jeg ble seksuelt misbrukt av min far gjennom hele min barndom, og dette har gitt meg kompleks ptsd og sterk sosial angst. Jeg har store problemer hver gang jeg skal ha sex, og min samboer vet om dette. Likevel er det et konstant mas om sex.. små stikk gjennom hele dagen som sikter til sex og mitt problem med dette. Jeg forstår at vi er voksne mennesker, og at han ønsker å ha sex(!) men det er så forbanna vanskelig. Jeg ser pappa og hans kamerater hver gang jeg lukker øynene, og alt i meg skriker STOPP! Nå maser han også om at han vil vi skal treffe noen vi kan ha sex med sammen. "Du kan vel prøve? Man må jo anstrenge seg litt vel?" Sier han…. Har han rett? Er jeg for vanskelig? Hva pokker skal jeg gjøre?? Trådtittel er endret. Perelandra, mod. Endret 1. mars 2023 av Perelandra
Eva-Lena Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Han kan ikke tvinge deg til noe som helset. Jeg hadde gått fra han og brukt penger og tid på hjelp av psykolog. Dette må du virkelig få hjelp til. 28 2 14
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Nei, du er ikke vanskelig. Ta det opp med en psykolog slik at du kan øve deg på å sette grenser. Med en slik oppvekst har du garantert vansker med å sette grenser. Hvem vet, kanskje det er best å ditch'e hele fyren. Anonymkode: 43c3d...e1b 7 1 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 Når du har de problemene du har og så ønsker han å presse deg til å ha sex med andre også så vil jeg si du har truffet feil fyr. Han kan du bare løpe unna for det er ikke en fyr som er helt normal. Anonymkode: 14933...017 28 10
Gjest Kanten av stupet Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei, du er ikke vanskelig. Ta det opp med en psykolog slik at du kan øve deg på å sette grenser. Med en slik oppvekst har du garantert vansker med å sette grenser. Hvem vet, kanskje det er best å ditch'e hele fyren. Anonymkode: 43c3d...e1b Takk for svar. 🙂 Jeg går til psykolog hver uke, og vi jobber med grensesetting, men jeg syns det er vanskelig dette her. For jeg forstår jo at en voksen mann ønsker å ha sex… men hver gang jeg gir han det så kjennes det ut som jeg selv dør litt.. det er jo sikkert ikke lett for han heller…
Gjest Kanten av stupet Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Når du har de problemene du har og så ønsker han å presse deg til å ha sex med andre også så vil jeg si du har truffet feil fyr. Han kan du bare løpe unna for det er ikke en fyr som er helt normal. Anonymkode: 14933...017 Men jeg skjønner jo at dette er et problem for han også..?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Han har ikke forstått noen ting. For ham dreier det seg kun om egen tilfredstillelse. Jeg får helt avsmak av slike menn. Anonymkode: d3d65...c46 19 3
Gjest Kanten av stupet Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har ikke forstått noen ting. For ham dreier det seg kun om egen tilfredstillelse. Jeg får helt avsmak av slike menn. Anonymkode: d3d65...c46 Ja det er nok mye det det dreier seg om for han tenker jeg, men han er så snill og god ellers, bare ikke når det kommer til dette. Han sier at det er egoistisk av meg å tvinge mine problemer over på han…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 Kanten av stupet skrev (Akkurat nå): Ja det er nok mye det det dreier seg om for han tenker jeg, men han er så snill og god ellers, bare ikke når det kommer til dette. Han sier at det er egoistisk av meg å tvinge mine problemer over på han… Ok, så han mener det ikke er egoistisk å mase og gi deg dårlig samvittighet for noe du absolutt ikke kan noe for. Du har jo sex med ham mot din vilje kun for å tilfredsstille ham. Og nå vil han dra inn enda flere i sexlivet deres. Anonymkode: d3d65...c46 9 2 3
Gjest Kanten av stupet Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ok, så han mener det ikke er egoistisk å mase og gi deg dårlig samvittighet for noe du absolutt ikke kan noe for. Du har jo sex med ham mot din vilje kun for å tilfredsstille ham. Og nå vil han dra inn enda flere i sexlivet deres. Anonymkode: d3d65...c46 😢 Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal fikse dette
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #11 Skrevet 1. mars 2023 Kanten av stupet skrev (6 minutter siden): 😢 Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal fikse dette Du sier iallfall klart i fra at å dra inn andre mennesker i sexlivet deres ikke er aktuelt, du har nok traumer fra før. Og fortell ham at dette evige maset og stikkene han kommer med, bare gjør det verre. La ham aldri overbevise deg om at det du føler og tenker er feil. Anonymkode: d3d65...c46 11 8
Perelandra Skrevet 1. mars 2023 #12 Skrevet 1. mars 2023 Tråden er gjenåpnet og tittelen er endret. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #13 Skrevet 1. mars 2023 Kanten av stupet skrev (2 timer siden): 😢 Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal fikse dette Du dumper han, han har tydeligvis ikke respekt for deg og din mentale helse. Anonymkode: e8705...ee9 14 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #14 Skrevet 1. mars 2023 Trist å høre om den vonde barndommen din. Så lenge du sliter med å ha sex, så skal du ikke ha sex. Enhver som ikke er overgriper skjønner og respekterer det. Kun overgripere tenner på å ha sex med noen som får traumer når de har sex. Kjæresten din er en overgriper. Han er ikke snill. Han bare oppfører seg fint når han får det som han vil. Det er ingen menneskerett å ha sex. Selv om man er i et forhold. Du må snakke med psykologen din om dette. Og så må du be om at du lærer å sette grenser og krav, og få hjelp til å bryte mønsteret ved at du blir sammen med menn som er som din far. Anonymkode: a96d6...af7 8 5
Motelvibes Skrevet 1. mars 2023 #15 Skrevet 1. mars 2023 Kanten av stupet skrev (2 timer siden): 😢 Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal fikse dette Du må gå fra han. Du blir retraumatisert av han der, og å presse på om sex og å mase om sex med flere, er ikke normalt og viser at han er totalt blottet for empati og modenhet. 15 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #16 Skrevet 1. mars 2023 Han kjæresten din høres ut som et monster. Anonymkode: 48523...a05 9 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #17 Skrevet 1. mars 2023 Du skal overhode ikke gi han sex fordi han maser seg frem til det. Sex skal en ha når en har lyst selv og partner har lyst. Jeg har en forhistorikk med overgrep og fant en mann hvor vi i over 10år nå unngår det som andre har som en naturlig del av sexlivet sitt. Det er noe jeg ikke er klar for og kanskje aldri blir, dette respekteres fra hans side uten problem. Det er ikke ofte jeg skriver til andre at de skal gå fra forholdet, men denne mannen er ikke mannen for deg. Anonymkode: a4103...c34 6 4 1
Gjest takinova Skrevet 1. mars 2023 #18 Skrevet 1. mars 2023 Kanten av stupet skrev (3 timer siden): Jeg ble seksuelt misbrukt av min far gjennom hele min barndom, og dette har gitt meg kompleks ptsd og sterk sosial angst. Jeg har store problemer hver gang jeg skal ha sex, og min samboer vet om dette. Likevel er det et konstant mas om sex.. små stikk gjennom hele dagen som sikter til sex og mitt problem med dette. Jeg forstår at vi er voksne mennesker, og at han ønsker å ha sex(!) men det er så forbanna vanskelig. Jeg ser pappa og hans kamerater hver gang jeg lukker øynene, og alt i meg skriker STOPP! Nå maser han også om at han vil vi skal treffe noen vi kan ha sex med sammen. "Du kan vel prøve? Man må jo anstrenge seg litt vel?" Sier han…. Har han rett? Er jeg for vanskelig? Hva pokker skal jeg gjøre?? Trådtittel er endret. Perelandra, mod. Du bør jo ikke være sammen med en som har vanlig sexlyst da. Få hjelp og vær alene eller sammen med en som er aseksuell.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #19 Skrevet 1. mars 2023 Kanten av stupet skrev (2 timer siden): Ja det er nok mye det det dreier seg om for han tenker jeg, men han er så snill og god ellers, bare ikke når det kommer til dette. Han sier at det er egoistisk av meg å tvinge mine problemer over på han… Når du sier det uthevede etter et men, så er det et rødt flagg, spesielt når det kommer til en så stor del av livet som seksualitet tross alt er. At han ønsker intimitet dere to imellom er greit nok, men når han ønsker å involvere flere så viser det bare at han ikke har forstått noe som helst. Sier det sjeldent, men revurder om dette er et godt forhold for deg. Anonymkode: 7b75f...bfb 5 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #20 Skrevet 1. mars 2023 Det han gjør mot deg (mase/presse) er enormt skadelig for deg når du har traumer. Det er ikke sikkert han er en ond fyr, han har kanskje bare ingen kunnskap, eller er svært umoden. Uansett, du må bort fra det. Jeg tenker at du bør gå fra han og bruke tid på å heles. Terapi, osv. Hvis det ikke føles som et alternativ for deg, synes jeg du skal invitere han med til en parterapeut (med kompetanse på traumer) slik at han kan lære om det du står i. Er han ikke villig til å gå den veien med deg, slik at du får en mulighet til å vinne tilbake din egen seksualitet i ditt eget tempo, så kan han ikke være kjæresten din. Du trenger en GOD mann, som elsker deg og vil gå den tunge veien sammen med deg. Anonymkode: 2de69...eab 2 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå