AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #1 Skrevet 28. februar 2023 Jeg vurderer og "jobbe" med chat og får lønn på bitsafekontoen min. Lønnen kommer fra utlandet. "ser" skatteetaten dette? Får "de" på en eller annen måte informasjon når jeg overfører penger min kompisn sin norske bankonto, forså at han vippser meg? (bitsafe har alle data om meg)? Jeg vet at det er risiko for og bli tatt, men hva er sannsynligheten? Eller tar de større fisker? Anonymkode: 481bd...bb4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #2 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vurderer og "jobbe" med chat og får lønn på bitsafekontoen min. Lønnen kommer fra utlandet. "ser" skatteetaten dette? Får "de" på en eller annen måte informasjon når jeg overfører penger min kompisn sin norske bankonto, forså at han vippser meg? (bitsafe har alle data om meg)? Jeg vet at det er risiko for og bli tatt, men hva er sannsynligheten? Eller tar de større fisker? Anonymkode: 481bd...bb4 Skatteetaten tar både små og store fisker. Høres ut som det er kompisen din de først vil se på, men det kommer nok tydelig frem at det er deg de ender opp med når de følger pengesporet. Overføringene fra bitsafe til kompisen din sin norske (?) konto vil dukke opp i valutaregisteret og dermed vil Skatteetaten kunne finne ut av dette ved enkle standardiserte søk. Anonymkode: 6966d...313
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #3 Skrevet 28. februar 2023 Du må være -litt- lurere om du skal drive skattefusk, enn å vippse til kompisen din. Jeg skal ikke lære deg opp i hvitvasking her, det er strengt tatt ikke lov, men du må i det minste sjekke opp hvor du kan overføre pengene til f.eks en cryptoplattform som er til å stole på og enten benytte kort derfra eller Bitsafe sitt eget system. Det aller beste er jo at du ordner deg enkeltmannsforetak og betaler skatt hvis du jobber som frilanser mot utlandet, men om du absolutt ikke skal delta i velferdssamfunnet og opparbeide deg rettighet til sykelønn og pensjon og sånt tull, så må det nok Googles:) Anonymkode: e4564...5b8 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #4 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skatteetaten tar både små og store fisker. Høres ut som det er kompisen din de først vil se på, men det kommer nok tydelig frem at det er deg de ender opp med når de følger pengesporet. Overføringene fra bitsafe til kompisen din sin norske (?) konto vil dukke opp i valutaregisteret og dermed vil Skatteetaten kunne finne ut av dette ved enkle standardiserte søk. Anonymkode: 6966d...313 Har du noe linker som backer opp det? Av det jeg har hørt så blir man rapportert ved enkeltsummer over 10k. Og har aldri noensinne hørt at banken skal være intr i så lave summer, da hadde de vel hatt ekstremt mye og gjøre? Om de skulle sjekke alle utelandske transaksjoner på alle norske innbyggere på under 10k? Anonymkode: 481bd...bb4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2023 #5 Skrevet 28. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du må være -litt- lurere om du skal drive skattefusk, enn å vippse til kompisen din. Jeg skal ikke lære deg opp i hvitvasking her, det er strengt tatt ikke lov, men du må i det minste sjekke opp hvor du kan overføre pengene til f.eks en cryptoplattform som er til å stole på og enten benytte kort derfra eller Bitsafe sitt eget system. Det aller beste er jo at du ordner deg enkeltmannsforetak og betaler skatt hvis du jobber som frilanser mot utlandet, men om du absolutt ikke skal delta i velferdssamfunnet og opparbeide deg rettighet til sykelønn og pensjon og sånt tull, så må det nok Googles:) Anonymkode: e4564...5b8 Joda, selvsagt. Men her spør jeg konkret hvor stor sjansen er for at banken flagger en? I mitt tilfelle er det snakk om 5k bare, så en ganske liten sum. Anonymkode: 481bd...bb4
newman01 Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: banken skal være intr i så lave summer, da hadde de vel hatt ekstremt mye og gjøre? Om de skulle sjekke alle utelandske transaksjoner på alle norske innbyggere på under 10k? Datasystemer analyserer transaksjoner. Så det tar ikke en eneste person 5 minutter i året engang å sjekke samtlige utenlandske transasksjoner. Det som tar tid er å manuelt kontrollere mistenksomme transaksjoner som datasystemet finner. En repeterende transaksjon fra et foretak til en person og videre på Vipps til en tredjepart kan på mange måter virke mistenkelig, både for en datamaskin og et menneske. Skatteetaten er ikke begeistret for skattesvindel da det undergraver samfunnets fordelende velferdspolitikk og fellesfølelse. Kan du ikke vurdere å jobbe hvitt da? Det er ikke såååå fryktelig mye penger som forsvinner i skatt. Du kan jo glede deg over at du får pensjonsavsetning for innsatsen, så blir ikke pensjonisttilværelsen så miserabel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå