AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Skrevet 28. februar 2023 Har en baby på 2mnd.. Førstegangsmor.. Ga baby litt mme i kveld ettersom brystene har vært, eller føltes som ganske tomme i hele dag, og baby var urolig og sulten. Hadde en mme boks som vi brukte i starten da jeg fikk melk ganske sent i brystene. Har ikke trengt å bruke den noe særlig da jeg fullammer. Men dumme meg, sjekket jo ikke dato, ser jo nå at den bare er holdbar i 3 uker etter den er åpna.. Dvs den er jo 5 uker på overtid. Smakte litt på den etter jeg lagde en flaske, for å sjekke temperatur, og syns den smakte litt rart, men tenkte det var fordi jeg nettopp hadde pussa tenna.. Dumme meg..gitt gammel mme til babyen min.. Er jo pulver og best før, men hva kan skje? Føler meg som den verste mamman nå.. Anonymkode: 74588...8d0
Camilla_s Skrevet 28. februar 2023 #2 Skrevet 28. februar 2023 Datoen på varen er bare et uttrykk for hvor lenge produsenten garanterer at varen er spiselig. De setter ikke en dato også er varen helt uspiselig og "giftig". Men følg med på baby(uro, oppkast osv), det er vel det viktigste 😊 men det går nok heeelt fint skal du se. 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Skrevet 28. februar 2023 Mest sannsynlig går det veldig bra og dere merker ingenting, bortsett fra kanskje litt dårlig mage. ❤️Regner da med at du selvfølgelig har blandet ut med 7 grader osv som anbefalt 😅 Anonymkode: 22b16...a7d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mest sannsynlig går det veldig bra og dere merker ingenting, bortsett fra kanskje litt dårlig mage. ❤️Regner da med at du selvfølgelig har blandet ut med 7 grader osv som anbefalt 😅 Anonymkode: 22b16...a7d 70, ikke 7😂 Anonymkode: 22b16...a7d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Skrevet 28. februar 2023 Ja men siden den smakte rart så tenker jeg jo at den er dårlig.. Husker jo smaken fra tidligere, litt søtt liksom. Men den gikk rett i søpla nå ihvertfall Anonymkode: 74588...8d0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #6 Skrevet 28. februar 2023 Ja alt er kokt og sterilt. Anonymkode: 74588...8d0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #7 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja men siden den smakte rart så tenker jeg jo at den er dårlig.. Husker jo smaken fra tidligere, litt søtt liksom. Men den gikk rett i søpla nå ihvertfall Anonymkode: 74588...8d0 Jeg erindrer det Smakte som akvariemat lukter før den gikk ut på dato, så ville ikke lagt for mye i det Anonymkode: b420e...f2f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Jeg har gjort det samme, visste ikke om den holdbarheten (ga bare MME en sjelden gang). Gikk heldigvis bra. Men jeg trodde det var mer at det ble mindre næringsstoffer, taper smak osv ikke at det ble bakterievekst med en gang? Det er jo pulver ikke ferdig blandet og man blander det jo ut i 70+ grader osv..? Anonymkode: 92e52...45c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #9 Skrevet 1. mars 2023 Hei, siden dere bruker det bare sporadisk er det nok lurere å kjøpe ferdigblandet MME. Så blir det mindre svinn Anonymkode: e5d1a...4a3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #10 Skrevet 1. mars 2023 Går nok fint 😊 dere har jo blandet det ut i minst 70 grader? Anonymkode: c4495...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå