Gå til innhold

Nora 100% syltetøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått helt dilla på Noras 100% syltetøy, særlig bringebærsyltetøyet. Det står jo at det ikke er tilsatt noe sukker, betyr dette at det er sunt å spise?

Prøver jo å begrense inntaket da, men ikke lett så lenge det er så godt :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er definitivt tilsatt sukker, jeg vil tro det er en eller annen form for fruktose. Stabburet har ikke noe nærmere informasjon på sine sider enn at det er tilsatt fruktkonsentrat. Det er vel oppgitt innhold av karbohydrater og kalorier på glasset? Du kan jo sammenligne med informasjonen på et vanlig syltetøyglass.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Syltetøy får vel aldri blitt direkte sunt, men jeg er ganske sikker på at det er litt bedre å spise nora sitt 100% syltetøy i stedet for f.eks firstprice sitt med 80% sukker eller hva det nå er. Men sjekk merkelappen, da vel. Der står det hvor mye karbohydrater det er.

Gjest Carmensita
Skrevet

Sjekket da jeg var på Meny i dag. Jordbærsyltetøyet (100%) hadde 150 kalorier pr 100gr. Noras hjemmelagede jordbærsyltetøy hadde 145 kalorier pr 100gr.....

:icon_neutral:

Skrevet

Hm, skummelt og misvisende!

Men blodsukkerstigningen blir vel ikke så stor hvis det er fruktkonsentrat og ikke hvitt sukker som er brukt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...