Dumdum Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Søknadsfristen er 1 mars kl 00.00 og jeg vet ikke hva jeg burde gjøre. Jeg bor i bergen og har bare søkt på studiespess. skolene jeg søkte på er som følgende (i rekkefølge) amalie skram langhaugen nordal grieg katten også har jeg også søkt på 2 privatskoler bpg metis så det jeg lurer på er har dere noen tips når det gjelder søking, vet dere noe om disse skolene (spesielt bpg og metis), er det noen andre skoler jeg også burde søke? Er spesielt interessert i data og It forresten fikk noe rundt 4 i snitt til julekarakterer. Jeg har egentlig 2 retninger jeg kan gå: ta studiespess og gå på BI eller Nhh, eller ta en linje om It og data og få meg jobb der. Hvilken linje burde jeg søke for data og it?. Forresten er en gutt, ikke at det har så mye å si men ja. Takker veldig hvis noen kunne hjelpe meg.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Ved 1.inntak på studiespes. på Amalie Skram var nedre poenggrense på 47,3. Langhaugen var på 44 og Nordahl Grieg lå på 42. nedre-poenggrense-etter-1.-inntak-2021-2022.pdf (vestlandfylke.no) Om du ligger på rundt 4 i snitt bør du ha ekstrapoeng for å kanskje kunne komme inn. Hva er årsaken til at du søker på skoler med såpass høy poenggrense? Du må gjerne la de stå, men jeg ville tatt bort privatskolene og heller søkt offentlige skoler på 4. og 5.plass. Så slipper du, eller foreldrene dine, ekstra utgifter på noe man kan få gratis (over skatteseddelen) Anonymkode: f8260...c45
Dumdum Skrevet 1. mars 2023 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2023 Det som er greia er at jeg fikk 4,45 i snitt uten å satse. Til sommeren forventer jeg derfor å få litt mer
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 Det er best å snakke med rådgiver på ungdomsskolen om slike ting. Anonymkode: 1d9af...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå