Gå til innhold

Grillet kylling (Prior). Varmebehandles?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en pose med ferdig grillet kylling fra Prior i dag. Denne: https://www.prior.no/produkter/000000005000007839

Planen var å bruke kyllinglårene som vanlig middag, samt i salater og wraps. Så ser jeg at det står at lårene må gjennomvarmes før bruk. Vil det si at kjøttet ikke kan brukes kaldt?

Kan jeg f.eks. gjennomvarme noen lår og deretter bruke restene i wraps dagen etter? Eller må de gjennomvarmes hele tiden?  Vanligvis kan vel grillet kylling brukes kald? 

Jeg har ikke lyst til å ta noen sjanser med kyllingkjøtt, og det passer så dårlig å spise oppvarmede kyllinglår til middag flere dager på rad. Håpløst å ta med som lunsj (wraps/salat), dersom de må varmes i 20 minutter. 

Noen som har prøvd dette produktet? Råd? 

Anonymkode: 6ec12...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tipper de skriver det for sikkerhets skyld i tilfelle det skulle ha kommet bakterier på i produksjonsprosessen. For normalt må man ikke varme opp igjen kylling nei.

Anonymkode: ecbff...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo steke kyllingen om kvelden, og avkjøle raskt før du lager til wraps som du tar med dagen etter (lar dem selvsagt ligge i kjøleskap til du skal dra).

Jeg er litt skeptisk til å la kylling ligge på jobben i et varmt miljø i flere timer før den skal spises. Vi har kjøleskap, så jeg løser det ved å bruke det, men generelt synes jeg du skal være forsiktig, selv om det som regel går bra. Det går an å finne på andre ting å ha med som mat på jobb eller studiested. Du kan lage masse variert av kyllingen du har hjemme, eller fryse ned deler av den.

Anonymkode: 1b09b...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...