Prisme Skrevet 8. mars 2023 #81 Del Skrevet 8. mars 2023 Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Ja. På samme Eller sagt på en annen måte: særlig om du legger merke til treffene og glemmer gangene du bommet. Dette er selve definisjonen på confirmation bias. Jeg spør kun om andres stjernetegn nå jeg er sikker. Artig at du mener å vite mer om meg enn jeg selv gjør 😉 Det er definisjonen på å være en arrogant besserwisser. Men jeg forventer ikke at noen uten erfaring eller kunnskap om temaet skal forstå dette. Du kan bare argumentere så mye du vil. Jeg kunne ikke brydd meg mindre 😄 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #82 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 23.25): Nei, det er ikke bare tull. Det er misforstått på den måten at det er forenklet og forvridd i ukebladhoroskoper, der kanskje ikke astrologer skriver spaltene en gang. Astrologi er i virkeligheten et ekstremt komplisert system som kartlegger influenser fra mange forskjellige himmellegemer samtidig og relasjonen mellom dem, Jorden og oss. Sent i 2019 husker jeg at jeg fant flere artikler der astrologer skrev at fra 2020 og fremover, så kom vi til å gå inn i en veldig lik tid astrologisk som den som var under 2. verdenskrig. Mange astrologer var nervøse for denne tiden, og når covid com, så trodde jeg og andre at kanskje det var dette som ble sett i stjernene, og ikke en krig. Men hva har skjedd etter covid? Hm? Og tror dere jeg bløffer? Jeg klarer ikke finne noen av de gamle artiklene nå, men dette er enda bedre. En fysisk bok som er gitt ut i 2019 om fenomenet: "World War II started when Saturn and Ketu were transiting together in Aries, the first sign of Zodiac in 1939 and in exact conjunction on September 1, 1939. The war escalated during 1940-41 when Jupiter and Saturn were together in the sign Aries and Taurus. In 1945, the war ended when Saturn and Rahu came together in the sign Gemini. After eighty years, we are witnessing similar planetary events during 2019-2025. Saturn and Ketu are conjunct in Sagittarius during 2019-2020. Jupiter and Saturn are together from November 2019 to November 2021 in Sagittarius and Capricorn. Saturn and Rahu are meeting in Pisces, the last sign of the Zodiac during March-April 2025. The astrological community is wondering what these planetary conjunctions will do this time. World War III tries to answer some of the most important questions related to WWIII through analysis of world events in the last two hundred years and ancient astrological principles." https://books.google.no/books/about/World_War_III.html?id=bBbHDwAAQBAJ&redir_esc=y Anonymkode: de689...8a4 Hahaha, herlig. Mennesker har kriget og vært rammet av pandemier og epidemier siden mennekets morgen. Om de planetene står slik hvert 80. år, så vil det være krig og pandemi maaaange ganger ved disse konstellasjonene. Og maaaaange ganger (hele tiden historisk sett) når konstellasjonene er helt annerledes. Man må jo løfte blikket litt da. Ta noen kurs i sannsynlighetsregning sammen med astrologien kan være lurt, for å ha beina på jorda liksom. Anonymkode: 73a68...a91 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 8. mars 2023 #83 Del Skrevet 8. mars 2023 On 3/6/2023 at 3:13 AM, Sannhetsøkende said: Jeg har satt meg lite inn i astrologi. Men jeg har lest at vi ikke har det rette stjernetegnet. Vi ligger litt foran det opprinnelige? Vannmann er egentlig steinbukken f.eks. Jeg husket den artikkelen da den kom for noen år tilbake, jeg googlet, og dette var det første som kom opp. Alt er jo bare tøv basert på hva noen beduggede tenkere mente de så da de kikket opp på himmelen. De aller fleste stjernene i omtrent hvilket som helst stjernetegn, ligger i tillegg så langt fra hverandre at du ikke skal så veldig langt unna før de forskjellige stjernebildene ikke gir mening whatsoever. Det er også vesentlig flere stjernebilder enn hva zodiaken tilsier, hvem har bestemt at det er kun disse tretten (fjorten) som gjelder? Og hvorfor akkurat dem? Hva med Orion? Karlsvogna? Lillebjørn, og Dragen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 8. mars 2023 #84 Del Skrevet 8. mars 2023 Minya skrev (Akkurat nå): Jeg husket den artikkelen da den kom for noen år tilbake, jeg googlet, og dette var det første som kom opp. Alt er jo bare tøv basert på hva noen beduggede tenkere mente de så da de kikket opp på himmelen. De aller fleste stjernene i omtrent hvilket som helst stjernetegn, ligger i tillegg så langt fra hverandre at du ikke skal så veldig langt unna før de forskjellige stjernebildene ikke gir mening whatsoever. Det er også vesentlig flere stjernebilder enn hva zodiaken tilsier, hvem har bestemt at det er kun disse tretten (fjorten) som gjelder? Og hvorfor akkurat dem? Hva med Orion? Karlsvogna? Lillebjørn, og Dragen? Eksakt. Det blir jo til slutt ingen mening ut fra de reglene astrologien setter opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 8. mars 2023 #85 Del Skrevet 8. mars 2023 Prisme skrev (27 minutter siden): Jeg spør kun om andres stjernetegn nå jeg er sikker. Artig at du mener å vite mer om meg enn jeg selv gjør 😉 Okei, så du har absolutt aldri bommet? Det kom ikke fram fra ditt forrige innlegg. I så fall har du jo en evne som ingen før har klart å bevise. Kall meg bedreviter eller hva som helst, men jeg tror det ikke før jeg faktisk ser kontrollerte tester. Sitat Men jeg forventer ikke at noen uten erfaring eller kunnskap om temaet skal forstå dette. Jeg har jo spurt gjentatte ganger om forklaringsmodell og hvordan denne kan testes, men får absolutt ingen svar, så dere virker ikke veldig ivrige på å spre kunnskap heller. Sitat Du kan bare argumentere så mye du vil. Jeg kunne ikke brydd meg mindre Du bryr deg tydeligvis nok til å svare meg her da, selv om du jo forsåvidt ikke bryr deg nok til å (eller ikke kan) svare på konkrete, kritiske spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #86 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 23.36): Jepp, astrologi er fullstendig tull og oppspinn. Det er ingen fysiske lover eller noe i nærheten av vitenskap, forskning eller noe som helst slikt som tilsier at himmellegemer ekstremt langt borte skal kunne ha noen som helst påvirkning på mennesker. Det er fysisk umulig at planetens stilling har noen effekt på enkeltmennesker. Det du beskriver er confirmation bias og cherry picking. Anonymkode: a9a70...fbb Det vet du ingenting om 😉 Anonymkode: 086c6...787 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillakamilla Skrevet 8. mars 2023 #87 Del Skrevet 8. mars 2023 Prisme skrev (11 timer siden): Ja selvsagt! Har man satt seg inn i astrologi så vet man at det er reelt. Jeg kan ofte se på folk hvilket stjernetegn de er. Som en annen skrev, særlig om de er veldig typisk tegnet sitt. Jeg satt ovenfor en veldig følsom dame med store uttrykksfulle øyne. Vi pratet en stund, så sier jeg til henne «du er fiskene du, ikke sant?» — «jaaa, hvordan visste du det?» svarer hun. Vel du er veldig lik i væremåten og ansiktstrekk et par andre venninner jeg har som er fiskene , svarte jeg. Et annet eksempel: det var en fyr som var DØNN lik en kompis av meg som er løve. Samme kroppsbygning, personlighetstrekk, øyne og energi. Så jeg spør han rett ut: «er du løve?» — «Ehh ja?» sier han, og lurer videre på hvordan jeg visste det. Igjen svarer jeg at han minner meg om min kompis som også er løve. Jeg har mange eksempler som dette. Jeg er veldig interessert i psykologi og menneskers adferd. Jeg liker å analysere andre, se dem. Derfor har også interessen for astrologi kommet naturlig. Jeg vet at det er reelt. Fordi jeg har selv forsket i det, prøvd det ut i praksis og erfart det. Gang på gang. Kult! Jeg kjenner en som studerer på Astrologi skolen. Den er flere års utdannelse. Hun er helt rå og ekstrem treffsikker. Hun har jo studert dette nøye, så da skulle det bare mangle. Det er et komplekst system. Man blir svært overrasket når man først setter seg inn i profesjonell astrologi, det er en real tankevekker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 8. mars 2023 #88 Del Skrevet 8. mars 2023 Nei, det tror jeg overhodet ikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #89 Del Skrevet 8. mars 2023 Det er ikke noe som heter «profesjonell astrologi», for det er ikke et vitenskapelig fag. Det er omtrent like treffsikkert som å spå i teblader. Astrologi har blitt avvist av vitenskapen. I de tilfellene hvor astrologer har gjort falsifiserbare predikasjoner, så har astrologi blitt falsifisert. Det er overtro, og det at dere tror på det beviser selvsagt ikke noe annet. Anonymkode: 942ea...128 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #90 Del Skrevet 8. mars 2023 Min teori - veldig forenklet - inspirert av Law of One (www.lawofone.info) og Dion Fortune's Cosmic Doctrine: Astrologi dypest sett handler egentlig ikke om de stjernebildene vi ser her fra Jorden, men mer om universets sykluser av inngående og utgående energistrømmer som kan kalles kosmisk dag eller kosmisk natt. Destruktive eller konstruktive krefter (Service-to-self eller Service-to-others) vil være dominerende alt ettersom hvilken fase universet befinner seg i, og kan da også medføre at alvorlige konflikter kan ha større sannsynlighet for å inntreffe. Det er dette astrologien prøver å fortelle oss - hvilke dominerende krefter som angår din sjel i et gitt tidsintervall. Uansett vil vår frie vilje gjøre det umulig å treffe med spådommer 100% - det er kun snakk om "sannsynlighetsovervekter" i mangel av et bedre ord! 😄 (Litt som kvanteproblematikken der resultatet blir ødelagt av målingen...) De 12 stjernetegnene representerer de fleste av arketypene vi har her på Jorden, og kan kalles en "social memory complex" som har blitt til gjennom utallige rekker av inkarnasjoner. Når vi velger å reinkarnere her, vil vi bli "tildelt" en slik arketype som da danner grunnlaget for vår personlighet - altså vårt såkalte stjernetegn! Dette er metafysiske teorier på "ph.d. nivå", men er såklart ikke verifiserbare vitenskapelig. Likevel har jeg en følelse av at alle verdens religioner forsøker å si noe av det samme - uten at noen av dem sitter på fasiten! Å forklare det uforklarige slik religion prøver på, vil nødvendigvis føre til betydelig mengde forvrengning eller distortion av kjernen i budskapet... (...er vel ikke lenge til folka i hvite frakker kommer nå haha 🤣) LOVE and LIGHT! Anonymkode: 567b7...2a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 8. mars 2023 #91 Del Skrevet 8. mars 2023 Det er lett å bevise astrologi når man er etterpåklok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #92 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hahaha, herlig. Mennesker har kriget og vært rammet av pandemier og epidemier siden mennekets morgen. Om de planetene står slik hvert 80. år, så vil det være krig og pandemi maaaange ganger ved disse konstellasjonene. Og maaaaange ganger (hele tiden historisk sett) når konstellasjonene er helt annerledes. Man må jo løfte blikket litt da. Ta noen kurs i sannsynlighetsregning sammen med astrologien kan være lurt, for å ha beina på jorda liksom. Anonymkode: 73a68...a91 Verdenskrig har det ikke vært så mange ganger du, bare to. Og sist gang vi var redd for atomkrig var på 80-tallet. Når var sist gang hele verden ble stengt ned pga et virus? Ganske bra å prøve å bagatellisere det som skjer nå. Det som skjer er en total nedbrytning og omveltning av samfunnet og maktstrukturene, og dette er bare begynnelsen. Og det er dette man ser i stjernene. TS Anonymkode: de689...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #93 Del Skrevet 8. mars 2023 Bombasi skrev (59 minutter siden): Det er lett å bevise astrologi når man er etterpåklok Denne er skrevet i April 2019: "This alignment of Pluto and Saturn actually happens on January 12, 2020 and will affect the entire year. In fact, 2020 is filled with powerful and potent cosmic alignments, which really signals that it will be a transformative and perhaps even life-altering year for us all. Huge shifts are expected on a global level, and the closest taste we can get to understanding what shifts may be in store is happening right now in April 2019(...) Both of these planets aligning are going to create a cosmic storm of sorts. This storm is going to force us to rise up and claim responsibility for our lives, for our decisions, and for the way in which we are running the world(...) In the past, when Saturn and Pluto have aligned we have seen everything from recessions to wars, to depressions, and revolutions. All of these, while challenging, gave birth to a new way, and every single time, we rebuilt ourselves and found a new strength." https://www.liveabout.com/plutos-meaning-in-astrology-206366 Anonymkode: de689...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 8. mars 2023 #94 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Denne er skrevet i April 2019: "This alignment of Pluto and Saturn actually happens on January 12, 2020 and will affect the entire year. In fact, 2020 is filled with powerful and potent cosmic alignments, which really signals that it will be a transformative and perhaps even life-altering year for us all. Huge shifts are expected on a global level, and the closest taste we can get to understanding what shifts may be in store is happening right now in April 2019(...) Both of these planets aligning are going to create a cosmic storm of sorts. This storm is going to force us to rise up and claim responsibility for our lives, for our decisions, and for the way in which we are running the world(...) In the past, when Saturn and Pluto have aligned we have seen everything from recessions to wars, to depressions, and revolutions. All of these, while challenging, gave birth to a new way, and every single time, we rebuilt ourselves and found a new strength." https://www.liveabout.com/plutos-meaning-in-astrology-206366 Anonymkode: de689...8a4 Men altså. Astrologi har tusenvis av slike teorier ute samtidig, og kanskje flere forskjellige teorier under samme tidsperiode. Når da perioden er over så viser det seg at èn av teoriene stemte, og som astrologi fronter for "bevis", mens de andre teoriene som tok feil hører man ingenting om. Ved neste hendelse så får man igjen bekreftet astrologiens hypoteser, men da lener man seg på en annen teori for å "bevise" det. I tillegg er astrologi ofte vagt for å treffe bredt, slik at mye "bevises" på veien, og når den ene svært konkrete teorien slår inn så blir det oppstandelse rundt astrologi. Astrologi er synsing med etterpåklokskap. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #95 Del Skrevet 8. mars 2023 Bombasi skrev (57 minutter siden): Men altså. Astrologi har tusenvis av slike teorier ute samtidig, og kanskje flere forskjellige teorier under samme tidsperiode. Eksempel? Og hva vet du om astrologi? TS Anonymkode: de689...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #96 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 0.51): Det er tull. Anonymkode: 90b19...068 Du gir skikkelig steinbukken vibes. Det eneste du gjør når du sier det, er å prøve å beskytte din identitet. Og så anonym da gitt. Anonymkode: 1ca65...685 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 8. mars 2023 #97 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Denne er skrevet i April 2019: ... Anonymkode: de689...8a4 Vi har to hypoteser: 1. At kombinasjonen av Pluto og Steinbukken direkte påvirker livet på jorda på en sterk måte hver gang de er på linje. 2. At det ikke finnes noen slik sammenheng, og troen på det er fri fantasi. Siden du ser ut til å være overbevist om at hypotese 1 stemmer, må du vel ha en god måte å skille den fra 2 på? Hvis alt du har er en hypotese som ikke på noen måte kan skilles fra fri fantasi, hvorfor i all verden tror du på den? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #98 Del Skrevet 8. mars 2023 Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Vi har to hypoteser: 1. At kombinasjonen av Pluto og Steinbukken direkte påvirker livet på jorda på en sterk måte hver gang de er på linje. 2. At det ikke finnes noen slik sammenheng, og troen på det er fri fantasi. Siden du ser ut til å være overbevist om at hypotese 1 stemmer, må du vel ha en god måte å skille den fra 2 på? Hvis alt du har er en hypotese som ikke på noen måte kan skilles fra fri fantasi, hvorfor i all verden tror du på den? Mange års erfaring med folks stjernetegn, studering av eget og andres fødselshoroskop, og et kurs i astrologi blant annet. For å ta et bitte lite utdrag av fødselshoroskopet har jeg Mars retrograd, og har akkurat disse problemene: "If you were born during Mars retrograde, you may grapple with issues relating to energy, drive, ambition, autonomy, leadership, and manifestation." https://www.wellandgood.com/retrograde-planets-in-natal-chart/ Her kan du lage fødselskart og se om det stemmer. jeg har skremt et par skeptikere med dette: https://www.astro.com/horoscope Anonymkode: de689...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #99 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange års erfaring med folks stjernetegn, studering av eget og andres fødselshoroskop, og et kurs i astrologi blant annet. For å ta et bitte lite utdrag av fødselshoroskopet har jeg Mars retrograd, og har akkurat disse problemene: "If you were born during Mars retrograde, you may grapple with issues relating to energy, drive, ambition, autonomy, leadership, and manifestation." https://www.wellandgood.com/retrograde-planets-in-natal-chart/ Her kan du lage fødselskart og se om det stemmer. jeg har skremt et par skeptikere med dette: https://www.astro.com/horoscope Anonymkode: de689...8a4 Vær imidlertid oppmerksom på at analysene er utvalgte aspekter av fødselshoroskopet, og tar ikke hensyn til andre aspekter som spiller inn i hvert aspekt. Det er altså datagenerert, og mangler helheten som en personlig astrologisk analyse kan gi. Anonymkode: de689...8a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #100 Del Skrevet 17. mars 2023 horoskop er selvfølgelig bare søppel, for mindre smarte mennesker. Anonymkode: 1af1e...bea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå