AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Dette er vel 3- 4 gangen om ikke mer, kjæresten min får tanker i hodet at jeg skal forlate han. De første gangene var når vi var på vår første ferietur sammen. Etter første dagen og noen drinker, ble han en annen person. Ikke sinna eller noe , men veldig lei seg. Han var sikker på at jeg ville forlate han når vi kom hjem. Grunnen til hva som fikk han til å tenke slik vet han ikke. Vi har nå vært sammen i 1 år. Han er for meg verdens beste kjæreste. Men blir litt urolig selv når han tenker slik. Nå i natt fikk jeg sms at han hadde våknet opp av et mareritt, hvor jeg nok engang hadde gått fra han. Han er på jobb og kommer ikke hjem på noen dager. Vi har et fantastisk forhold, har det gøy ,er romantiske, i det hele er vi en perfekt match for oss. På dette året har vi kun hatt en krangel og ellers ingen form for det. Knapt en diskusjon eller 2. Jeg er uendelig glad i han , men disse tankene & drømmene hans gjør meg urolig. Har aldri tenkt tanken på å forlate han. Vi har snakket om å gifte oss, stifte familie og slikt. Så ende forholdet er det siste jeg vil. Noen som har vært borte i noe som dette eller lignende? Tanker om hva jeg bør gjøre ? Hilsen fortvilet kjæreste❤ Anonymkode: d549e...d19
Silva Pluvialis Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Separasjonsangst. Har han opplevd skilsmisse, tap av en forelder, plutselige dødsfall, bli forlatt av en omsorgsperson, utsatt for emosjonell omsorgssvikt/avvisning og/eller eller blitt akuttplassert av barnevernet som barn? Jeg tenker at dette kommer fra noe.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 2 minutter siden, Tvillingsjel said: Separasjonsangst. Har han opplevd skilsmisse, tap av en forelder, plutselige dødsfall, bli forlatt av en omsorgsperson, utsatt for emosjonell omsorgssvikt/avvisning og/eller eller blitt akuttplassert av barnevernet som barn? Jeg tenker at dette kommer fra noe. Ja du sier noe der.. ingen skilsmisse eller tap av forelder. Men plutselig dødsfall av bror ,når han selv ikke var tilstede. ( var på jobb på sjøen) samt har han mistet en kjær venn til rusen desverre. Det skjedde like etter tapet av broren. Noe jeg glemte å nevne i innlegget, han har ingen langvarige forhold bak seg, har tidligere blitt mobbet og har dårlig selvtillit/ selvbilde. Noe jeg også har, men vi er flinke å støtte hverandre. Anonymkode: d549e...d19 3
Hjelpsom Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Dette er vel 3- 4 gangen om ikke mer, kjæresten min får tanker i hodet at jeg skal forlate han. De første gangene var når vi var på vår første ferietur sammen. Etter første dagen og noen drinker, ble han en annen person. Ikke sinna eller noe , men veldig lei seg. Han var sikker på at jeg ville forlate han når vi kom hjem. Grunnen til hva som fikk han til å tenke slik vet han ikke. Vi har nå vært sammen i 1 år. Han er for meg verdens beste kjæreste. Men blir litt urolig selv når han tenker slik. Nå i natt fikk jeg sms at han hadde våknet opp av et mareritt, hvor jeg nok engang hadde gått fra han. Han er på jobb og kommer ikke hjem på noen dager. Vi har et fantastisk forhold, har det gøy ,er romantiske, i det hele er vi en perfekt match for oss. På dette året har vi kun hatt en krangel og ellers ingen form for det. Knapt en diskusjon eller 2. Jeg er uendelig glad i han , men disse tankene & drømmene hans gjør meg urolig. Har aldri tenkt tanken på å forlate han. Vi har snakket om å gifte oss, stifte familie og slikt. Så ende forholdet er det siste jeg vil. Noen som har vært borte i noe som dette eller lignende? Tanker om hva jeg bør gjøre ? Hilsen fortvilet kjæreste❤ Anonymkode: d549e...d19 Jeg forstår meget godt dette. La meg spørre om et par ting. Var det en opprivende krangel? Har han uttrykt at han er redd for å miste deg? Jeg har hatt sånne drømmer ekstremt mange ganger siste gangen før jeg ble separert, vi kranglet mye og ting gikk skjennerelt på tverke på mange måter og vi kommuniserte dårlig. I perioder drømte jeg at hun forlot meg nesten hver dag og jeg tagg og ba om at hun måtte komme tilbake til meg i drømme og at hun var på en måte "slem". Våknet ofte "sint" på henne om morgenen fordi jeg var redd og en natt med forferdelige drømmer. Jeg våknet rett og slett knust og totalt rystet. Hvis han er litt lik meg så tror jeg ikke du skal tvile på hans kjærlighet overfor deg. Men dere bør kanskje få pratet skikkelig om dette og finne ut hvorfor dette nå er en tilbakevendende drøm, for det kan utvikle seg til mistenksomhet fra hans side og at som nå du blir veldig urolig og går å grunner på hvorfor. Dette kan for din del sette i gang tanker om at "kanskje" ønsker å bryte. Tror virkelig dere må få pratet om dette og eventuelt begge få hjelp eller kanskje han hvis det ikke gir seg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Ber han deg om å gjøre noe spesielt for å trygge han? F.eks droppe å være med venner, reise på en tur uten han? Disse bekymringene hans, har de kommet i forbindelse med at du skulle på noe som du har avlyst for å trygge han? Kanskje han kan gå til psykolog hvis det er et stort problem. Du har jo ikke tenkt å gå fra han. Han tar jo feil. Så da er det ikke så mye du kan gjøre enn å si at du ikke har noen planer om å forlate han, og ellers leve et normalt liv. Anonymkode: 15933...d5e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 Han bør gå i terapi for å jobbe med seg selv. Hvis ikke kommer det til å ende med brudd fordi det blir for slitsomt å alltid måtte trygge ham. Anonymkode: 94834...3e8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 Ikke mareritt det jeg vet, men min kjære var helt overbevist det første, kanskje de første årene om at jeg kom til å forlate ham. Jeg tok det i starten som deg som liksom hva, nei, jeg er glad i deg, vi har det jo fint etc. Inntil jeg skjønte at det ikke handlet om meg, men om ham. Han var redd og usikker. Han hadde heller ikke vært i et langvarig, seriøst forhold før. Har også historie med å brått miste et søsken. Jeg skjønte at han vil jeg skal trygge ham, og jeg må være trygg. Dette var noe av det jeg gjorde: Hørte på ham når han var urolig. Sa dumt at du er redd. Jeg er her. Jeg har ikke tenkt meg noen steder. Jeg vil at vi skal gjøre hverandre trygge. Ble mer åpen for å, ikke krangle, men lufte uenigheter. Det er lett å tro at å ikke ta opp ting gjør ting trygt, men det motsatte skjer. Ikke vær redd for å kjefte på ham om han gjør noe kjipt i redsel. Han må ta ansvar selv om han er redd. Anonymkode: 95257...45f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 5 hours ago, Useless said: Jeg forstår meget godt dette. La meg spørre om et par ting. Var det en opprivende krangel? Har han uttrykt at han er redd for å miste deg? Jeg har hatt sånne drømmer ekstremt mange ganger siste gangen før jeg ble separert, vi kranglet mye og ting gikk skjennerelt på tverke på mange måter og vi kommuniserte dårlig. I perioder drømte jeg at hun forlot meg nesten hver dag og jeg tagg og ba om at hun måtte komme tilbake til meg i drømme og at hun var på en måte "slem". Våknet ofte "sint" på henne om morgenen fordi jeg var redd og en natt med forferdelige drømmer. Jeg våknet rett og slett knust og totalt rystet. Hvis han er litt lik meg så tror jeg ikke du skal tvile på hans kjærlighet overfor deg. Men dere bør kanskje få pratet skikkelig om dette og finne ut hvorfor dette nå er en tilbakevendende drøm, for det kan utvikle seg til mistenksomhet fra hans side og at som nå du blir veldig urolig og går å grunner på hvorfor. Dette kan for din del sette i gang tanker om at "kanskje" ønsker å bryte. Tror virkelig dere må få pratet om dette og eventuelt begge få hjelp eller kanskje han hvis det ikke gir seg. Takk for veldig fint svar 💗 Vi har ikke kranglet nå , eneste krangelen/ diskusjonen vi hadde er nære 6 mnd siden. Og vi har bare hatt det bra siden. Hatt en episode hvor han misforstod og lagde en avtale med en kompis. Da måtte jeg gi tydelig beskjed på at dette hadde skjedd noen ganger og han var litt i faresonen, rett og slett for at han skulle kjenne litt på det. Da sa han at han var oppriktig redd for å miste meg og det vi hadde. For vi har det veldig bra. Jeg har så klart tenkt tanken et par ganger, vil han at jeg skal gjøre det slutt. Ønsker han ikke dette like sterk som meg. Vi skal snakke om det når han kommer hjem fra jobb om noen dager. Lar ikke dette gå så fort, om du mener vi bør snakke om det. Vet det hjalp han sist. 💗💗 Anonymkode: d549e...d19 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ber han deg om å gjøre noe spesielt for å trygge han? F.eks droppe å være med venner, reise på en tur uten han? Disse bekymringene hans, har de kommet i forbindelse med at du skulle på noe som du har avlyst for å trygge han? Kanskje han kan gå til psykolog hvis det er et stort problem. Du har jo ikke tenkt å gå fra han. Han tar jo feil. Så da er det ikke så mye du kan gjøre enn å si at du ikke har noen planer om å forlate han, og ellers leve et normalt liv. Anonymkode: 15933...d5e Egentlig ikke, jeg spørr han stort sett om det er greit jeg stikker til en venninne, tar en tur på byen. Jeg har sjeldent avlyst noe for å trygge han. Men jeg var på en reise i fjor uten han, han fikk vite det litt for nærme avreise at jeg skulle dra. Det gikk fint, og vi kom enda nærmere hverandre når jeg kom hjem. Var ikke på tur alene men med familie. Føler jeg trygger han mye, men kanskje han har problemer med å forstå det. Anonymkode: d549e...d19
Hjelpsom Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk for veldig fint svar 💗 Vi har ikke kranglet nå , eneste krangelen/ diskusjonen vi hadde er nære 6 mnd siden. Og vi har bare hatt det bra siden. Hatt en episode hvor han misforstod og lagde en avtale med en kompis. Da måtte jeg gi tydelig beskjed på at dette hadde skjedd noen ganger og han var litt i faresonen, rett og slett for at han skulle kjenne litt på det. Da sa han at han var oppriktig redd for å miste meg og det vi hadde. For vi har det veldig bra. Jeg har så klart tenkt tanken et par ganger, vil han at jeg skal gjøre det slutt. Ønsker han ikke dette like sterk som meg. Vi skal snakke om det når han kommer hjem fra jobb om noen dager. Lar ikke dette gå så fort, om du mener vi bør snakke om det. Vet det hjalp han sist. 💗💗 Anonymkode: d549e...d19 Kanskje han har fått enda dypere kjærlighet for deg og kombinert med den episoden da du måtte være streng med han kan ha utløst en latent frykt for å miste deg om han trår feil igjen. Det er jo menneskelig å feile og vi gjør alle feil en gang i blandt. Tror du skal gjøre som du tenker å ta det opp rolig og prøve å finne ut hvor skoen trykker. Det vet jo bare han og det er ikke sikkert han vet det selv. Men kanskje dere finner det ut sammen. 💓 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå