Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leier en sokkel. Deler strøm, internett og tv med huseier. Noe som ikke bare har fordeler. 

Nå har jeg mistet tv favoritt kanalen. Fikk ingen varsel på forhånd siden jeg ikke har eget abonnement. Det er jo huseier som har abonnement. Denne tv leverandøren skal kutte denne kanalen for godt, så det er ikke mulig å fortsette å se den .Jeg har en svart boks , og kabel i veggen her. Jeg logger meg på wifi via et passord. Ruter befinner seg i 2. etg.

MEN, jeg savner tv kanalen min og lurer på hvordan jeg skal få den tilbake. Rikstv har den ikke . Så det må enten bli telenor eller telia. Men jeg skjønner ikke hvordan det der fungerer. Kan jeg bruke wifi som allerede er i 2 . etg , eller må det noe mer til ?  Hvordan kobler man seg på noe slikt ? Er det i hele tatt mulig eller må jeg ha samme tv som 2.etg ? HJELP. Om jeg skal kjøpe egen wifi og tv tror jeg dette blir rundt 1000 kr ekstra så det blir jo en ekstra kostnad.

Ikke bestandig det er så gunstig å dele slike ting. Det beste hadde vært og hadd strøm, wifi og tv utenom . 

Anonymkode: 0af3c...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Internett har du jo. Så du må finne en tv leverandør? Som tilbyr den kanalen. Og da må man gjerne koble en boks inn i ruteren? Som står i eiers del av huset. 

Anonymkode: 7b4d8...77e

Skrevet

Tror jeg hadde kjøpt meg tilgang til den kanalen på nett om det er mulig (Viaplay, tv2sumo, Amazon prime osv) og så bare sett de programmene på pc’n. Da kan du også bruke en chromecast for å få logget inn på tv,n men det krever at du har smart tv.

Anonymkode: 8d23c...3f7

• Liker 2
Skrevet

Hvilken kanal er dette da TS? Har du sjekket om du kan se på den via nett tv? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror jeg hadde kjøpt meg tilgang til den kanalen på nett om det er mulig (Viaplay, tv2sumo, Amazon prime osv) og så bare sett de programmene på pc’n. Da kan du også bruke en chromecast for å få logget inn på tv,n men det krever at du har smart tv.

Eventuelt Apple TV, den kan man jo bare logge inn via HDMI-utgangen. Vet ikke hvordan dette er med cromecast?

Skrevet

national geo wild. Er den noen mulighet for å koble data til tv? jeg vil helst se det på tv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

national geo wild. Er den noen mulighet for å koble data til tv? jeg vil helst se det på tv 

Chromecast og streame fra app?

Anonymkode: 73aee...6b3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Chromecast og streame fra app?

Anonymkode: 73aee...6b3

dette blir for avansert

Skrevet

men kan man ikke kjøpe en slik twe boks fra telenor og sette i kabelen i denne ? er det mer avansert ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg leier en sokkel. Deler strøm, internett og tv med huseier. Noe som ikke bare har fordeler. 

Nå har jeg mistet tv favoritt kanalen. Fikk ingen varsel på forhånd siden jeg ikke har eget abonnement. Det er jo huseier som har abonnement. Denne tv leverandøren skal kutte denne kanalen for godt, så det er ikke mulig å fortsette å se den .Jeg har en svart boks , og kabel i veggen her. Jeg logger meg på wifi via et passord. Ruter befinner seg i 2. etg.

MEN, jeg savner tv kanalen min og lurer på hvordan jeg skal få den tilbake. Rikstv har den ikke . Så det må enten bli telenor eller telia. Men jeg skjønner ikke hvordan det der fungerer. Kan jeg bruke wifi som allerede er i 2 . etg , eller må det noe mer til ?  Hvordan kobler man seg på noe slikt ? Er det i hele tatt mulig eller må jeg ha samme tv som 2.etg ? HJELP. Om jeg skal kjøpe egen wifi og tv tror jeg dette blir rundt 1000 kr ekstra så det blir jo en ekstra kostnad.

Ikke bestandig det er så gunstig å dele slike ting. Det beste hadde vært og hadd strøm, wifi og tv utenom . 

Om du mener at det ikke er gunstig, så må du nesten finne et sted hvor du kan ha dette i eget abonnement. For som du nevner, så koster dette for 1000 kr mnd, og jeg regner med at huseier ikke tar seg så fryktelig godt betalt for å dele dette med deg. De fleste synes derfor det er gunstig å ha dette inkludert, og så får man evt betale for det man trenger ekstra gjennom nett-abonnement. Er det en sportskanal du mister, så finner man alle disse på nett. Om du ikke har chromecast eller apple-tv, så kan du plugge hdmi til pcen. 

Anonymkode: 482a9...5b5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

dette blir for avansert

Hvorfor blir det for avansert? Du skrur jo bare på TVen på inngangen som chromecasten er plugget i, går inn på appen, trykker på knappen 'cast til tv', så trykker du play på programmet. 

Anonymkode: cfe32...64e

• Liker 3
Skrevet

Hvis ikke huseier har tv pakke med kanalen du ønsker må du kjøpe din egen tv pakke. Ta kontakt med de forskjellige tv selskapene og velg den som gir deg billigst deal så sender de deg eget separat utstyr. 

Alternativ: om kanalen har nett tv så kan du laste ned tv kanalens nett tv app på TVen din og streame kanalen 

Anonymkode: ceedd...c2e

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan koble PCen til TVen på samme sted man kobler til DVD spiller. Så velger jeg HDMI 1 eller HDMI 2 etter om jeg vil se TV eller på PC.

• Liker 1
Skrevet

Du må da ha en ekstra HDMI kabel. Slik som går til «boksen».

Skrevet

dette blir for avansert

Å bruke Chromecast er veldig enkelt. Når selv jeg får det til så klarer du og.

Anonymkode: 98c48...47d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det å dele nett og TV med utleier/leietager er aldri positivt for noen av partene og det bryter med avtalen som abonnementen har med leverandøren.

Du bør ordne deg med eget abonnement for både TV og nett så kan du bestemme selv, da slipper du også at noen kan overvåke hva du gjør på nettet og utleier slipper å være juridisk ansvarlig for hva du bruker nettet til. 

Anonymkode: 04863...cd7

AnonymBruker
Skrevet

Hva med... Å spørre huseier om du kan få kanalen tilbake ? 

Anonymkode: 9d6b1...b68

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Her har du nok misforstått noe. Om du har Chromecast trenger du ikke SmartTV, men om du har SmartTV trenger du ikke nødvendigvis Chromecast.

Du trenger kun en HDMI inngang.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

dette blir for avansert

Hvordan blir det avansert? Det er jo lettere enn de fleste løsningene til tv-leverandørene. 

Anonymkode: 6848a...588

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er lettere med chrome cast enn å koble inn en data. 

Anonymkode: 6848a...588

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...