AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Del Skrevet 28. februar 2023 Kjøpte nylig ny ovn, og valgte en modell uten mulighet for å koble på steketermometer. Der sparte jeg noen (ganske mange kroner). Problemet er at jeg nå har prøvd to steketermometere som har smeltet i ovnen på relativt svak varme. Et fra Rösle, og ett fra Weber. Da jeg studerte hadde jeg et billig steketermometer i stål, som kunne stå i ovnen i timesvis. Finnes det fremdeles noe slikt, som er tålelig nøyaktig? Anonymkode: 9feda...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Del Skrevet 28. februar 2023 Vi har et billig fra ikea. Har hatt det i mange, mange år. https://www.ikea.com/no/no/p/fantast-steketermometer-timer-digital-svart-20103016/ Det finnes slike som skal stå inne i ovnen også, og som selvfølgelig ikke smelter. Jeg har et gammelt av den typen, men problemet er at "vinduet" er umulig å rengjøre. Så kan ikke se temperaturen. Anbefaler uansett det fra Ikea. Anonymkode: 8a250...f2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cisco Skrevet 28. februar 2023 #3 Del Skrevet 28. februar 2023 Har et billig fra Clas Ohlson. Funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg merker jeg lurer veldig på hva slags steketermometer du har brukt som smelter i ovnen. Ett eller annet sted har jeg et steketermometer for microbølgeovn med noe plast på, men ellers har alle steketermometer jeg har hatt vært med bare metall i delene som skal inn i ovnen. Anonymkode: 1607b...656 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Del Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg merker jeg lurer veldig på hva slags steketermometer du har brukt som smelter i ovnen. Ett eller annet sted har jeg et steketermometer for microbølgeovn med noe plast på, men ellers har alle steketermometer jeg har hatt vært med bare metall i delene som skal inn i ovnen. Anonymkode: 1607b...656 Jeg har en følelse av at TS bruker steketermometeret feil, for som deg har jeg aldri vært ute for et steketermometer med plastdeler som skal inn i ovnen. TS: Hvis det er et steketermometer av denne typen skal det ikke stå inne i ovnen. Det er ment for å stikke i kjøttet for å sjekke kjernetemperatur og deretter ta ut igjen. Jeg bruker hovedsakelig mitt til ting jeg steker i stekepanna. Om det er snakk om et steketermometer a la dette er det kun pinnen som skal inn i kjøttet og ledningen mellom den og selve termometeret som skal være inne i ovnen. Termometerboksen skal være utenfor. Anonymkode: d0875...923 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 2. mars 2023 #6 Del Skrevet 2. mars 2023 Jeg har vært borti flere steketermometer oppigjennom årene, og har aldri vært borti at noen smelter, gitt dem blir brukt riktig... Nå har jeg ett helt enkelt og billig. (ikke ta det ut av kjøttstykket uten gryteklut eller lignende!!!) Steketermometer i rustfritt stål - Kjøkkentermometrer | Kjell.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Del Skrevet 2. mars 2023 https://www.power.no/hvitevarer/matlaging/tilbehoer-til-ovn-og-platetopp/steketermometer-og-kjoekkentimer/electrolux-e4tam01-steketermometer/p-473946/store/?gclid=CjwKCAiAjPyfBhBMEiwAB2CCIn6kOHu_iw50p5DRro_Af-lLxLYlyZCSVA6Lxchwai50pjtcypPfVRoCdXIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: a84ea...705 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Del Skrevet 2. mars 2023 Har ett i rustfritt stål fra jula, funker fjell https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/kokekar/matlagning/steketermometere-og-timere/steketermometer-943124/ Anonymkode: a6cdb...0ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Del Skrevet 2. mars 2023 Trodde først det sto: "Seriemorder som ikke smelter i ovnen" 😳🤣 Anonymkode: 9cd52...927 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har en følelse av at TS bruker steketermometeret feil, for som deg har jeg aldri vært ute for et steketermometer med plastdeler som skal inn i ovnen. TS: Hvis det er et steketermometer av denne typen skal det ikke stå inne i ovnen. Det er ment for å stikke i kjøttet for å sjekke kjernetemperatur og deretter ta ut igjen. Jeg bruker hovedsakelig mitt til ting jeg steker i stekepanna. Om det er snakk om et steketermometer a la dette er det kun pinnen som skal inn i kjøttet og ledningen mellom den og selve termometeret som skal være inne i ovnen. Termometerboksen skal være utenfor. Anonymkode: d0875...923 Tror du er inne på noe her. Selv har jeg det nederste og det smelter ikke. Men nå har jeg kun pinnen i ovnen da.... Anonymkode: aee23...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Del Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 28.2.2023 den 21.54): Kjøpte nylig ny ovn, og valgte en modell uten mulighet for å koble på steketermometer. Der sparte jeg noen (ganske mange kroner). Problemet er at jeg nå har prøvd to steketermometere som har smeltet i ovnen på relativt svak varme. Et fra Rösle, og ett fra Weber. Da jeg studerte hadde jeg et billig steketermometer i stål, som kunne stå i ovnen i timesvis. Finnes det fremdeles noe slikt, som er tålelig nøyaktig? Anonymkode: 9feda...aa6 Da er det ikke steketermometer du har brukt, ellers så er det en pizzaovn du har? Anonymkode: 0d7c3...a6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå