Gå til innhold

Steketermometer som ikke smelter i ovnen…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig ny ovn, og valgte en modell uten mulighet for å koble på steketermometer. Der sparte jeg noen (ganske mange kroner).

Problemet er at jeg nå har prøvd to steketermometere som har smeltet i ovnen på relativt svak varme. Et fra Rösle, og ett fra Weber.

Da jeg studerte hadde jeg et billig steketermometer i stål, som kunne stå i ovnen i timesvis.

Finnes det fremdeles noe slikt, som er tålelig nøyaktig?

Anonymkode: 9feda...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et billig fra ikea. Har hatt det i mange, mange år. 

https://www.ikea.com/no/no/p/fantast-steketermometer-timer-digital-svart-20103016/

Det finnes slike som skal stå inne i ovnen også, og som selvfølgelig ikke smelter. Jeg har et gammelt av den typen, men problemet er at "vinduet" er umulig å rengjøre. Så kan ikke se temperaturen. 

Anbefaler uansett det fra Ikea. 

Anonymkode: 8a250...f2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merker jeg lurer veldig på hva slags steketermometer du har brukt som smelter i ovnen. :klo: Ett eller annet sted har jeg et steketermometer for microbølgeovn med noe plast på, men ellers har alle steketermometer jeg har hatt vært med bare metall i delene som skal inn i ovnen. 

Anonymkode: 1607b...656

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg merker jeg lurer veldig på hva slags steketermometer du har brukt som smelter i ovnen. :klo: Ett eller annet sted har jeg et steketermometer for microbølgeovn med noe plast på, men ellers har alle steketermometer jeg har hatt vært med bare metall i delene som skal inn i ovnen. 

Anonymkode: 1607b...656

Jeg har en følelse av at TS bruker steketermometeret feil, for som deg har jeg aldri vært ute for et steketermometer med plastdeler som skal inn i ovnen.

TS:

Hvis det er et steketermometer av denne typen skal det ikke stå inne i ovnen. Det er ment for å stikke i kjøttet for å sjekke kjernetemperatur og deretter ta ut igjen. Jeg bruker hovedsakelig mitt til ting jeg steker i stekepanna.

weber-termometer-6750--pdp_zoom-3000--pd
Om det er snakk om et steketermometer a la dette er det kun pinnen som skal inn i kjøttet og ledningen mellom den og selve termometeret som skal være inne i ovnen. Termometerboksen skal være utenfor.

nordic-quality-steketermometer-352428--p

Anonymkode: d0875...923

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trodde først det sto: 

"Seriemorder som ikke smelter i ovnen"

😳🤣

Anonymkode: 9cd52...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har en følelse av at TS bruker steketermometeret feil, for som deg har jeg aldri vært ute for et steketermometer med plastdeler som skal inn i ovnen.

TS:

Hvis det er et steketermometer av denne typen skal det ikke stå inne i ovnen. Det er ment for å stikke i kjøttet for å sjekke kjernetemperatur og deretter ta ut igjen. Jeg bruker hovedsakelig mitt til ting jeg steker i stekepanna.

weber-termometer-6750--pdp_zoom-3000--pd
Om det er snakk om et steketermometer a la dette er det kun pinnen som skal inn i kjøttet og ledningen mellom den og selve termometeret som skal være inne i ovnen. Termometerboksen skal være utenfor.

nordic-quality-steketermometer-352428--p

Anonymkode: d0875...923

Tror du er inne på noe her.

Selv har jeg det nederste og det smelter ikke. Men nå har jeg kun pinnen i ovnen da....

Anonymkode: aee23...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 21.54):

Kjøpte nylig ny ovn, og valgte en modell uten mulighet for å koble på steketermometer. Der sparte jeg noen (ganske mange kroner).

Problemet er at jeg nå har prøvd to steketermometere som har smeltet i ovnen på relativt svak varme. Et fra Rösle, og ett fra Weber.

Da jeg studerte hadde jeg et billig steketermometer i stål, som kunne stå i ovnen i timesvis.

Finnes det fremdeles noe slikt, som er tålelig nøyaktig?

Anonymkode: 9feda...aa6

Da er det ikke steketermometer du har brukt, ellers så er det en pizzaovn du har?

Anonymkode: 0d7c3...a6f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...