Gå til innhold

15 åring alene hjemme i 4-5 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi skal bort i en ferie snart, og var datter ønsker ikke å være med (trives ikke med vår familie i det hele tatt) hun er 15, og har lyst til å være alene hjemme i omtrent 4-5 dager, imens vi er borte. 

Hun er veldig ansvarlig og selvstendig, moden for alderen. Vi er ikke redde for festing osv, hun går på en liten skole som virkelig ikke er et sånt miljø, og kjenner ikke så mange andre. Festing og drikking hverken liker hun eller driver hun med, det er vi 100% sikre på. Hun er 15 år gammel. 

Jeg tenker mer på farene, sånn tyveri, osv? Er jo veldig usannsynlig at noe skjer, og hun vil være veldig forsiktig, men hva tenker dere? Hun kan ikke være hos venner da alle reiser bort langt unna. Vi bor i et trygt nabolag, I andre etasje.

Gjerne del om deres opplevelser osv, da vi er ganske usikre på dette!

Anonymkode: fb0fe...a58

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei! Vi skal bort i en ferie snart, og var datter ønsker ikke å være med (trives ikke med vår familie i det hele tatt) hun er 15, og har lyst til å være alene hjemme i omtrent 4-5 dager, imens vi er borte. 

Hun er veldig ansvarlig og selvstendig, moden for alderen. Vi er ikke redde for festing osv, hun går på en liten skole som virkelig ikke er et sånt miljø, og kjenner ikke så mange andre. Festing og drikking hverken liker hun eller driver hun med, det er vi 100% sikre på. Hun er 15 år gammel. 

Jeg tenker mer på farene, sånn tyveri, osv? Er jo veldig usannsynlig at noe skjer, og hun vil være veldig forsiktig, men hva tenker dere? Hun kan ikke være hos venner da alle reiser bort langt unna. Vi bor i et trygt nabolag, I andre etasje.

Gjerne del om deres opplevelser osv, da vi er ganske usikre på dette!

Kan legge til at dette er i en ferie, så blir ikke noe komme seg til skolen, osv.

Ts

• Nyttig 1
Skrevet

Tyveri/innbrudd ville jeg ikke ha bekymret meg for i det hele tatt. Hun kan ringe politiet like godt som dere kan.

Anonymkode: 7fe07...292

• Liker 15
Skrevet

Noen dere kjenner i nærheten som kan følge litt med? Noen hun kjenner godt og kan oppsøke hvis det skulle skje noe?

Anonymkode: 7b9da...07e

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville alliert meg med en slektning eller nabo eller noe, som kunne ha stukket innom noen ganger.
Selv om hun ikke er interessert i fest og baluba, så ryktes det fort blant tenåringer når noen er alene hjemme.
Ting kan komme ut av kontroll også for fine ungdommer, og da trenger de at det til enhver tid er en pålitelig voksen rett i nærheten. Har vært borti det selv; tenåringen skulle ha 5 venner på besøk før et skoleball. Det kom minst tretti, og de ringte etter hjelp til å bli kvitt dem. Da jeg kom hjem hadde ingenting galt skjedd, men ungdommen ble skremt.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes ikke det høres ut som at dette skulle være noe å bekymre seg for.  Hun høres ut til å være av typen som vil klare seg fint :)

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Skal nok gå fint men hun burde ha noen hun kan ringe hvis det skulle være noe.

Anonymkode: 9b52f...52f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde vært mest bekymret for om det kommer mange «venner» på døra og vil inn og feste, eller om 15-åringen ikke trives med å være alene når det kommer til stykke. Hadde ikke dratt fra i så mange dager uten å ha avtalt at noen skulle komme innom el. Men jeg ville nok krevd at 15-åringen ble med, for alle trenger trening i å omgås folk man «ikke trives med i det hele tatt». Bestemme selv kan hun når hun blir 18.

Anonymkode: 39f17...498

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Gutter er den største trusselen mot hennes sikkerhet.

Har hun ingen kontakt med gutter kan du trygt la henne være hjemme alene noen dager.

Anonymkode: 0435d...7ad

• Liker 3
Skrevet

Hadde hun hatt en trygg voksen i nærheten (onkel, bestemor e.l.) hadde jeg sagt ja. Men ikke når alle de nærmeste er bortreist. Hun er for ung.

Jeg henger meg opp i at hun ikke trives med familien. Hvorfor ikke? Hva kan gjøres for at hun skal få det fint på ferie med familien?

Anonymkode: 9723f...e5d

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg flyttet for meg selv når jeg var 15. Vis tillit! 

Anonymkode: d2959...317

• Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet

Kjære vene da - hun er 15!! Selvfølgelig kan hun være hjemme alene 4-5 dager - mange flytter på hybel for å gå på skole i den alderen!

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Min 15-åring ville aldri fått lov til dette. 
Glem det!

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde hun hatt en trygg voksen i nærheten (onkel, bestemor e.l.) hadde jeg sagt ja. Men ikke når alle de nærmeste er bortreist. Hun er for ung.

Jeg henger meg opp i at hun ikke trives med familien. Hvorfor ikke? Hva kan gjøres for at hun skal få det fint på ferie med familien?

Mente ikke vår lille familie, men hun har besteforeldre som ikke har vært hyggelige mot henne, har hatt vanskelige tider nå, og ønsker ikke å være med dem. Hennes besteforeldre er dit vi skal, og det er ikke et sted hun føler seg bra (ikke mine foreldre) Vi gjør alt vi kan, men hun har gått gjennom mye

Ts

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun har mange av våre venner (foreldre) nærme, som hun kjenner veldig godt. Bare ikke til å bo hos. Så trenger hun hjelp kan hun få det! 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde vært mest bekymret for om det kommer mange «venner» på døra og vil inn og feste, eller om 15-åringen ikke trives med å være alene når det kommer til stykke. Hadde ikke dratt fra i så mange dager uten å ha avtalt at noen skulle komme innom el. Men jeg ville nok krevd at 15-åringen ble med, for alle trenger trening i å omgås folk man «ikke trives med i det hele tatt». Bestemme selv kan hun når hun blir 18.

Anonymkode: 39f17...498

Enig! Mine får ikke være alene. Jeg er forelderen og de kan ikke velge dette selv. Jeg har ansvaret for mine barn under 18år!

Inge skal sitte alene hjemme i den alderen eller yngre som mange her mener er greit!

Anonymkode: f496b...226

• Liker 5
Skrevet

Og så må hun ikke kringkaste at hun er alene. Hjelper ikke at hun ikke drikker og fester hvis huset blir partykkræsjet. Det er vel det verste som kan skje i dette tilfellet. Og ikke uvanlig dessverre. Ikke lett for en 15-åring å stoppe det.

Anonymkode: 5d87d...1fe

• Liker 5
Skrevet
Andro skrev (7 minutter siden):

Jeg ville alliert meg med en slektning eller nabo eller noe, som kunne ha stukket innom noen ganger.
Selv om hun ikke er interessert i fest og baluba, så ryktes det fort blant tenåringer når noen er alene hjemme.
Ting kan komme ut av kontroll også for fine ungdommer, og da trenger de at det til enhver tid er en pålitelig voksen rett i nærheten. Har vært borti det selv; tenåringen skulle ha 5 venner på besøk før et skoleball. Det kom minst tretti, og de ringte etter hjelp til å bli kvitt dem. Da jeg kom hjem hadde ingenting galt skjedd, men ungdommen ble skremt.

Skjønner godt. Hun går på en veldig liten skole, de er 15 i klassen hennes, ingen fester osv. Hun har noen veldig gode venner, men de er ikke hjemme. Hun kjenner ikke så mange, er liksom så lite miljø hun er i !

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og så må hun ikke kringkaste at hun er alene. Hjelper ikke at hun ikke drikker og fester hvis huset blir partykkræsjet. Det er vel det verste som kan skje i dette tilfellet. Og ikke uvanlig dessverre. Ikke lett for en 15-åring å stoppe det.

Anonymkode: 5d87d...1fe

Ja, skjønner jo det. Men hun kjenner ingen som fester, bitteliten skole osv. Så ingen som kan party kræsje antar jeg. Untatt om fullstendig ukjente gjør det?

Skrevet

Er dere venner med naboen slik at de kan holde et øye med henne og evt stoppe fester?

Slik det er her så går ryktene fort hvis noen er hjemme alene og ungene samles for å feste. Ofte går ting ut av kontroll. 

Anonymkode: 0955e...71e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...