Gå til innhold

Kjæresten sier at han ikke kan være helt seg selv med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjent hverandre i tre måneder, har mye kontakt, ses ofte og definert oss som kjærester nå. Han spurte meg om jeg kan være meg selv 100% med han, noe jeg kan. Jeg er trygg på meg selv, også seksuelt. Han sa at han kun klarer å være seg selv 65 % generelt, og ca 55 % seksuelt (kan tilføye at han sliter med ereksjonen). Han sier at han liker å være sammen med meg, nettopp fordi jeg er meg selv og da blir det også lettere for han å være det. Vi er i 40-årene.
Det at han ikke kan være seg selv, har etterhvert begynt å gjøre meg litt usikker på han. I den forstand om han tilpasser meg mye, og hva han tror jeg ønsker. At han kan komme til å lyve til meg fordi han ikke tør å være ærlig. 
Hva tenker dere? Noen erfaringer?

Anonymkode: ca95a...68c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det må være vondt for ham, men det høres ut som at du har den tryggheten han trenger.
Vær tålmodig, menneske, så skal du se han blomstrer. Legg til rette for å snakke om ting, uten å presse ham. 
Kanskje har han noen preferanser han syns er flaue å lufte? Det kommer nok - om dere har tillit til hverandre, og du ikke dyrker det snevet av paranoia som du viser i ts. Gi ham tid og rom.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Min kjære brukte nok mer enn 3 mnd på å vise seg 100 % som seg selv. Normalt å holde litt tilbake i starten. 

Anonymkode: 1fc6d...137

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, Andro said:

Jeg tenker at det må være vondt for ham, men det høres ut som at du har den tryggheten han trenger.
Vær tålmodig, menneske, så skal du se han blomstrer. Legg til rette for å snakke om ting, uten å presse ham. 
Kanskje har han noen preferanser han syns er flaue å lufte? Det kommer nok - om dere har tillit til hverandre, og du ikke dyrker det snevet av paranoia som du viser i ts. Gi ham tid og rom.

Riktig, det sitter langt inne for han hva han liker og ikke liker i senga. Han er også bekymret for å ikke tilfredsstille meg. Han tenker mye og det går utover ereksjonen. 
Tenker du har rett i at tålmodighet skal til, og ikke presse. Takk

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde helt ærlig lurt på hva han mente med det, hva han skjulte. Må jo være noen dårlige sider siden han ikke er komfortabel med å vise dem. Rødt flagg..

Anonymkode: 90aae...714

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde helt ærlig lurt på hva han mente med det, hva han skjulte. Må jo være noen dårlige sider siden han ikke er komfortabel med å vise dem. Rødt flagg..

Kan være rødt flagg. Derfor jeg bringer det opp.
Han sier bl.a. at han er redd for å vise sine sårbare sider, at jeg ikke synes han er mandig nok. At jeg ikke vil akseptere han.

Skrevet

Helt normalt. Det som er unormalt er at han har selvinnsikt rundt det og tør å fortelle deg det. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
1 minutt siden, ESFP said:

Helt normalt. Det som er unormalt er at han har selvinnsikt rundt det og tør å fortelle deg det. 

Han snakker mye om følelser. En utmerket samtalepartner. Han merker veldig kjapt om jeg tenker på noe, og da graver inn til hvordan jeg har det. Han bruker mye tid på å reflektere rundt sitt liv

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han sier bl.a. at han er redd for å vise sine sårbare sider, at jeg ikke synes han er mandig nok. At jeg ikke vil akseptere han.

Spør hva han mener. Lær han at sårbarhet er positivt og at patriarkatet har skapt et destruktivt mannsideal rundt dette her å være "mann nok". Det er bare en sosial konstruksjon (som tar liv), såklart er han like mye mann om han er sårbar. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han snakker mye om følelser. En utmerket samtalepartner. Han merker veldig kjapt om jeg tenker på noe, og da graver inn til hvordan jeg har det. Han bruker mye tid på å reflektere rundt sitt liv

Da er det en perfekt anledning for deg å fortelle ham om din usikkerhet rundt hans uttalelser. 

• Nyttig 3
Skrevet
Just now, ESFP said:

Da er det en perfekt anledning for deg å fortelle ham om din usikkerhet rundt hans uttalelser. 

Ja, jeg må gjøre det. Kan ikke fortsette å kjenne det slik

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det har han jo helt rett i, men da skyter han også seg selv i foten ved å fortelle deg at han er redd for det. Hvis han mente det oppriktig hadde han holdt godt kjeft om det også. Dette høres mer ut som sånn typisk passiv-aggressiv dobbeltkommunikasjon, hvor han prøver å få deg til å forplikte deg til et "nei, sånn er det ikke", slik at han kan bruke det mot deg seinere hvis han åpner opp om sine usikkerheter og du blir avtent av det.

Hadde han vært en ordentlig mann hadde han stått for det han mener, og tatt konsekvensene av det (d.v.s. godta at man ikke kan være åpen om sine usikkerheter med kvinner). I stedet fisker han etter en eller annen form for tillatelse fra deg om at det skal være greit allikevel, og putter med det ansvaret over på deg. Svakt.

Anonymkode: ad592...72e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har han jo helt rett i, men da skyter han også seg selv i foten ved å fortelle deg at han er redd for det. Hvis han mente det oppriktig hadde han holdt godt kjeft om det også. Dette høres mer ut som sånn typisk passiv-aggressiv dobbeltkommunikasjon, hvor han prøver å få deg til å forplikte deg til et "nei, sånn er det ikke", slik at han kan bruke det mot deg seinere hvis han åpner opp om sine usikkerheter og du blir avtent av det.

Hadde han vært en ordentlig mann hadde han stått for det han mener, og tatt konsekvensene av det (d.v.s. godta at man ikke kan være åpen om sine usikkerheter med kvinner). I stedet fisker han etter en eller annen form for tillatelse fra deg om at det skal være greit allikevel, og putter med det ansvaret over på deg. Svakt.

Det kan være som du sier, men han er ikke av den manipulative type. Så vidt jeg har merket. Og jeg tror ikke han tar sjansen på å holde noe "voldsomt" bak min rygg til et senere tidspunkt. Jeg tror det er snakk om små usikkerheter. Særlig knyttet til hans erektile dysfunksjon. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva er vanskelig å forstå med dette?

De fleste damer ser på følelser som feminine trekk. Det samme med å være sårbar, ergo resonnerer han seg fram til at dette må han ikke vise til deg. Fyren gjør en hundre prosent korrekt analyse. 

Anonymkode: 276ca...83e

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De fleste damer ser på følelser som feminine trekk. Det samme med å være sårbar, ergo resonnerer han seg fram til at dette må han ikke vise til deg. Fyren gjør en hundre prosent korrekt analyse. 

Analysen hans er rett, men handlingene hans (å snakke om det allikevel) står ikke i stil til analysen. Han må bestemme seg for hvor han står, og handler i kongruens med det. Enten snakker han om følelsene sine og står for dem, eller så holder han kjeft. Det minst tiltrekkende man kan gjøre er den passiv-aggressive mellomtingen.  

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Men jeg er jo bekymret for at han ikke tør å utfolde seg selv. Vil han holde ut i et forhold med et lokk på seg selv.. Dessuten tenker jo jeg også en del over det, nå som han har fortalt hvor mye han holder tilbake. Forstår jo at jeg bør virke trygg og sikker, men han gjennomskuer det. Senest i dag skrev han at jeg virker litt "tør"/kjøligere og lurer på om det er noe i veien. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Analysen hans er rett, men handlingene hans (å snakke om det allikevel) står ikke i stil til analysen. Han må bestemme seg for hvor han står, og handler i kongruens med det. Enten snakker han om følelsene sine og står for dem, eller så holder han kjeft. Det minst tiltrekkende man kan gjøre er den passiv-aggressive mellomtingen.  

Jeg spurte han om han er tror at jeg ikke vil komme til å akseptere han, eller om det er frykten for at jeg ikke kommer til å akseptere han. Han sa at det utelukkende er det siste

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har bare vært sammen i noen mnd...har du selv øst ut hele sjela til ham etter 12 uker?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere har bare vært sammen i noen mnd...har du selv øst ut hele sjela til ham etter 12 uker?

Det finnes ikke noe som jeg ikke kan snakke om. Endrer heller ikke min personlighet i forsøk på å være en jeg tror han ønsker jeg skal være. Selvfølgelig har jeg ikke hatt mulighet til å utlevere hele sjela i ett jafs, men det jeg utleverer er autentisk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

...Selvfølgelig har jeg ikke hatt mulighet til å utlevere hele sjela i ett jafs, men det jeg utleverer er autentisk

Kanskje det er det noe av det samme han prøver å si, bare med andre ord? At han føler at han skulle ønske han kunne delt mer/ fortere?

Siden han nevner mannlig sårbarhet selv, så tror jeg du bør lytte til det. Mange menn er redd for å bli "brukt" eller avvist om de deler mye sårbart på én gang  

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...